Triggers icm Macbook

Gestart door VonHahn, jun 03, 2013, 19:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

VonHahn

Beste forummers,

Mijn situatie is als volgt: ik wil graag mijn bassdrums live gaan uitversterken door mics in combinatie met triggers voor de attack. Helaas mixt de gemiddelde geluidsman de kicks altijd op een manier dat ze als een grote brij klinken op de hogere tempi. Ik ben echter een totale leek als het hierop aankomt, en zit met wat vragen.

Live zie ik vaak drummers die triggers gebruiken in combinatie met een laptop. Zelf ben ik in het bezit van een Macbook. Vraag; worden in dat geval de triggers direct op de computer aangesloten, of moet er altijd nog een module tussen?

Ik heb het vermoeden dat de module nog steeds noodzakelijk is. Waar wordt de laptop dan voor gebruikt? Voor het laden van andere geluiden?

Hopelijk kan iemand me helpen  :)

Joris

#1
jun 03, 2013, 20:05 Last Edit: jun 03, 2013, 21:04 by Joris
Als je metal speelt zou ik gewoon een DM 5 oid dergelijks halen, hoef je je laptop ook niet overal heen te slepen.

Groove

#2
jun 04, 2013, 13:39 Last Edit: jun 04, 2013, 14:31 by Groove
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar zo'n zelfde oplossing; het triggeren van je bass. Ik ben bekend met het hele midi/vst stuk (Macbook pro met Superior Drummer), maar heb toch gekozen om in live situaties gebruik te maken van de Nord Drum. Deze zijn bij Feedback in de aanbieding voor 149 euro. De Nord Drum geeft je de mogelijkheid om, naast triggers van bv Ddrum, ook pads aan te sluiten en is gewoon stukken bedrijfszekerder dan een laptop met toeters en bellen.

Ik heb er gisteren voor het eerst mee geoefend en van de sub uit m'n bass draait je maag drie keer om  :D

VonHahn

#3
jun 04, 2013, 15:43 Last Edit: jun 04, 2013, 15:45 by VonHahn
Die Nord Drum heb ik gisteren nog naar zitten kijken Groove, heb ook het Feedback krantje gehad ;).
Heb er filmpjes van bekeken op Youtube maar kreeg de indruk dat deze module voornamelijk voor electronische muziek geschikt is. Het is dus wel degelijk mogelijk om er gewoon een vet kickgeluid uit te halen? Ik was sowieso al van plan binnenkort naar Feedback te gaan om 'm even te proberen.

En Joris, ook bedankt voor de suggestie!

Groove

Daar was ik dus ook bang voor, maar voor kick triggering is ie erg goed geschikt. En dat is ook waarvoor ik 'm voornamelijk ga gebruiken.

Ik heb ook nog getwijfeld om m'n TD12 module te gebruiken (of wellicht een goedkopere andere te kopen), maar je gaat dan akoestische geluiden over akoestische geluiden zetten en heeft het mijn inziens weinig toegevoegde waarde. De Nord Drum kun je perfect laten aansluiten bij het geluid van je bass, zodat je een mooie 'harmonie' krijgt, ook al stem je wat hoger of lager.

Gewoon even laten demonstreren inderdaad, dan wordt 't snel duidelijk.  :)

Eric

Bedankt voor de tip, mannen! Hoewel mijn ddrum4_SE-brain sample-based is, komt er wel een heel erg vette 808 kick uit, na wat getweak van bepaalde parameters. Ik hoef dan dus alleen nog een ddrum-trigger te hebben, want ik had tot dusver mijn akoestische en mijn electronische kit geheel gescheiden. :)

Omhoog