Goede software weinig plaats

Gestart door stievy-wonder, jun 27, 2012, 15:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stievy-wonder

Hallo

ik ben op zoek naar een goede e-drum software zodat ik nieuwe geluidjes aan mijn Roland TD4 kan toevoegen, kan opnemen, editen,...
Liefst iets dat niet te veel plaats inneemt op mijn harde schrijf. Ik had namelijk eens naar superior drummer gekeken maar die neemt 20gb ruimte in.
Ik heb een nieuwe Macbook Pro met 500 gb harde schijf en 4 gb werkgeheugen.

Groeten

Steven

Joris

Je hebt toch gewoon garageband op je mac.

stievy-wonder

Ja maar daar kun je toch geen nieuwe geluidjes voor je drum mee maken?

Joris

Ik zou zeggen doe even research.

stievy-wonder

Oké ik heb gevonden hoe het werkt met garageband :D Nu zou ik graag wel nog wat meer drumkits willen hebben. Wat is hiervoor het beste programma dat het minst plaats inneemt?

Alvast bedankt voor de hulp!

Machiel

SUPERIOR DRUMMER V2.0
Neem mij vooral niet te serieus.

Paul

#6
jul 02, 2012, 13:32 Last Edit: jul 02, 2012, 13:38 by Paul
Superior heeft een hele grote samplebibliotheek. Als je dat te groot vindt kan je Addictive Drums proberen. De bibliotheek is slechts 2,5 Gb en bevat 3 kits en een handvol bekkens, maar kwalitatief goede samples.

Robert-Jan heeft voor zijn nieuwste dvd gebruik gemaakt van Mix-o-Saurus. De samples ervan klinken erg goed op de website maar ik kan niet vinden hoe groot die bibliotheek is.
Edit: Mix-o-Saurus heeft een bibliotheek van 145 Gb, die wordt geleverd op een FireWire/eSata harde schijf die compatibel is met zowel Mac als PC.

Maar wat is opslagcapaciteit tegenwoordig? 20Gb op een schijf van 500Gb is toch niet zoveel? En voor een paar tientjes heb je nog eens 1 Tb extern erbij. (toegegeven, dat is niet aan te raden voor real-time mixen/samplen, maar wel voor overige data).

Ik denk dat prijs belangrijker is. Superior is niet veel duurder dan Addictive Drums (259 voor Superior, 179 voor AD) en heeft veel meer samples. Mix-o-Saurus is veruit de meest uitgebreide en ook de duurste: ruim 3 keer zo duur als Superior..

Hammar

Ennuh.....geluiden toevoegen aan je module, zoals je aangeeft in je openingspost,  gaat niet lukken hoor.
Je triggert de geluiden vanaf je computer via een interface.

Omhoog