Tips en commentaar gevraagd voor mijn 4-jarige drummer NIEUW FILMPJE

Gestart door Dafboy, jan 16, 2013, 20:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumlarsos

En tot zover het politiek correcte antwoord van NathanReinds... ;)

Je ziet dat die knul er hartstikke veel plezier in heeft (ook in de filmpjes van hem op les die bij aanbevolen stond). En als ie er plezier in heeft, en vaak speelt, dan is het logisch dat hij vooruitgang boekt, en daar is toch niks mis mee?

Als die jongen op een gegeven moment niet meer wil drummen merkt vaders het vanzelf, en dan is er ook geen probleem neem ik aan.
Als hij wel blijft drummen, en gemotiveerd blijft om nieuwe dingen te leren, hebben we er over een x aantal jaar een zeer goede drummer er bij.

Wie zijn wij nou, om hier over te gaan oordelen, dat ie zogenaamd te jong is en gepusht wordt.
Andere kinderen van 4 a 5 jaar gaan op kaboutervoetbal o.i.d., die worden ook getraind om te winnen en om beter te worden... Onze maatschappij is nou eenmaal gericht op presteren.
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

grohllebol



Je ziet dat die knul er hartstikke veel plezier in heeft


Lijkt mij het allerbelangrijkst. Mijn zoon heeft volgens mij aanleg voor *ahem* gitaar *ahem* maar is de lol kwijt en is er mee gestopt. Zonde, maar goed, nu heeft ie aangegeven *ahem* basgitaar *ahem* les te willen gaan nemen... dus wie weet is dat wel meer voor hem :)


Onze maatschappij is nou eenmaal gericht op presteren.


Alleen zo jammer dat als je eenmaal beter presteert het gemiddelde dat je in dit land tegen het glazen plafond fenomeen aan loopt: kom je met je kop boven het maaiveld uit, dan gaat ie er onherroepelijk af. (Maar goed da's off topic :) )
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

NathanR

Het was mijn bedoeling niet om te oordelen of het goed is zoals het gaat.
Het was meer de insteek om een tip te geven, is de tip nieuw, dan is dat super... maar wordt de tip al gebruikt dan is dat natuurlijk ook helemaal super. :)


Dafboy

Filmpje is gemaakt op zijn aandringen...

Zelf drumt hij 4 tot 10x per dag Nothing Else Matters, het is altijd op zijn wens en zijn tempo...

Als hij vandaag drumt, ok is goed, drumt hij morgen niet, ook ook goed...

Dus ik denk niet dat wij hem pushen, toch niet bewust in ieder geval...

grohllebol


Zelf drumt hij 4 tot 10x per dag Nothing Else Matters, het is altijd op zijn wens en zijn tempo...


Persoonlijk zou ik dan wel aandringen op een ander nummer... maar goed, ieder zijn smaak  ;)
Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Dafboy

Dat nummer word zijn eerste optreden, ook op zijn eigen vraag...

Vandaar dat hij het regelmatig oefent.

verder speelt hij ook Smoke On The Water, Brohymn, Zombie, Creep, High and dry,...

Het optreden stelt niet zoveel voor, opendeurdag van de muziekschool... maar hij wilt het nog steeds doen, we zullen wel zien op de dag zelf...:p

FoREVer

optreden stelt altijd wat voor, of het nou voor 1 man is of 15000 het is nog steeds een gave beleving en heerlijk om te doen.

Leuk om te zien dat hij het zelf wil, hoop dat dat ook zo blijft. *O*
verders zou ik m lekker zijn gang laten gaan :)
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

stick tight

Hij is nu al net zo strak als ulrich zelf dus hij kan zo invallen bij metallica

Dafboy

Hallo iedereen,

Ik heb voorheen al eens iets gepost over onze jongste zoon, toen nog 4 jaar oud, hij is er nu reeds 5 en kan al hele wat meer.

Alle reacties zijn welkom, alsook tips om hem verder te kunnen begeleiden op ene positieve manier.

http://www.youtube.com/watch?v=cgzlAgNZwKg (Ruby - Kaiser Chiefs)

http://www.youtube.com/watch?v=MZBPrz0r8nI ( Every breath you take - Sting/The Police)

http://www.youtube.com/watch?v=z3GZvXj3c68 (ik herken het nergens van, eigen riff misschien ?)

http://www.youtube.com/watch?v=dv3kCOoW8j4 (Zombie - The Cranberries in drumles)

http://www.youtube.com/watch?v=NtB9YvIf8cg (eigen impressie Master of the Puppets)


THX

Robert-Jan

*Samengevoegd
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

#35
jan 17, 2014, 20:36 Last Edit: jan 17, 2014, 20:42 by Otje
Gadvr de gadver..; al die toespelingen op de filmpies; "die jongen heeft plezier', "hij komt er wel", geweldig"'.  Jullie denken toch zeker niet dat pa 'lief'een filmpie op het internet zet van het moment dat dat dat 'geweldige'  zoontje' van h'm met tegenzin en een lang gezicht (verplicht?!) achter het drumstel zit te trommelen.. .

Bluebe

Ja ik snap zelf ook niet zo goed wat je er mee wil. Ja hij is nog erg jong en is gewoon lekker aan het leren om te drummen zoals denk ik veel van ons ooit zijn begonnen. Probeer je een mening te peilen of hij erg goed is voor zijn leeftijd of heb je er een andere bedoeling bij?
Tama | Sabian HHX | Zildjian A Custom / K Hybrid

Dafboy

Ik wil gewoon weten als ik er goed aan doe die filmpjes op youtube te zetten, of ik hem onbewust niet teveel druk geef, hoe ik hem verder positief kan begeleiden....

Ik ben geen drummer, ook geen muzikant, ik speel wel wat gitaar (via rocksmith) maar daar stopt mijn kennis....

Robert-Jan

Daar hebben we het al over gehad.
Maar goed je vraagt er nogmaals om, nee je doet er geen goed aan om bijna 80 filmpjes op YouTube te zetten , nee je doet er geen goed aan om als vader in de les te zijn en dat nog eens te filmen. Nogmaals ik zie aan de filmpjes dat hij er niet altijd schik in heeft als jij staat te filmen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Harre


Nogmaals ik zie aan de filmpjes dat hij er niet altijd schik in heeft als jij staat te filmen.

Dat gevoel had ik ook bij het bekijken van een aantal filmpjes in de laatste serie die genoemd is. De spanning is van zijn gezicht af te lezen en op zich is dat niet zo gek. Hij kan er wel lol in hebben, maar een drumles blijft voor zo'n kleine toch een spannend ding en het helpt dan niet als papa of wie dan ook er (al dan niet met een camera) bovenop zit. Het is misschien een krom vergelijk, maar je gaat als ouder toch ook niet mee naar school?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Dafboy

Ik heb er met de kleine over gepraten in hoeverre dat mogelijk is natuurlijk met een 5-jarige met jullie opmerkingen in mijn achterhoofd.

De filmpjes waarin hij stress lijkt te hebben zijn steeds die van tijdens de drumles.
Dus daar zal niet meer gefilmd worden.

Hij wilt wel dat ik er steeds bij blijf, maar ik zal de camera dus in de broekzak laten.

Dat ik de filmpjes op youtube post, dat is waarschijnlijk omdat ik heel erg trots ben op die kleine, hij vind het soms leuk om naar zijn eigen te kijken en soms vraagt hij er zelf om om gefilmd te worden (thuis dan weliswaar)

De enige echte druk die hij krijgt is de drumles, 1x per week een halfuur, voor de rest is hij vrij....

Na dit lesjaar zullen wij waarschijnlijk een pauzejaar inlassen op gebied van drumles, maar wel 3-maandelijks even met zijn leraar afspreken....

Ik heb geen slechte bedoelingen met zijn toekomst en ik denk dat ik hem voldoende vrijlaat op gebied van zijn ontwikkeling op de drum, alsook als kind, hij word nooit verplicht om te drummen....

Wat ik uit jullie reacties begrijp is het beste wat ik kan doen hem voorlopig zijn eigen keuzes laat maken (spelen of drummen wanneer hij dat wilt) en dat is ook hetgene wij laten gebeuren.

Ik zal nu ook niet meer om raad en/of tips vragen in de toekomst omdat ik niet als een zaag of dergeljik negatief iets wil overkomen.

Iedereen bedankt voor de reacties...

richardcs65


Dat ik de filmpjes op youtube post, dat is waarschijnlijk omdat ik heel erg trots ben op die kleine


Had ik ook toen mijn zoon vijf was en bij de pupillen voetbalde ;)
Echt goed was die echter niet.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Omhoog