Uitbreiden Roland TD 6

Gestart door Joost, jul 08, 2012, 20:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joost

Hallo allemaal,

Ben een beginnende drummer. Weet iemand hoe ik het best mijn TD 6 kan uitbreiden/upgraden. Heb nu gewoon de standaard TD 6 (hi-hat, bass drum, snare, 3 toms, crash en ride symbal). Zou er graag een symbal bij willen en ben benieuwd of je de standaard toms ook kunt aanpassen naar andere toms. Heeft dit dan ook enige meerwaarde? Ook klinkt mijn hi-hat erg zacht als ik er alleen met mijn voet op speel. Hoort dit ook zo? Moet ik de set maar gewoon verkopen en een betere set kopen? Iemand enige suggesties?
Thanx!
Joost

Murgen


Hallo allemaal,

Ben een beginnende drummer. Weet iemand hoe ik het best mijn TD 6 kan uitbreiden/upgraden. Heb nu gewoon de standaard TD 6 (hi-hat, bass drum, snare, 3 toms, crash en ride symbal). Zou er graag een symbal bij willen en ben benieuwd of je de standaard toms ook kunt aanpassen naar andere toms. Heeft dit dan ook enige meerwaarde? Ook klinkt mijn hi-hat erg zacht als ik er alleen met mijn voet op speel. Hoort dit ook zo? Moet ik de set maar gewoon verkopen en een betere set kopen? Iemand enige suggesties?
Thanx!
Joost


In de IT zeggen we: RTFM.

In dit geval: http://www.roland.com/support/article/?q=manuals&p=TD-6

In principe kan je je standaard pads en cymbals vervangen, beperkt uitbreiden (volgens mij met 1 pad en 1 cymbal). Verder kan je iedere pad/cymbal via de module in volume en een aantal andere parameters aanpassen en dus ook harder zetten. Je kunt zelfs de plaats van iedere pad/cymbal in het stereo-beeld aanpassen. Dus: RTFM. 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Otje

Ik heb sinds kort ook een TD-6 module. Het is als uitbreiding bij mijn TD-4 set. Ik heb meer pads / cymbalen dan ik kan aansluiten op de '4'. Toch valt de geluidskwaliteit mij tegen van de  TD-6. Deze mening was ik al is eerder tegen gekomen op het oude forum: "het geluid uit de TD-4 = strakker dan uit de '-6". Ik weet niet of dat het komt omdat de TD-4 een nieuwer (lees :verbetert) product is maar ik vind h'm beter klinken. Overigens zijn mijn pads ook een allergaartje; de 105, 85, pd/pdx-8 . Cymbalen.. de goedkopere types  CY8 en -5.  En ze doen het allemaal op de TD-6. Wat de TD-6 'voor heeft zijn de vele instel mogelijkheden; Songs, kits, instrumenten Midi in/out. Daar ben ik nog wel effe zoet mee dus hou ik hm ook voorlopig. 

paQ

de TD6 loopt al weer heel wat jaartjes mee. Daarbij was/is de TD4 veel bang for the buck


Otje

"bang 4 the Buck"?  :?Wat moet ik me daar bij voorstellen?

paQ

Goede prijs kwaliteit verhouding.

Otje

Ik zit al een tijdje te overwegen om de pads PDX-6 & -8 te vervangen door resp. de PD-85 & PDX-100. Ik had aanvankelijk de PD-105 in gedachten -als floortom- maar die is 2 keer zo duur als de -100. Beide 10 inch. Waarom eigenlijk zo'n prijsverschil? Geen rimshots mogelijk op de laatste? Vind ik niet nodig bij floortoms. Iemand al ervaring mat de PDX-100? Wordt geloof ik standaard geleverd bij de TD-15KV. En compatible met andere modules; in dit geval de 'oude' TD-6 ?

Fotootje van m'n huidige 'set-up' (deze hi-hat is inmdls wel vervangen..)


drum1964

Ik gebruik een pdx 100 als side snare, en dat werkt perfect met mijn TD8/TD9 modules.
Een PD 105 ziet er ietjes beter uit dan de PDX, maar kost dan ook € 299.
De PDX 100 heeft zelfs nieuwere triggertechniek dan een PD105.
Een PDX 100 is met zijn prijs van €169 goedkoper dan een PD 85 want die kost €199.

Als het op een TD8 werkt, zal het op een TD6 ook wel kunnen.

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Otje


De PDX 100 heeft zelfs nieuwere triggertechniek dan een PD105.


En? Is het verschil merkbaar Drum1964?

drum1964

ik heb iets meer tijd nodig gehad om de PD 105 pads naar mijn smaak af te regelen.
Soms kreeg ik al een "rimklank" als ik op 4 centimeter van de rand op het vel sloeg.
Ik kreeg via de settings in de module te veranderen niet echt een beter speelgevoel.
Door de vellen iets losser te spannen was het probleem opgelost.

De PDX 100 stond out of the box al goed, het maakt ook niet uit als je het meshheadvel zeer los of kei hard aanspant, rand en vel triggers blijven netjes gescheiden.
Ook in vergelijking met mijn PD 125 snare pad moet hij op speelgevoel niets toegeven.

En een 10" pad speelt net iets fijner dan een 6" of 8" padje.( het blijft toch altijd wat mikken )
Voor € 169 zou ik zeggen.......doen ! ;)

Je oude pads krijg je makkelijk verkocht aan mensen die upgraden van rubber naar mesh.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Omhoog