bassdrum rezo head airbrushen

Gestart door Jenslathouwers, jun 21, 2012, 13:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

ik vroeg me af of iemand enig idee had met wat voor verf je best op een bassdrum rezo vel (evans eq1 coated white 22") kan airbrushen.

ik ken iemand die eventueel zo iets wil doen om men rezo vel maar ik wil natuurlijk zeker zijn dat de verf er een beetje stevig op zit en dan deze het vel niet beschadigd.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

drummermaarheeze

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt welke verf je erop spuit.
Ik ben bang dat, door de trilling van het vel, het er toch wel af gaat bladderen...

Jenslathouwers

ja zou wel kunnen... mss eerst maar is proberen op een oud vel dat ik nog heb liggen , kan ik zien wat het beste erop blijft... mocht er toch nog iemand ervaring hebben met zoiets zal ik het wel horen.

als ik het zelf uiteindelijk laat doen zal ik foto's en men ervaringen erover posten...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

ik heb wat aan het rondkijken geweest op engelse fora en daarop heb ik gevonden dat acryl verf goed werkt.

er zijn er ook die de schildering langs de binnenkant doen (of alleen de achtergrondkleur) zodat die niet gekrast kan worden.

hoe meer ik erover lees hoe meer zin ik erin krijg, we zien nog wel.. als ik het doe komen er hier zeker foto's van !!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

timmie

Ik heb een frontvel met een bandlogo erop, heeft een maatje van me met een kwastje geschilderd. Er is nog nooit iets gaan bladderen. Het is gedaan met normale acrylverf....
Trouwens, gewoon een smooth ambassador.

Jenslathouwers

ik was van plan een coated vel te gebruiken omdat ik het matte effect wel mooi vind.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

timmie

mkay, zou eigenlijk niet weten wat handiger is. ik had een smooth genomen omdat ik dacht dat dat beter zou houden, op een coated leek het me dat het een brozer laagje zou worden door alle hobbeltjes. je zou ook kunnen beredeneren dat coated ruwer is en dat het daardoor beter hecht.
ergo: ik heb geen idee of het iets uitmaakt, dus ik zou inderdaad doen wat je mooier vindt.

Julius Heide

Een coated vel neemt de verf beter op.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Jenslathouwers

ja dat leek mij ook ... dient dan als een soort grondlaag lijkt mij ...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Omhoog