drumkit aansluiten pc

Gestart door xifiz, apr 19, 2013, 20:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

xifiz

Hallo allemaal,

Ik had nog een drumkitje staan van de playstation 3 die ik bij het spel rock revolution van Konami kreeg.
Dit is gewoon een simpel drumkitje met 6pads en een pedaaltje en een usb stekker.
Nou vroeg ik me af of ik dit ook makkelijk aan de pc kon aansluiten zodat we op een jamsessie wat later in de avond wat rustiger kunnen drummen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee vandaar dat ik het hier vraag, mss heeft iemand hier wel wat ervaring ermee en zou hij het willen delen.

Groetjes,
Ryan


Bluebe

Dit zal denk ik niet gaan werken aangezien de drumkit zelf geen geluiden in zich heeft, dit wordt gewoon op de playstation 3 gesimuleerd.
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

yoeran

Beetje laat, maar volgens mij kan je dat apparaat gewoon op een computer aansluiten als MIDI-kit. Dan zul je er zelf nog een stukje software voor moeten vinden om de geluiden te triggeren.

Zoiets als Addictive Drums is misschien nogal overkill voor zo'n karig setje, maar er zijn vast genoeg alternatieven ;)

yoeran

Overigens, als je een simpele onboard geluidskaart hebt zal je er helemaal weinig aan hebben. Zo'n kaart heeft erg weinig rekenkracht en er zal hoogstwaarschijnlijk een dikke vertraging zitten tussen je aanslag en het geluid uit je computer.

Omhoog