Addictive Drums 2

Gestart door Johan, mei 21, 2014, 17:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar

Dat doe je door de Roland midi map te kiezen in AD

Robert-Jan

Is het niet handiger als je het geluid uit de laptop direct naar de 'drms' input op de dcp doet?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Nieuwsgierig geworden heb ik dit pakket nu ook maar eens geprobeerd en dan kan ik blijkbaar alleen die fairfax kit gebruiken. Wat ik super vind is dat de mappings (via ?, en dan kit merk kiezen, voor mij td9) incl. hihat meteen goed zijn. Maar om 1 of andere reden werken de toms en ride niet, ze triggeren maar ook als ik met de muis op de tom klik hoor ik niets. Dus deze kit is blijkbaar ook maar een uitgeklede versie.
Klinkt best okay, minder dynamisch dan BFD2. Latency is net zo goed (slecht vind ik) als met BFD. Pakket is in ieder geval heel veel eenvoudiger dan BFD.
So much voor weer even met VST spelen, ik blijf er moeite mee houden, hoe klein die latency ook is, ik heb er last, met name als je wat vlotter probeert te spelen. Het klinkt raar, maar dat slomere gevoel maakt het spelen als het ware zwaarder.

Robert-Jan

Ik heb me ook net gek zitten klikken op een tom ja..;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Is het niet handiger als je het geluid uit de laptop direct naar de 'drms' input op de dcp doet?




Dat is een goeie , ga ik morgen proberen :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Nieuwsgierig geworden heb ik dit pakket nu ook maar eens geprobeerd en dan kan ik blijkbaar alleen die fairfax kit gebruiken , deze kit is blijkbaar ook maar een uitgeklede versie.



Idd djska , dat heb ik ook , bij mij werkt de snare - 1 tom en de floortom verder niets .
Zo ben je eigenlijk toch genoodzaakt om het pakket te kopen , slimme jongens van AD ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

haha, wat hadden jullie gedacht :)
Een volledig werkende kit met alle opties gratis en voor niets?
Ik waardeer jullie optimisme :) :) ;)

djska

nou, zowel instrumenten als alternatieve geluiden waar ik wel een licentie voor heb werken toch niet ook al zie je dat ze juist getriggerd worden en het is niet slim van ze om dat niet te vertellen als er toch een beperking is, ik heb dan geen zin wel een licentie te kopen. Ik had bv. graag ook een ride geprobeerd.
Weg er mee dus.

Hoefnix

Welke licentie heb je dan?
Ik heb namelijk een aantal licenties en geen problemen.

Technobeat


haha, wat hadden jullie gedacht :)
Een volledig werkende kit met alle opties gratis en voor niets?



Eigenlijk wel , zo kun je tenminste alles goed uit proberen , al is het maar voor bv. 1 week en dat AD na die '' test-week '' automatisch op none actief gaat tot dat je een licentie koopt waar na je permanent van deze complete kit kunt genieten .
Nu werken er maar een aantal dingen en weet je niet hoe AD in zijn volledige functionaliteit werkt :/ .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Het wekte de indruk dat je die fairfax kit zou krijgen bij de demo.
Ik kan alleen de kick snare hat en één crash horen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


RJ , Voor de optie om het geluid uit de laptop direct naar de 'drms' input op de dcp te laten lopen heb ik een speciale verloop kabel nodig en wel een van 1x 3.5mm jack stereo naar 2x 6.5mm stereo jack , deze dus :

Die heb ik helaas nog niet in mijn assortiment zitten thuis dus moet ik hem eerst nog even regelen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska


Het wekte de indruk dat je die fairfax kit zou krijgen bij de demo.
Ik kan alleen de kick snare hat en één crash horen.

precies!

djska


RJ , Voor de optie om het geluid uit de laptop direct naar de 'drms' input op de dcp te laten lopen heb ik een speciale verloop kabel nodig en wel een van 1x 3.5mm jack stereo naar 2x 6.5mm stereo jack , deze dus :

Die heb ik helaas nog niet in mijn assortiment zitten thuis dus moet ik hem eerst nog even regelen .

let op: wat je laat zien is 3.5mm stereo, naar 2x mono (TS).
Ik ben er pas achtergekomen dat ik op die TD9 outputs toch echt stereo (TRS) pluggen nodig had.

Hoefnix

De tekst op de site is inderdaad niet zo handig :)

Technobeat

#65
sep 05, 2014, 16:45 Last Edit: sep 05, 2014, 18:04 by Technobeat

let op: wat je laat zien is 3.5mm stereo, naar 2x mono (TS).
Ik ben er pas achtergekomen dat ik op die TD9 outputs toch echt stereo (TRS) pluggen nodig had.




Zeker , maar dit is slechts een voorbeeld , ik moet idd de 2x stereo 6.5mm jack uitvoering hebben .

Echter , Van 1x 3.5mm Jack stereo naar 2x 6.3mm mono ( L-R ) is dan toch ook stereo signaal wat de module IN gaat , of heb ik het nu mis ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

zeker!

Technobeat


Heb ik het zeker mis of zeker juist , m.a.w. klopt mijn stelling dat 2x mono ook stereo is ? :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

ja, je hebt het zeker juist :-)

Harre

Mis naar mijn idee, maar daar kan ik dan op mijn beurt weer naast zitten. Een stereo mix is links en rechts verschillend en als je die mono afspeelt klinkt hij links en rechts hetzelfde. Als je een mono mix twee keer afspeelt hoor je dus twee keer hetzelfde en dat is geen stereo.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Technobeat


Volgen mij bestaat een stereomix uit een linker kanaal en een rechter kanaal  , dus mono jack met grijs/zwarte plug is links en mono jack met rood/zwarte plug is rechts en dus samen weer stereo ........ denk ik tenminste ........ :?



Vandaag toch maar weer een andere kabelrouting bewerkstelligd , het loop nu als volgt :

- Zildjian DCP naar mixer
- Hoofdtelefoon naar mixer
- Laptopgeluid naar mixer
- Roland TD-9 module naar mixer ( voor originele Roland sound )
- Roland interface van Roland TD-9 module naar laptop .

Alle hardware werkt naar behoren , maar met een half aanwezig Addictive Drums is het eigenlijk geen doen om fatsoenlijk te testen met VST , dus ben ik nu op zoek naar iets anders , als iemand iets heeft en wil delen stuurt u dan alstublieft even een PB :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

ik heb net de demo van ezdrummer2 binnen getrokken en dat is een 10 dagen trial.
Het lijkt me een ideaal programma om je eerste stappen te zetten op vst gebied. klinkt goed, best nog wat trommels en bekkens, niet te veel knopje om vannalles en nog wat te veranderen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Ezdrummer 2 heet toch Superior Drummer?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

Nee ezdrummer 2 heet ezdrummer 2
En superior drummer..superior drummer ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

Deze ook gedownload, heel snel aan de gang met mijn TD9, even wat getweaked aan de drum geluiden en dit klinkt echt behoorlijk goed, goede (Sabian) bekkensounds, en voor mij nog belangrijker: het lijkt echt vlotter te triggeren dan BFD en Addictive drums, ik heb geen last meer van de latency. Hier kan ik lekker mee spelen. Moet nog wel wat sleutelen aan hihat, als dat mogelijk is, hihat closed is niet echt closed en chick is nogal slapjes.

Deze leverancier biedt dus wel een volledige trial welke me na 15 min. spelen al heeft doen bezwijken, ik ga eens kijken wat voor een licentie ik wil hebben en welke kits ik graag wil. Ik houd niet zo van die opgeblazen rock kits en wil graag wat natuurlijker klinkende, ook jazzy klinkende sets.

Omhoog