Addictive Drums 2

Gestart door Johan, mei 21, 2014, 17:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix

Het belangrijkste is dat je er blij mee bent. Als de Pearl Reference bij EZdrummer net zo goed klinkt als bij Addictive drums (Jazz pack bij beide) dan zou ik daar eens naar kijken.

djska

EZDrummer2 + deze Jazzpack zou only 139+69=208 kosten, online bij Thomann, als bundle 155!
Die Jazzpak bevat wel heel erg weinig bekkens, maar 1 hihat/crash/ride erg jammer. Dan heb ik totaal als het goed is dan maar een Sabian Artisan en een K Constantinopel sound, maar dat is het dan (Paiste is vrijwel nooit mijn ding).
Dan zou ik beter kunnen gaan voor Superior Drummer2. kost maar weinig meer en dan heb je standaard al veel meer instrumenten (en bekkens).
Maar dan ben ik toch een beetje huiverig om die meteen aan te schaffen. Triggert dat (weer veel grotere) pakket net zo lekker als EZDrummer?

Hoefnix

#77
sep 07, 2014, 19:49 Last Edit: sep 07, 2014, 19:57 by Hoefnix
Als EZdrummer je bevalt moet je dat gewoon doen, effe checken hoeveel packs je nodig hebt om je ideaal te krijgen. Waarom zou je met digitaal drummen ineens 10 rides moeten hebben, normaal heb je dat ook niet.

Ik heb met Addictive Drums nu 12 drumstellen + superveel cymbals. Omdat ik één van de eerste versies heb gekocht waarbij er nog bijna geen onderscheid was heb ik alles er later bij gekregen :). Dat is wel leuk, maar in de praktijk gebruik ik 2 kits & 3 rides van addictive.

Technobeat


ik heb net de demo van ezdrummer2 binnen getrokken en dat is een 10 dagen trial.
Het lijkt me een ideaal programma om je eerste stappen te zetten op vst gebied. klinkt goed, best nog wat trommels en bekkens, niet te veel knopje om vannalles en nog wat te veranderen.



Oké , dat ziet er goed uit RJ , en ik heb inmiddels ook een ( voor mij ) handige set-up video gevonden .





THX :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Vandaag de EZDrummer 2 demo versie geïnstalleerd .
Alles werkt zoals het zou moeten werken ( Bass - snare - toms - floor en 1 Roland bekken , MAAR er is nogal wat latency , ook als ik de buffer instel op 128 of 256 blijft er hinderlijke vertraging .
Kan ik nog aanpassingen in de TD-9 module doen om de latency te verminderen , is mijn laptop ( 3 jaar oud ) te traag of kan het komen omdat ik een usb-verlengkabel heb gebruikt .
Misschien is het een kwestie van wennen , maar omdat ik de Gens gebruik ( die hebben natuurlijk 0 latency ) is het lastig om maat te houden :/     
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Heb jij nu alleen een MIDI interface of en MIDI-interface/audio interface optie? Bij het eerste moet je PC het geluid verwerken.
Vwb. de TD-9, daar kun je niets verbeteren. Ik heb wel eens een post geplaatst over het verlagen van de scan-time, waardoor je hooguit een ms kunt besparen, maar dat kan impact hebben op het triggeren afh. van het type pad.
Met die EZDrummer vond ik de latency voor het eerst acceptabel.
Kan je de buffergrootte ook op 64bytes instellen? Dat levert kortere latency, maar belast de CPU nog meer, en kan hick-ups veroorzaken.
Kabel maakt niet uit.

Technobeat

 ik heb tussen de TD-9 module en de Laptop een Roland UM-One MKII interface lopen , dus van midi naar USB .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paulus_n

ik heb me nu Addictive drums op mijn pc gezet en heb met de drag en drop gewerkt. nu stop ik even met spelen en zie ik dat mijn record op stop valt.
is daar iets aan te veranderen zodat ik kan recorden met breaks van nummer?
ook heb ik de driver ASIO4ALL eropstaan. als ik AD2 start zet hij deze driver in werking maar kan ik niet meer naar de WAV files terug luisteren. daarvoor moet ik de computer opnieuw opstarten.
ik ben geen held in computergebruik en het zal waarschijnlijk wel simpel op te lossen zijn.maar hoe?
bedankt

Omhoog