Self-Made EFX Crash

Gestart door Paintpro, mei 01, 2012, 22:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Paintpro

Vandaag voor een vriend een kapotte 18" ReZo omgetoverd naar een 16" Rezo EFX :D
Best trots op het resultaat:


paQ

choeso jei!


mooi gelukt hoor

harmen 18

Erg mooi geworden. Ik ben benieuwd naar de klank (tip, tip  :)  )


Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heb je het laten cnc'en?

Paintpro

@ Harmen 18: Ik heb hem op dezelfde manier bewerkt als de vorige: http://christianoskam.wordpress.com/2012/04/04/gear-cymbals-efx-diy/

Alleen heb ik het freesje voor deze ingeruild voor een decoupeerzaag. ;)

De klank lijkt qua karakter op mijn eigen 18" EFX, alleen dan in de 16" variant.
Wel merk je dat hij iets dikker is, maar dat zit hem meer in het speelgevoel.
Ook de pitch ligt hoger.

harmen 18

Je zou niet zeggen dat je dat met een klapperzaag hebt gedaan, goed gelukt.

Fred

Netjes gedaan hoor,  ben je niet bang dat het zo weer verder scheurt?..
Dat gebeurt bij mij meestal..

Technobeat


Als je het niet weet zou je zeggen dat de crash zo uit de winkel kwam , Chapeau !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Paintpro

@ Fred: Niet echt eigenlijk, hij is wat dikker en er zitten aardig wat uren met de hand vijlen en schuren in. De randen van de gaten zijn gladder dan bij mijn eigen 18" EFX [nieuw].

Julius Heide

Het resultaat mag er wezen Paintpro!!
Goede en duidelijke handleiding ook.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

FoREVer

ik zou denken dat ie uit de winkel komt :) good job
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

BasV

Ik ben vandaag ook bezig geweest met een EFX crash uit een gescheurde 16" A Custom Crash. Vond hem  toch nog te braaf klinken nadat ik er mee klaar was, dus hij ligt nu (samen met een setje 14" Stagg DH hihats) een halve meter onder de grond. Geen idee of dat wat gaat uitmaken, maar het waren toch bekkens die ik niet gebruikte dus ik heb niks te verliezen. De kringen die je op de foto ziet zijn trouwens het resultaat van mijn uitleefpartij met een van de tools die bij de dremel zaten.


Paintpro

Vandaag nog een in elkaar gefixt :D

Was een 15" met een scheurtje van ca 1,5 cm met de groef mee, buiten de garantie periode.


Animal baars

Ziet er netjes uit! Ben heel benieuwd of zo'n crash dan ook een beetje klinkt zoals een fabrieks EFX crash. Heb je geen samples ofzo?

harmen 18

Ik heb er gisteren ook maar een gebouwd van een 16inch Z custom crash met een klein scheurtje aan de rand. De crash klonk al als een bottom hihat waar je op aan het hakken bent, lelijk, hard en te dik.

Opzich klinkt hij nu zoals een efx zou moeten klinken, het enige is dat hij veel te hard is omdat het natuurlijk een dikke z custom is.



Paintpro


Ziet er netjes uit! Ben heel benieuwd of zo'n crash dan ook een beetje klinkt zoals een fabrieks EFX crash. Heb je geen samples ofzo?


Ik heb momenteel geen samples, maar ik zal hier binnenkort eens voor kijken ;)

Omhoog