Verven/spuiten van lugs en hoops

Gestart door Hellwin, okt 17, 2012, 10:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hellwin

Nou zie hier boven, heeft iemand dit al eens gedaan en zoja met wat voor verf?
Zelf wil ik voor mijn eigenbouw snare de lugs en hoops rood hebben, zou autolak een optie zijn aangezien dit wel goed zou moeten uitharden lijkt me.......of heb ik 't helemaal fout 8)7
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

paQ

autolak is vrij flexibel, en je stokken zullen al snel de kleur van de hoops aan gaan nemen, met kale hoops tot gevolg.
Poedercoaten is een stuk harder

Paul

#2
okt 17, 2012, 10:43 Last Edit: okt 17, 2012, 10:44 by Paul
Het idee voor overspuiten van hoops en lugs is al vaker voorbij gekomen.
Het grootste probleem met gepoedercoate en geverfde spanranden is dat de coating of lak niet tegen de klappen kan en onvermijdelijk gaat afbladeren. Afhankelijk van de kwaliteit kan dat heel lang duren.

Voor een zelfbouw snare zou ik het gewoon proberen, zeker als je zelf kunt spuiten. Autolak lijkt me vrij sterk en voor zover ik weet heeft nog niemand hier het geprobeerd. Niet zo sterk dus.
Poedercoaten wordt vaak gedaan voor gekleurde hoops maar dat is gelijk een stuk prijziger.

Hellwin

#3
okt 17, 2012, 10:45 Last Edit: okt 17, 2012, 10:59 by Hellwin
Poedercoaten word me te duur. ik kijk nog wel ff, leek me gewoon wel leuk om te kijken hoe 't zou worden :) Dus wie weet ga ik t wel proberen ja :)

Weet iemand een sterke lak?
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

paQ

zover ik weet zijn de acryllakken altijd de sterkste

Animal baars

Het lastige is alleen dat verf rete slecht hecht op het gladde chrome. Dus je moet eerst AL het chroom van je spanranden halen en dan pas in de primer zetten, dan lakken.

Om het chroom te verwijderen kun je ze het beste laten zandstralen trouwens.

Hellwin

Ok, wordt wel wat meer werk dan ik dacht..... 't is dus niet ff opschuren, gronden en spuiten....
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Animal baars

Mijn ervaring is van niet nee.. Ik wilde spanranden van een oude snare zwart maken, maar de verf vormde gewoon druppeltjes op het chroom.

Nlz heeft trouwens een stalen snare een ander kleurtje gegeven en dat zag er prima uit. Geen idee hoe hij dat had gedaan, maar wellicht kun je hem ff contacten?

harmen 18

action spuitverf werkt niet  :)

Een week of wat geleden geprobeerd. zag er perfect uit, mooi mat zwart, maar na een week lang (alleen maar) rimshots slaan op subtiel niveau gaat de verf bij het slaggedeelte van de hoop er al af.

Action verf is goedkoop, de zwarte is redelijk, andere kleuren zijn helemaal niets. Maar werkt niet geweldig voor dit doel. Ik verwacht niet dat een potje "merk" verf het beter doet eigenlijk. 

Nlz

Ik heb destijds alleen de ketel gespoten, de hoops heb ik zwart bij STdrums vandaan laten komen. Ik denk dat de enige oplossing op je hoops goed 'slagvast' te krijgen toch echt poedercoaten is.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Vincent

Poedercoaten is idd noodzakelijk om een duurzaam resultaat te krijgen. Rood gepoedercoate hoops kan je hier krijgen. Je lugs zal je dan nog op de ene of de andere manier moeten spuiten met verf die gematched is aan de coating. Je zal waarschijnlijk wel een klein kleurverschil krijgen, maar het resultaat zal wel mooi en duurzaam zijn zonder een buitensporig prijskaartje.

-Vincent

Omhoog