Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Animal baars

101

Dit is de Oak Custom in Red Oak. De maten zijn 10x8, 14x14, 16x16 en 22x27.


22x27, dat zal een dreun geven :P 22x17 klinkt wel lekkerder denk ik ;)
102
Wow, dat klinkt lekker Hans. Ook tasty gespeeld!
103
Dan maar zo

't Is een tof stukje!
104
Ff wat googlen leverde me dit op: http://www.studiodrumtracks.com/subkick/

waar staat:
Citaat van: dat subkick project

Update1:  It sounds really great but the signal was REALLY hot, so I built an attenuator pad into the XLR jack.  I created a simple "L pad" by placing a 10K ohm resistor in series with pin2 and a 1K ohm resistor (shunt) across pin's 1 & 2 (I didn't get very scientific with the resistor sizing, so this probably is not the optimal impedance matching - but hey, it works!).  This drops the signal around ~20dB and helps so it doesn't overdrive my preamp.

I usually use it with an Audix D6 inside the kick.


Op zich een vrij leerzame pagina. Maar als je een pad op je tafel hebt (de Z10 heeft dat volgens mij niet) doet dat hetzelfde.

En ff dat kabeltje fixen, ik wil ook weten hoe het klinkt :P
105
Heb je nu in feite gewoon een XLR plug aan een speaker gesoldeerd en deze in je tafel geprikt of zit er nog wat spul tussen om het signaal wat om te vormen? Ik lees op internet veel dat het signaal van een speaker als 'microfoon' te heet binnen komt om te kunnen gebruiken op veel tafels en er dus iets met het signaal gedaan moet worden...

Wat zijn de afmetingen van die tom? De oplossing is namelijk erg netjes! Misschien dat ik dit wel ga doen met mijn 10" snare. Een ombouw is nu toch weer snel gedaan :Y
106
Wat een set Hans! Wanneer komt de eerste opname? Denk dat ik niet de enige ben die wil weten hoe dit klinkt!
107
De combinatie van Attack en threshold.

Blijft gewoon een feit dat zowel een compressor als een gate behoorlijk proberen is voor het geluid goed is ;)
108

Een gate doet niets met de dynamiek, een compressor wel.

Voor dat je iets aanschaft kun je ook experimenteren met een gratis plugin, google op 'free plugin'  ;) .

Ik adviseer je ook even dit filmpje te bekijken , zodat je weet wat de attack, release, hold, range, treshhold etc. instellingen voor functie hebben.
Succes

Audio 101- How To use A Noise Gate. Full Lesson.


Als je een gate te snel in laat grijpen, ben je al je geluid kwijt zoals je dat ook met een compressor zou kunnen bereiken. Dus hoor je zachte klappen niet meer en alleen het harde. Da's ook dynamiek toch? Even los van of iets ingrijp op gain of frequentie ;)

Verder heb je, als je gaat knippen in je waveforms je gate eigenlijk niet nodig (dat doe je manueel) en kun je met een compressor uit de voeten.
109
Bij de inserts op je kanaal selecteer je een gate en dan is het een kwestie van spelen met de knopjes tot je de goede instelling hebt. Een preset geeft een handig startpunt.

Ik kan je erg aanraden een SSL bundel van waves aan te schaffen. Ik start eigenlijk altijd met een G-channelstrip. Hier zit een gate in die bijna voor alles prima werkt qua drums.

Ik gebruik op toms meer de manier die hans beschrijft. Alles wegknippen behalve de echte aanslagen. Dat klinkt natuurlijker. Dan gebruik je een gate/compressor op je toms om de sustain wat te knijpen, maar haalt de gate niet alle dynamiek uit je fills weg.
110

We hebben met de band een mixer aangeschaft zodat we allemaal met in-ear kunnen gaan werken.
Nu willen we die ook tijdens de repetities gaan gebruiken, en dan is het dus wel handig als ik ook wat van mijn drums op mijn oortjes krijg.

Een bassdrum mic heb ik reeds (Audix D6) maar voor de rest nog niets. Mijn vraag aan jullie: wat kan ik het beste doen
- 2 overhead microfoons aanschaffen om een totaaltje te kunnen maken (maar krijg je de bekkens dan niet te veel binnen tov de snare en toms?)
- of 2 microfoons (voor hi-hat en snare) en dan de rest laten voor wat het is (om budget redenen; ik kan me momenteel geen volledige set drummics veroorloven) omdat alleen 2 overheads niet gaat werken.

Welke mic's kunnen jullie aanbevelen?? (gewoon goede, hoeft niet megasuper te zijn, maar ook zeker geen budget-meuk)


Ik zou gaan voor twee overheads. Ik zelf gebruik twee AT2020's in combi met SM57's op mn snares en een D6 in mn kick. Werkt perfect, zelfs voor opnames. Je zou, als je budget het toelaat, ook kunnen kijken naar een setje Oktava's. Volgens mij gebruik ik de MK012 regelmatig live als ik niet met mn eigen mics speel.

Verder is de recorderman een top tip, maar er zijn meer manieren om drums op te nemen. Wat gewoon altijd van belang is dat het eq-en van drum begint bij microfoonplaatsing. Je snare is altijd middelpunt.
111
aangeboden / Tama 10x6,5" side snare
mei 24, 2014, 19:53
Mijn 10x6,5" gaat er (nog steeds of alweer) uit. Ik wil meer doen met een vette lage klap als 'side-snare' dan een felle hoge mep. Deze snare is erg tof, maar niet veelzijdig. Vooral fel, en daar is 'ie voor gemaakt.

Het is een Tama snare waar maar bar weinig informatie over te vinden is op internet. Komt bespannen met een goeie Coated Remo Amassador als slagvel en een Remo resovel jou kant op.

Incl. Tribal Planet hoesje en de montage van de snaredrum zelf.

Vraagprijs: €65 excl. evt. verzenden. Kan ook langsgebracht worden in Amsterdam, Gouda of Delft of langs de routes tussen deze plaatsen ;)

Ik heb er ook een Tama HS70PWN bij, die mag je over nemen voor €45, maar ga ik niet verzenden vanwege het gewicht.

De foto's:






Foto's van de snarestand moet ik nog maken, dat komt asap.

Snare + stand mag je voor €100 op komen halen of ik breng het langs op een van de eerder genoemde plaatsen.

een ruil van deze snare tegen een mooie 14x5,5 of 14x6,5 snare met bijbetaling is ook mogelijk!
112
Mijn spanrand gaat al bijna 2 jaar gewoon mee naar welke gig dan ook. Als je gewoon Bison witte houtlijm pakt, blijft dat echt zitten hoor. Waarom zouden de plies van een ketel anders ook gewoon blijven zitten? Dat wordt verlijmt en onder druk hard de lijm uit. Hetzelfde doe je in principe wanneer je met lijmklemmen je ketel/spanrand dichtdrukt na het aanbrengen van lijm.

Maar, hoewel ongegrond, snap ik je 'angst' wel. Heb de spanrand daarom wel naar de voorzijde van de kick laten verhuizen en de goede spanrand klem ik nu mijn pedaal in.
113
Voor €100 heb ik er zeker interesse in :) De rest stuur ik in een PM
114
Ik heb ook een barst in mijn Yamaha hoop zitten en heb deze gelijmd met verdunde houtlijm zoals ST dat voordoet. Werkt perfect!
115
hardware / Re: Het "BASDRUMPEDAAL" topic
mei 12, 2014, 15:50
Rotterdam Drum Departement heeft een heel aantal pedalen opgesteld staan (mits je geen 010-vrees hebt :+ )
In Amsterdam heb je Müller Muziek zitten (Raadhuisstraat 43), maar daar ben ik al een tijd niet meer geweest dus geen idee of daar veel te zien is.
116
hardware / Re: Het "BASDRUMPEDAAL" topic
mei 04, 2014, 17:21
Ik speel ook al zo'n beetje een jaar met de Speedcobra en ben er erg tevreden over! Heerlijk soepel, en het voetblad is precies groot genoeg voor mijn lange voeten :)
117

Maakt geen fluit uit. Als je een laptop met i5 en 8gb geheugen hebt kun je heel goed mixen. Voor opnemen heb je minder nodig.

En laptop kost wel iets meer vergeleken met een desktop. Ik zou voor een laptop gaan omdat je dan evt. ook op locatie prima kan opnemen.


Dan herhaal ik mijn eerste antwoord ook maar weer eens.
118
Als ik naar die 16" kijk, zie ik twee grote scheuren bij het Sabian logo. Denk dat die wel aan vervanging toe is ;)
119
Dan moet je inderdaad de L&R van de R16 toewijzen aan je goede uitgangen in je VST Connections zoals ik in mijn eerste reactie schreef. Maar stel dan dus eerst de ASIO Driver in als Audio System:


Daarna in VST Connections de goede kanalen als input en output selecteren.
120
Met een interne geluidskaart werkt Cubase dus niet ;) Hiervoor moet je een USB of Firewire audio-interface hebben die werkt met ASIO-drivers. Een paar voorbeelden interessante opties:
Focusrite Scarlett 2i2
Lexicon Alpha Studio
Lexicon Lambda Studio

Of een van de vele andere opties.
121
Wel OS gebruik je? Wat voor geluidskaart heb je?

Cubase werkt alleen via externe kaarten (ASIO) in windows, hoe dat in OSX gebeurt weet ik niet.. Deze driver moet je selecteren in je Device Setup onder VST Audio System. Daarna moet je in VST Connections de L en R mappen naar de goede uitgang op je geluidskaart/module.
122
Gaat de discussie nog lang door?


Het maakt geen kloot uit of je windows of osx gebruikt, het werkt allebei perfect. Voor mijn 3D-modelleerwerk heb ik geen enkel stuk software wat prima werkt op een apple maar voor audio heb ik legio software wat perfect werkt op windows. Dat ik daar in interface bij moet hebben? Joh, maar dat heb je bij Apple ook. Die 200kb aan driver die ik dan nodig heb om via USB 32sporen heen&weer te gooien met een X32 neem ik dan voor lief.

De enige reden voor mij om een apple te kopen, is het feit dat het ding veel meer waard is bij verkoop dan een windows pc. Het feit dat je nu nog steeds 1000 euro betaald voor een iMac 27" uit 2009, maar mijn pc uit 2012 met i7 processor, 2 SSD's, top grafische kaarten, een sloot intern geheugen en 6TB opslag is zelfs met 24" Dell Ultrasharp scherm max. 600 waard.
123
Maakt geen fluit uit. Als je een laptop met i5 en 8gb geheugen hebt kun je heel goed mixen. Voor opnemen heb je minder nodig.

En laptop kost wel iets meer vergeleken met een desktop. Ik zou voor een laptop gaan omdat je dan evt. ook op locatie prima kan opnemen.
124
Als je gebruik maakt van goede klemmen, goede stands en goede tomhouders heb je nergens last van. Ik heb zelf roadpro stands en tama multiklemmen zoals die ook bij deze set zitten. Dat gaat dus prima!
125
Persoonlijk zou ik gaan voor de Silverstar. Ik heb daar een keer op gespeeld en was zeer onder de indruk, mooie warm klinkende drums die super breed inzetbaar zijn. Bij een Superstar denk ik al gauw meer aan hardere rock enzo. Maar ook dat zijn zeker geen slechte sets!