In ear monitor

Gestart door SoftailClassic, okt 03, 2011, 22:54

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Leuk, zo'n sigaar uit eigen doos  :R


+1
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

mr. Drums


mankini's zijn bijzonder goedkoop in dit seizoen :+
Haaaai :w

Ik zeg altijd tegen mijn klanten: ik lever zowat hetzelfde, maar dan voor de helft van de prijs ;)
Scope is bij iedereen gelijk:
- oorafdrukken maken met siliconen (dit duurt ongeveer 10 minuten bij elkaar)
- wachten tot ze klaar zijn :+

dat laatste is al gauw 2 - 3 maanden, bij mij kun je maanden vervangen voor weken.


De 'speakertjes' in op maat gemaakte in ears, zijn niet vergelijkbaar met een setje SCL2 of CX400 oid.
"wij" (custom in ear boeren) gebruiken driver armaturen.
Een heuse spoel, met een bewegend staafje en vibrerend membraan, maar dan iniemini klein.



Nice! En als ik je site bekijk is het inderdaad zo plusminus de helft van de prijs van je concurrenten! Wie weet heb je binnen de korste keren een bestelling! :-)

Cookie


Nice! En als ik je site bekijk is het inderdaad zo plusminus de helft van de prijs van je concurrenten! Wie weet heb je binnen de korste keren een bestelling! :-)

En als je info wil, er zitten op dit forum voldoende ervaringsdeskundigen van CinePaq  8)
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Dries


En als je info wil, er zitten op dit forum voldoende ervaringsdeskundigen van CinePaq  8)

''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Dribbel

Yamaha recording & sabian

mr. Drums

Nou, ik zeg:

deel allen met mij uw ervaring met cinePaq!

Cookie


Nou, ik zeg:

deel allen met mij uw ervaring met cinePaq!

(van de site)
November 2010 sprak ik Luc Gulikers. Al keuvelend over onze wederzijdse drumhobby zei ik hem dat ik op zoek was naar goede, maar betaalbare inears. Hoe toevallig!
Na de website goed nagelezen te hebben besloot ik voor de transparante IEM-C3 te gaan. Het toenmalige topproduct van CINEPAQ: full concha, triple driver, 2-weg monitor met (op mijn verzoek) een transparante kabel. En niet geheel onbelangrijk voor een muzikant: betaalbaar!

In december kwam Luc aan huis de mal van mijn gehoorgang maken en enkele weken later kreeg ik netjes een perfect passende inear thuis, stevig verpakt in een mini-flightcase.
De inears dempen akoestisch zo'n 25 Db en geven een prima geluid. Ik heb ze al veel gebruikt en ze bevallen mij nog steeds prima!
Drummer van Sick Pistons - Balbex drumsticks, Amedia cymbals, Roland SPD-SX, Remo drumheads & Pearl Export / Natal acryl / Millenium MPS-1000 e-Kit

Dries

Nu Luc van CinepaQ extra pimp oortjes levert, vraag ik me het volgende af:
Wat is het verschil tussen de C4F en de C5F ?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

paQ

4driver 3-weg
5driver 3-weg

drivers:
C4: 1x (grotere)bas, 2x laag/mid, 1x hoog
C5: 2x bas, 2x mid, 1x hoog

Hoefnix

@paQ: Dat ziet er super uit! Die zijn wel herkenbaar :)

leeqnl

Die gouden zien er wel leuk uit ;) Moet ik alleen nog even flink sparen...

groovemaker

Maar als je live met oordoppen speelt, dan dempt dat je kit. Wel zo goed voor je gehoor.
Die in ears, die dempen toch nooit zo goed het vollume van je kit?

Klopt het dat je dan een enorme bak herrie hoort van je kit, met de herrie van je band nog harder in je oor geblazen?

Of werken die in-ears ook dempend, zodat je alleen de in-ears in je oren hoort?
If it's too Loud you're too old!

repelsteeltje

De in-ears, zoals die van paQ, dempen gewoon zoals op maat gemaakte oordoppen hoor. Ook in-ears met goede schuimpjes kunnen genoeg demping bieden, maar dan moet het wel allemaal goed in je oor passen. Ik gebruik zelf de laatste optie (bij repetities e.d.) al een tijdje, omdat ik even geen geld over heb voor opmaat gemaakte in-ears. Als ik live speel gebruik ik toch vaak gewoon mijn opmaat gemaakte gehoorbeschermers. Zekerheid boven alles.

paQ


Maar als je live met oordoppen speelt, dan dempt dat je kit. Wel zo goed voor je gehoor.
Die in ears, die dempen toch nooit zo goed het vollume van je kit?

Klopt het dat je dan een enorme bak herrie hoort van je kit, met de herrie van je band nog harder in je oor geblazen?

Of werken die in-ears ook dempend, zodat je alleen de in-ears in je oren hoort?



Dergelijke in-ears dempen meer herrie dan otoplastieken, herrie-stoppers of welke universele in ears dan ook.
Juist daardoor kan het volume van je monitor -dus- omlaag

Dribbel

Wat je dus niet in je mix hebt ga je dus echt wel missen, ben ik achter.
Daarom heb ik nu een ambiant kanaal gemaakt van een kanaal op de mixer die over was, en die voor mijn IEM in gemixd. *)
Yamaha recording & sabian

paQ

altijd aan te raden.
Wil je het niet, draai je hem weg, en wil je hem wel, whops, erin


Rob

Hallo,

Heb overal gezocht op dit forum maar kan niets vinden over inear systemen.

Normaal speel ik altijd met een aktieve monitor speaker, een lem 300 dat ding weegt enorm en neemt veel plek in beslag zowel op het podium maar ook met vervoer. Nu wil ik overgaan na inear mijn bestedings bedrag is rond de 200,-  Ik heb wel een paar eisen ik speel altijd met basdrum over mijn monitor en graag wil ik de baspartijen ook graag horen dus veel laag omdat ik dat nu eenmaal prettig vind spelen. Hebben jullie advies,merken en nog veel meer? Op maat gemaakte oordoppen zie ik van af omdat dit gewoon veel te duur is

Rob

paQ

#42
jan 13, 2012, 20:51 Last Edit: jan 13, 2012, 20:52 by paQ

Hallo,

Heb overal gezocht op dit forum maar kan niets vinden over inear systemen.


10e topic van dit board ;)


samengevoegd

Rob


10e topic van dit board ;)


samengevoegd


Geweldig helemaal top bedankt

harmen 18

En je wilt graag draadloos voor die €200, of via xlr?

Heb je al op maat gemaakte oordoppen? Misschien is het anders een optie om daar een geluids ding (tja, hoe noem je dat?) in te kopen. Bij de oordoppen van Paq kan het schijnbaar met een setje Sennheiser oordopjes, anders even aan leverancier van je oordoppen vragen.

Rob


En je wilt graag draadloos voor die €200, of via xlr?

Heb je al op maat gemaakte oordoppen? Misschien is het anders een optie om daar een geluids ding (tja, hoe noem je dat?) in te kopen. Bij de oordoppen van Paq kan het schijnbaar met een setje Sennheiser oordopjes, anders even aan leverancier van je oordoppen vragen.


Nee heb geen doppen. Mag ook xlr dus hoeft niet draadloos

paQ

een XLR beltpack met limiter kost je 179 euro.
Dan heb je nog 2 tientjes voor een mickey mouse in ear setje :)

harmen 18


Rob


http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm

Werkt zoiets niet dan?

Geen limiter alleen.
[/quote

Dit systeem  ken ik niet graag uitleg over hoe of wat , Voor en nadelen.

Rob



http://www.thomann.de/nl/fischer_amps_mini_bodypack_mit_lsregler.htm

Werkt zoiets niet dan?

Geen limiter alleen.
[/quote

Dit systeem  ken ik niet graag uitleg over hoe of wat , Voor en nadelen.

Ok heb eens gekeken , kan je hier ook een mixer tussen zetten

Omhoog