edrum naar geluidskaart zonder module -> Midi controller?

Gestart door nanouk, mei 12, 2014, 18:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

nanouk

Beste iedereen,

Ik heb enige tijd mijn eigen e-kit gebouwd. Een tijdje met een Roland TD-6V module gespeeld maar deze moet terug naar zijn eigenaar (aaaahh). Inmiddels in de studio een top geluidskaart aangeschaft (vraag me niet welk merk) en daar al flink wat leuke cubase opnames meegemaakt (met de TD-6 module).
Ik gebruik de Roland module dus alleen als 'vertaler' tussen mijn edrums en de geluidskaart. Daar zullen toch ook aparte midi controllers voor zijn? Dus die alleen de triggers doorgeeft aan de pc?

Ik weet niet precies waar ik die moet vinden ... thomann heeft alleen modules, dus waar je ook geluidjes op moet kiezen enzo.

Thijs

Zeker, dat kan bijvoorbeeld met dit apparaat: http://www.drum-tec.de/alesis-trigger-io-p-430.html

nanouk

Zitten daar ook kwaliteitsverschillen in en zo ja waar moet ik op letten?

Robert-Jan

Het hele punt is dat de roland modules beter zijn dan de Alesis io's
Je hihat is de achilles hiel en die is bij roland beter voor mekaar dan bij Alesis .. Mijns inziens doe je er beter aan om een gebruikte module te scoren ipv deze Alesis.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

nanouk

Goed punt, Roland maakt geen midi controllers? Ook niet een ander merk dat goed is?

Robert-Jan

Je hebt de roland tmc6 ( ik weet niet of ze ze nog leveren) maar die heeft maar 6 inputs..dus dan heb je er al snel twee nodig
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

nanouk

Bedankt voor het advies, heb een tweede hands TD6-V aangeschaft :)

Omhoog