beter geluid via een versterker

Gestart door michaelverboor, mei 11, 2014, 13:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

michaelverboor

hallo mijn naam is michael en had een vraag of er nog meer mensen zijn die last hebben met de alisis dm10 studio met het geluid via een drum versterker

ik heb hier voor een ander (goedkoop) drumstelletje met deze versterker en dat klonk prima
nu heb ik de alesis dm10 studio en deze zelfde versterker erop aangesloten maar het klink nergens naar via hoofdtelefoon klinkt het echt super.
ik heb verscheidene instellingen geprobeerd maar helaas nog niets werkt heeft iemand hier een zinnig oplossing voor.

(mijn vriending vind het leuk om ook eens muziek te horen inplaats van tok tok tok tok  8)7

ik hoop op een goede tip

vriendelijke groet
beginnend drummer michael *D
hardrock rules:D

michaelverboor

ps voor de rest is het echt een heel leuk ding om lekker een beetje mee te rommelen :)
hardrock rules:D

richardcs65


ps voor de rest is het echt een heel leuk ding om lekker een beetje mee te rommelen :)


Je doelt hier neem ik aan op je Alesis en niet op je "vriending" ?  :')
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Technobeat


hahaha , leuke reactie Richard , je was me voor ..........



Voor wat betreft de vraag van Michael , ook mijn set klinkt via de koptelefoon goed en met een versterker , laat ik het netjes zeggen , minder ......
Probeer het eens met een splitkabel , dus één plugje van uit de module naar 2x koptelefoon , één koptelefoon voor je vriendin en één koptelefoon voor je zelf .

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

michaelverboor

hahah ja ik bedoel inderdaad lekker rommelen op de alisis en in dit geval niet mijn vriendin(g) type fout heren  8)7

maar de dubbele koptelefoon is ook niet echt de oplossing van het probleem helaas.

heb je nog meer goede opties of suggesties?

hardrock rules:D

djska

Is het een mono of stereo (of 2.1) versterker? Gebruik je de goede mono of stereo kabel?
Als het een stereo (of 2.1) set is, zijn de luidsprekers in fase aangesloten?
Hoe klinkt het als je er muziek over afspeelt?

michaelverboor

de muziek klinkt redelijk normaal iets blikkerig.
maar dat is ook via de alisis computer.
als ik het zelfde aansluit aan mijn oude drumstel die ik ook nog steeds heb heb ik dit probleem niet dan klinkt het gewoon vol en rond. (maar dat is een te klein kinderstel  :+)

mijn versterker is een hayman personal monitor van 30w.

dus ik heb het idee dat er iets in de computer van alisis zit en niet aan mijn versterker ligt.






hardrock rules:D

djska

Als ik naar een afbeelding van het aansluitpaneel kijk, lijkt er er op dat je op 2 manieren kunt aansluiten:
1. Drums: Aparte mono kabels voor L+R
2. Aux in: vermoedelijk stereo

Hoe sluit jij de Alesis nu aan? Ik denk dat je moet doen. of:
1. vanaf headphones uit (Stereo) via adapter naar 2 mono L +R, of
2. vanaf headphones via stereo kabel naar Aux in.

michaelverboor

bij optie 2 bedoel jetoch zeker aux van de versterker en niet in de alesis comp

ik ga in ieder geval zo snel mogelijk proberen om via de hoofdtelefoon uitgang aan te sluiten kijken of dat dat beter werk daar had ik namelijk nog niet aan gedacht (altijd maar moeilijk denken he 8)7)

ik zou het zsm laten weten of dit wel een mooi vol en rond geluid geeft
hardrock rules:D

michaelverboor

heb het geprobeerd maar ik vint het nog niet helemaal wat het zou moeten en hopelijk kunnen zijn.

plus als ik mijn mp3 speler voor muziek want ik speel altijd mee met muziek dan kan ik geen geluid van mijn drumstel horen als ik de mp3 eruit haal wel

dus ik heb het idee dat het echt in een instelling moet zitten maar ik kan het ook helemaal mis hebben.

hardrock rules:D

michaelverboor

ik heb ook al 3 dagen geleden een mail gestuurd naar alesis zelf alleen heb nog niet terug over deze kwestie wat wel erg jammer is dat ze zelfs nog niet eens een mail terug sturen met we zullen het uitzoeken beetje jammer
hardrock rules:D

Omhoog