Betaalbare cymbals en basspedaal

Gestart door Remy, dec 06, 2013, 21:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Remy

Om logistiek gedoe te beperken overweeg ik om een extra set bekkens en (dubbel) basspedaal te kopen. Die kan ik dan in de oefenruimte stallen, en blijf ik niet eindeloos zeulen van oefenruimte naar mijn huis en naar m'n vaders huis waar mijn eigen drumkit staat.

Kortom; welke bekkens en twinpedal zijn aan te raden als je op zoek bent naar gear voor in de oefenruimte? Hoeft niet de beste kwaliteit te zijn, het geluid aanvaardbaar, en vooral niet te duur.
Ik gebruik nu een Pearl Eliminator en Zildjian A Custom (14" hi-hat, 16"en 18" crash, 20" ride).

Wat is jullie mening?

NathanR

Als het puur voor de oefenruimte is zou ik qua bekkens gewoon een setje Paiste 101's halen of iets dergelijks.

Rick

Of Masterwork Troy's. Redelijk betaalbaar en net zo goed als de A Customs (zelfde geluid ook). Met een pearl p900 twin is ook niks mis in principe, lekkere pedaaltjes en goed betaalbaar. Je moet hem alleen wel goed bijhouden anders trap je zo de plastic ringetjes en lagers kapot (M.A.W. snel speling).

djska

Maar als je nu alleen die bekkens en het pedaal meeneemt, dat is toch    geen moeite, dat zou nog op de fiets kunnen, bekkens in 1 koffer, pedaal in doos of tas onder de snelbinder.
Zelf zou ik nooit met B-kwaliteit bekkens willen spelen, maar misschien is dat minder hinderlijk bij steviger muziek.
Verder kan ik me voorstellen dat je telkens veel moeite gaat hebben met de overgang van het dubbelpedaal thuis, naar de oefenruimte, dat kan ook weer frusterend zijn als je thuis geoefende licks er in de oefenruimte niet uit krijgt.

Robert-Jan

Hallo,

We hebben geweldige topics over pedalen

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,67.msg43133.html#msg43133

En over bekkens,

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,53.msg41562.html#msg41562

Daar staat al een hele hoop aan advies en ervaringen, laten we daar vooral verder gaan.



www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog