Addictive Drums 2

Gestart door Johan, mei 21, 2014, 17:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Johan

Vandaag addictive drums geupdatet naar versie 2. Moet het een en ander nog uitvogelen, maar de eerste indruk is wat mij betreft positief. Grootste pluspunt is voor mij is dat AD nu werkt als stand- alone. Dus geen vst host programma meer nodig.

Hoefnix

Neemt de upgrade je instelling mee?
Ik bedoel bijv. welke pad aan welke instrument gekoppeld zit?

Johan

Voor zo ver ik weet is dat een kwestie van drag and drop.

Robert-Jan

Kan je in de 'stand alone' opnemen of moet je dan weer naar vst?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Er zit een built-in audio recorder in AD2

Johan

@ Robert Jan . Zover ben ik nog niet, gezien ik hier geen gebruik van maak. Volgens Hoefnix wel, maar ik heb geen idee. Ik ga morgen even verder vogelen. Ik moet er trouwens ook even bij zeggen dat ik met standalone versie geen last heb van latency onder 64-bit. Dit kreeg ik met vorige versie niet voor mekaar.(met 64-bit)

Johan

Workflow enhancements
•You can now Drag'n'Drop Audio directly from the Addictive Drums 2 engine. Play a drum--or even a whole rhythm if you like--and simply drag it as an audio file straight into your music software's timeline or desktop

Het zou dus moeten kunnen, maar ik ga het proberen.

Robert-Jan

Cool,
Zit me nu te bedenken, in dat filmpje van Kat drums op Namm had hij het over addictive drums als klankbron van die nieuwe kit. Dat zal dit dan wel zijn..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix

Wat ook fijn is: je kan de oude versie laten staan en deze ernaast installeren.
Dus gewoon drummen in v1 terwijl v2 helemaal goed kan instellen.

Opnemen lukt dat heb ik net getest :)

Guuz

Wat ook heel prettig is dat de mappings van alle bekende merken erin zitten!

Johan

uuuh , die zaten er al in. ;)

Technobeat

#11
mei 22, 2014, 20:11 Last Edit: mei 22, 2014, 20:12 by Technobeat
Johan , ik ben een leek op dit gebied ( drum met een Roland TD-9 module ) maar je kunt nu gewoon de AD-2 alleen op je computer zetten en daar van uit met een USB-DIN verloopkabel naar je module zodat er dan ECHTE drumgeluiden uit je kit komen ?
Heb net wat drumsamples op YouTube geluisterd :) , maar dat klinkt wel '' even '' wat beter dan het originele Roland aanbod .........
Welke kits heb je genomen , de Rock-kits - Studio pop kits of Jazz om maar iets te noemen , en is AD-2 beter of net zo goed als Superior Drummer ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Guuz


uuuh , die zaten er al in. ;)


Nou ja, de Roland TD-11 zat er niet in enevenmin de 2Box...

Hoefnix

@technobeat: Je computer heeft dan nog een midi-ingang nodig en een goede soundcard. Zelf heb ik de voorganger van deze http://www.thomann.de/nl/native_instruments_komplete_audio_6.htm. Er zijn ook goedkopere alternatieven volgens mij al vanaf 7 tientjes.

Je koopt zo'n externe audio interface, die installeer je (USB). Daarna prik je een midi kabel tussen de module en de audio interface.

Installeer AD v2 standalone, klik linksbovenaan op 'audio and midi': kies je audio interface en je midi interface. Selecteer dat je een TD11 hebt en gaan met die banaan.

Johan

Techno, je hebt voor de verbinding tussen module en pc een usb/midi interface nodig. Bijvoorbeeld UM-1EX. Ik gebruik zelf de UA-4FX. Standalone wil in dit geval zeggen dat je geen programma,s als Cubase sonar cakewalk als vst host meer nodig bent. Ik gebruik voornamelijk de rock kit met wat minimale aanpassingen. Tja en welke is beter, de een zweert bij sd de ander bij ad. Vind zelf AD dus makkelijker werken. En hoeft naar mijn mening minder bijgesteld te worden. Maar dat is persoonlijk.

Hoefnix

Na de upgrade heb ik ineens veel meer adpaks :)
Ze hebben de adpaks opgeknipt lijkt het wel.

Bij AD v1 hebben ze een aanbieding gehad met 5 gratis adpacks.
Ik heb:
Studio rock, prog, pop (was 1 pack nu 3?)
Retro & Retroplex (gesplitst was 1 pack)
Modern Jazz
Blue & Black Oyster  (gesplitst was 1 pack)
Funk
Black Velvet (bij de upgrade kon je een extra adpack voor 9 euro kiezen)
Ludwig, Pearl & Sonor snare kitpieces (gratis gekregen)
Ludwig Indie & DW subwoofer Bassdrums (gratis gekregen)

Johan

Klopt inderdaad, en net weer geupt naar 2.01. Diverse fixes

jozwf

Van het weekend ben ik ook maar aan de slag gegaan met Addictive Drums 2 en ik ben erg enthousiast.

Ben gewend aan Superior Drummer 2, qua interface en sounds, maar Addictive blaast het tot nu toe redelijk gemakkelijk omver qua sounds. De interface vind ik nog niet je van het, maar dat is een kwestie van tijd om het programma goed te leren kennen.

Hammar

Jah idd, klink vet!!

Technobeat


Mmm , lees net dat de Roland UA-4FX USB audio/MIDI interface niet meer leverbaar is bij  Bax en consorten , zijn er nog meer gelijkwaardige standalone USB audio/MIDI interface`s ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .


Technobeat


That's all ? :) , meer heb ik niet nodig tussen mijn laptop en de TD-9 module ? .
AD-2 installeren en spelen maar .......... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Johan

Als je een beetje moderne pc hebt moet dat lukken.

Technobeat


Laptop van 2 jaar oud , Windows 7 64 bit .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

jozwf


Laptop van 2 jaar oud , Windows 7 64 bit .


Lijkt mij geen probleem :)

Ik heb nog wel een vraagje, weet hier iemand toevallig hoe je presets kan delen met andere AD2 mensen? Ik kan het uploaden naar de cloud, maar iemand anders krijgt het niet gedownload. Zou het toch wel makkelijk vinden als ik thuis mijn presets (inclusief coreecte MIDI mappings) in elkaar kon draaien en die meenemen naar de studio voor het mixen.


Omhoog