Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Animal baars

76
vellen / Re: glue-less snare side vellen
sep 24, 2014, 08:45
Volgens mij is Remo juist glue-less en verlijmd Evans haar vellen wel..
77
Ik ben ook van 5A naar 7A gegaan. 7A vind ik soms net ietsje TE licht voor hoe ik wil spelen, daarom ook 85A erbij gekocht. Kan ik wisselen. 5A vind ik nu echt log en lomp in m'n handen, dat lichte van dunnere stokken speelt erg lekker
78
Dan is aarden de moeite waard om te proberen, maar dat kun je eenvoudig checken zonder ook maar iets los/vast te schroeven. Gewoon een stukje koperdraad tegen het metaal van de behuizing en een aarding van een geaard contact houden. Als dat niet werkt... is jou optie misschien wel de beste.

Als alternatief voor de Behringer zou je kunnen kijken naar de Yamaha MG06, zelfde features (ongeveer), maar beter gebouwd en nog steeds prima betaalbaar.
79
Joh, ik heb 'em zelf ook en gebruik 'em wekelijks. :+ De vraag was naar de manier waarop Techno 'em aangesloten heeft ;)
80

Al met al een beetje vreemde XenyX serie dus :? .

ik ga vanavond een aardkabeltje trekken tussen de mixer en de onderste hoop van de floortom .
Eens kijken en luisteren of dit soelaas gaat bieden .


Het concept achter aarding is dat je stroom 'weg kan lopen' via de grond he ;) Je kan 'em beter op de middelste pin van een stekker schroeven en die in een geaard stopcontact steken.

Maak anders eens een foto van hoe je het nu aangesloten hebt, want als je de XLR ingangen niet eens gebruikt van je mengtafel, ga je weinig merken van de optie die ik aandroeg (gain dicht schroeven)...
81
De witte potmeter kun je gewoon open schroeven, de zwarte gain-meter onder de mic aansluiting, die moet je zo ver mogelijk dicht houden.

Dat aardkabeltje heb ik idd gewoon met een schroefje aan de behuizing van de mengtafel vast gemaakt. Gisteren trouwens een set gedaan zonder die extra aarding (had geen ruimte in m'n autootje om de hele kist mee te nemen) en daar hoorde ik de brom weer niet.. Dus het is denk ik ook afhankelijk van de stand van de maan of het ding wel/niet bromt :+
82
Elke Behringer tafel uit de Xenyx-lijn die ik heb gehad, had een brom.. Vooral hinderlijk als het stil was inderdaad. Ik had de flightcase waar de tafel in zit voorzien van aarding (eurostekker) en die aarding ook doorgetrokken naar het mengtafeltje. Dat gaf wel iets meer rust, de brom werd een ruis. Die kwam vooral van de mic preamps, die dingen ruisen als een oceaan....dus je zou je gain eens helemaal uit kunnen draaien op de microfoonkanalen?? Dat was bij mij deel van de oplossing
83
Het is meer "geef een rondleiding door je showroom" :P Mooie sets zeg!
84
Wow, nog iemand met een echte Lignum. En wat voor een... Precies zoals ik 'em ook zou hebben besteld, lucky bastard ;)
85
over drummers / Re: in actie!!!
sep 10, 2014, 10:53
Toffe set en gaaf zo'n foto! Zijn dat nou SM57's als overheads, trouwens?
86
Ik kwam pas, toen ik na een concert 2 uur naar huis moest rijden en een paar lekkere cd's had gekocht tot de ontdekking dat ik juist alleen thuis nog maar CD's kan luisteren...

Die pandeiro klinkt erg lekker, Hans!
87
Zwevend vloertje maken kost fors minder dan de €99 voor zo'n stukje Roland-marketing.

Maar het is slimmer om eens aan je buurman te vragen WAAR hij precies last van heeft. Is het dat je op de pads ragt of het gestampt. Ik ga met Bas mee dat het waarschijnlijk je bassdrum is, maar lijkt me wel handig dit zeker te weten voordat je allerlei kosten gaat maken ;)
88
Nathan?? Die heeft deze iig niet ingespeeld :')
89
Goede keus :)

Ik gebruik zelf Cubase 7, maar met Ableton Lite kun je tot 8 tracks opnemen, en dat is (met 1 unit) de max van je Scarlett. Dus in principe heb je niets nodig verder om op te kunnen nemen.
90
Usb is zeker wel snel genoeg. Ik heb 32 sporen opgenomen van een Behringer X32 in 48khz wav formaat (2uur achter elkaar). Het gaat bij USB/FW niet zozeer over de snelheid maar meer dat FW een continue stoom aan informatie kan leveren en USB dit opdeelt in pakketten. Aan het eind van de rit zit alles weer netjes bij elkaar en is er totaal geen verschil te zien in een waveform die opgenomen is met USB en eentje die via Firewire is opgenomen (usb 2.0 en FW400)

Ik zou als ik jou was kijken naar een Focusrite 18i20, dan heb je 8 mic preamps en deze kun je later nog uitbreiden met een octopre voor in totaal 16 sporen simultaan opnemen. Of, als je echt FW wilt, een PRO40. Daarmee kune je later wel uitbreiden tot 3 units via ADAT, dus 24 mic's opnemen.

Ik heb zelf twee PRO26's en ben erg tevreden over de klank van het ding, ook al zijn deze 6jaar oud :)

Een studiolive 16 is ook en prima tafel, die kun je ook geluid als DAW voor je cubase/protools gebruiken, maar is wel wat gelimiteerder qua mic preamps enzo
91
gevraagd / Re: S-hoops 14" 10 lugs
jul 31, 2014, 08:51
Bij ST-drums is het idd €24/st (net als Thomann). Heb bij Bax-shop gekeken, maar die hebben alleen de Mapex Sonic-Saver hoops voor €55(!)/st...

Ik kon me herinneren dat er pas nog iemand deze hoops aanbood, maar ik weet niet of die verkocht zijn of niet.. Na even zoeken, kwam ik erachter dat Stokmans deze hoops aangeboden had, maar ze 8-gaats waren. Dus ik weet ook gelijk weer waarom ze niet interessant voor mij waren :P
92
gevraagd / S-hoops 14" 10 lugs
jul 31, 2014, 08:33
Ik zou graag een setje S-hoops voor mijn snare willen hebben. Mocht iemand dit nog hebben liggen en deze voor een leuk prijsje van de hand willen doen, PM me!

Ik zoek bij voorkeur een setje, batter en reso, maar alleen een batter is ook een optie.
93
oefenruimte / Re: (ver-)Bouwprojecten ?
jul 30, 2014, 15:39
Geen idee of dit echt de goede plek is, maar goed. Ik heb wat advies nodig zonder dat ik daar uren voor moet googlen :P Een vriend van mij heeft een bedrijfruimte in Delft waar we een oefenruimte/studio in kunnen bouwen van ong. 3x7 of 4x7m (afh. van of er een doorgang beschikbaar moet blijven of niet). Het komt op een vliering waar eerst bouwmaterialen lagen, maar deze is nu vrij gekomen.

Wat zijn de dingen waar ik ECHT op moet letten als ik op zo'n grondvlakje een oefenruimte/opnameruimte wil gaan maken? We gaan daar oefenen met kleine combo's, maar ik wil er ook op een beetje mooie manier drum opnamen kunnen maken en lekker experimenteren.

Ik had op internet al gelezen dat je moet voorkomen dat een ruimte maten heeft die een ronde verhouding tot elkaar hebben (10x10x10, 10x10, 8x4, 9x3, etc.) om staande golven te voorkomen. maar wat is dan een mooie verhouding voor een oefenruimte?

Qua opbouw van de wanden zat ik te denken aan houtskeletbouw met dubbel gips binnen en buiten (om en om) en een suskast voor verse lucht aan te voeren d.m.v. een airco o.i.d. Wat precies tussen de wanden gaat komen naast rockwool weet ik nog niet. Misschien wel niets omdat het niet persé een geluidsdichte ruimte moet zijn, dempend is al prima genoeg.

De ideeën zijn nog erg in concept, hij moet namelijk nog even met z'n collega's overleggen of we de ruimte kunnen gaan gebruiken als oefenruimte enzo. Maar als het goed gevonden wordt, willen we het liefst dit jaar al kunnen oefenen/opnemen  *O*
94
Dat komt doordat linken vanuit dropbox op een of andere manier niet goed gaat. Lukt mij ook niet in advertenties.. Ik doe het daarom altijd via tinypic.com
95
Eigenlijk maken jullie dus een DIY Evans EQ1... Geniaal vel en speelt lekker direct maar qua sound dichter naar een gesloten kick. Vond een mic-hole toch net wat veelzijdiger omdat ik niet intern mic, dus later toch maar voor die optie gegaan... Heb nu een Evans EQ1 met een 4" O-ring... Beetje dubbelop
96
drumkits & snaredrums / Re: Sonor drums
jul 17, 2014, 09:41
Nee, zo'n stukje valt niet zomaar uit je lug. Anders kan je nooit een vel op spanning krijgen ;)

Wel zuur om een set zo terug te krijgen -O- Voor mij een van de redenen om zelf altijd aanwezig te willen zijn als  mijn set ergens gebruikt wordt. En dan heb ik maar een cheap-ass Yamaha Stage Custom :')
97
Nadeel is dat die T-racks volgens mij niet geisoleerd is. Dat kan hele nare brommen opleveren in het systeem, zeker als je vaak met verschillende bedrijven speelt en het altijd moet werken is een geisoleerde splitter wel een hele fijne optie. Een alternatief voor de T-racks is dan wel gelijk ruim 1,5x zo duur, maar better safe than sorry: ART S8.

Deze heeft een direct out (voor naar de FOH) en een isolated out voor naar jullie tafel. En ik heb meer vertrouwen in een ART dan in een T-racks, persoonlijk dan.
98
Wij hadden met mijn band zowel die Y-kabels als de Millenium SP-3 splitterbox van Thomann. Die laatste hebben we zeer veel gebruikt, de splitterkabel kostte iets van €15, maar is fragiel als niets anders. Zo'n doosje kan gewoon klappen hebben en blijft het toch wel doen. 16x €45 is even investeren, maar liever in iets wat een beetje tourwaardig is dan in iets wat door soldeertin bijeen gehouden wordt en daardoor veel sneller kapot gaat, toch?!

Voordeel van die SP-3 is dat de twee uitgangssignalen geïsoleerd zijn, dus de kans op aardingslussen kleiner is. Wellicht dat voor jou de T-racks Eight ook een optie is, da's 8in/16uit in 1 rackunit.
99
Ben er pas weer een keertje geweest. Niet voor drums, da's nog steeds hopeloos en er zit een veel betere zaak 'om de hoek', maar voor studiomonitortjes. De keuze is best uitgebreid en toen ik zei dat ze bij Thomann voor een fors lagere prijs aangekondigd stonden, wat even googlen genoeg om me de monitoren voor dezelfde prijs mee te geven.

Voor Musicstore.de zou hetzelfde gelden. Scheelt mij toch weer €42 in de aanschaf tenopzichte van de winkelprijs.

En voor de Focusrite Scarlett (Keymusic / Thomann) die als volgende op de lijst van aankopen staat, scheelt het bijna €100. Ben heel benieuwd hoelang ze die regel vol gaan houden.

Ff googlen voordat je aan gaat schaffen loont dus best, en de retouren naar keymusic zijn voor mij 10x makkelijker dan naar Thomann. Dat voordeel moet ik ze dan wel weer geven ;)
100
vellen / Re: Welke vellen moet ik kopen?
jul 11, 2014, 07:36
Gevonden op een ander forum (en volgens mij een lijst die op het oude forum ook stond:

Citaat van: ander forum

Toms/Snare
Evans J1 = Remo Diplomat - 10mil Etched (7.5mil effective)
Evans G1 = Remo Ambassador - 10mil Clear/Coated
Evans EC1 = No Remo equivalent - 10mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans GPlus = Remo Ambassador X - 12mil Clear/Coated
No Evans equivalent = Remo Vintage A - 2-ply 7.5- and 3-mil Polyester Film Coated
Evans G2 = Remo Emperor - 2 x 7mil Clear/Coated
Evans Onyx = Remo Ebony Suede Emperor - 2 x 7.5mil Matte Black Coated
Evans EC2 = Remo Pinstripe - 2 x 7mil Clear/Coated w/Edge Control
Evans Hydraulic = No Remo equivalent - 2 x 7mil Clear/Blue/Black, Oil Filled
Evans EC Resonant = No Remo equivalent - 10mil w/Edge Control

Snare/Snare Side
Evans Power Center = Remo Controlled Sound - 10mil Coated w/5mil Reinforcement Dot
Evans Genera = Remo Powerstroke 3 - 10mil Coated w/Overtone Control Ring
Evans EC1 Reverse Dot = No Remo equivalent - 14mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Genera HD = Remo Powerstroke 4 - 1 x 7.5mil, 1 x 5mil w/Overtone Control Ring
Evans EC Reverse Dot = No Remo equivalent - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/Edge Control & Reinforcement Dot
Evans Snare Side Hazy 200 = Remo Diplomat Snare Side - 2mil Hazy
Evans Snare Side Hazy 300 = Ambassador Snare Side - 3mil Hazy

Bass
Evans EQ4 = Remo Powerstroke 3 - 10mil Clear w/Overtone Control Ring
Evans EMAD = No Remo equivalent - 10mil Clear w/EMAD Damping
Evans EMAD Onyx = No Remo equivalent - 10mil Matte Black Coated w/EMAD Damping
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 4 - 2 x 6.5mil w/Overtone Control Ring & Removable Muffle Ring
Evans EMAD2 = Remo Powersonic - 1 x 6.5mil, 1 x 10mil w/EMAD Damping

Bass Resonant
Evans Resonant Black = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black
Evans REMAD = No Remo equivalent - 7.5mil Smooth Black w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans Onyx Resonant = No Remo equivalent - 7.5mil Matte Black Coated w/Overtone Control Ring & Offset Hole
Evans EQ3 = Remo Powerstroke 3 w/Hole - 10mil Smooth Black w/Internal Control Ring & Offset Hole

bron: http://tinyurl.com/qb6bk8w