Oefenpad met mesh heads

Gestart door Jenslathouwers, aug 26, 2012, 21:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

Ik was aan het nadenken over hoe ik een oefenpad kan maken met een meshhead. De meeste oefenpads maken nog steeds 'veel' lawaai. ik heb nog heel wat shell's liggen, ik was aan het denken om een van deze shell's te gebruiken om een oefenpad van te maken met een meshhead. ik heb wel totaal geen ervaring met meshheads, dus ik ben hier vooral op zoek naar ideeën over hoe ik dit projectje het beste kan aanpakken, dingen die ik vergeten zou kunnen zijn...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

Drum-tec heeft dubbellaags mesh-heads die naar het schijnt een behoorlijk realistisch spelgevoel geven.
Maar een mesh-head maakt ook geluid, zeker als je per ongeluk de spanrand raakt. Er is zogeheette "rim-silencer" maar dat spul is absurd duur.
Voor het geld van één zo'n dubbellaags mesh-head heb je ook een Vic Firth oefenpad die nauwelijks luider is dan een mesh-head.

Jenslathouwers

ja het probleem is dat ik op mijn kot een houten vloer heb, als ik daar rondwandel kan mijn onderbuurvrouw zo volgen waar ik ben. Dus ben ik aan het nadenken over hoe ik een ultrastille oefenpad kan maken. (ik bouw ook graag dingen, daarom was ik in een andere richting aan het denken dan een vic firth oefenpad ;)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Paul

Een akoestische snare met mesh-head op een normale snarestand gaat ook behoorlijk doortrillen door de vloer.
Zo'n Vic Firth pad kan je gemakkelijk op schoot leggen. Of op een klein lichtgewicht standaardje met wat schuimrubber onder de pootjes.

Omhoog