Standaard Pearl Export -> Union Jack

Gestart door Cookie, jan 01, 2014, 20:59

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Cookie

Een paar weken geleden speelde ik op een festivalletje in de regio. Met zijn vieren (afkomstig uit drie regionale bandjes) waren we als project een Sex Pistols tributeband. Dat sloeg nogal aan en na afloop werden we meteen geboekt voor een paar zomerfestivals en optredens (als voorprogramma).

Tsja, dan moesten we er maar een act van maken!
Dus ik op zoek naar een extra kit met een Union Jack-wrap (zoals Paul Cook gebruikt vanaf hun optredens sinds 1996).

Na een oproep op het forum een originele Premier op Marktplaats gevonden voor 950 euro of losse wraps in de UK voor ongeveer 66 pond per trommel. Niet leuk.

Ook nog een prima Pearl Export gevonden die ik uiteindelijk voor 160 euro over kon nemen (22", 10", 12" en 14", incl. 1x boomstand en tomhouders). De set zag er prima uit en.......de wrap was blauw!

Op naar de Action voor wit en rood isolatietape. De Action heeft nml. ook rood tape dat 3x zo breed is als de standaard rolletjes. In totaal voor ongeveer 10 euro tape.

De diagonale strepen bij de Britse vlag zijn niet evenredig wit-rood-wit kwa breedte, maar 40% wit, 40% rood en 20% wit. En die diagonale strepen roteren vervolgens met de klok mee.

Na een paar avondjes plakken is dit het resultaat!

Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Nijlpaard

Kan niet anders zeggen. Ontzettend vet gedaan :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Ziet er super uit hoor , de avonden van hard zwoegen hebben hun vruchten zeker afgeworpen .8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Animal baars

Dat ziet er super vet uit! Maar is die isolatietape niet heel gevoelig voor beschadigingen? Of ga je het geheel nog afdichten met een paar lagen blanke lak? Hoewel je voor die hoeveelheid blanke lak mogelijk net zo veel gaat betalen als voor de hele set drums :P

Cookie


Maar is die isolatietape niet heel gevoelig voor beschadigingen?

Ongetwijfeld wel. Maar ik heb nog de nodige tassen liggen en daar vervoer ik de set mee  8)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

animal

Mooi man, dat ziet er gelikt (geplakt) uit. Gaat je zeker veel plezier opleveren.

Cookie

En lachen toch, voor dat geld?
Na ons eerstvolgende optreden post ik wel een foto van de set 'live'   ;)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Hans

Super kit ! Vetste export ooit gezien.

dunDaan

Erg, erg cool *O*
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

djska

Vwb. de duurzaamheid van tape, is dat wel belangrijk? Ik neem aan dat je de Sex Pistols set afsluit met een Keith Moon tribute? :-)

animal

Dat mag ik hopen van niet  8)7

Cookie


Vwb. de duurzaamheid van tape, is dat wel belangrijk? Ik neem aan dat je de Sex Pistols set afsluit met een Keith Moon tribute? :-)

Neeneenee, want Keith zat gelukkig in een ander bandje...  :Y
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Nijlpaard


Neeneenee, want Keith zat gelukkig in een ander bandje...  :Y


Wie ?





:+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Omhoog