Isoleren van kamer

Gestart door NathanR, feb 25, 2012, 15:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

NathanR

Hey,

Wat is de beste (maar daar tegenover ook goedkoopste) manier om het drumgeluid te dempen. Dus zodat er buiten en binnen het huis minder lawaai is.

In andere topics heb ik al het 1 en ander vernomen, dat bijvoorbeeld eierdozen en noppenschuim als dempend middel niet werkt. Een zwevende vloer wel helpt, kamer-in-kamer principe.

Ben benieuwd...

Groet,

FoREVer

Ik dacht dat hans destijds glaswol heeft gebruikt ( toch Hans? :P )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

tRow

Goedkoop word het nooit..

Jochem


Goedkoop word het nooit..

Goedkoopste  :)

NathanR

Trow, ik zeg ook niet dat ik het goedkoop wil, maar dat ik graag de goedkoopste (!) optie wil.
Wat Jochem zegt dus!

Jochem

Ach, Trow is niet de eerste die dat zegt  :P

Anserini

Massa is het antwoord, maar dat is ook in een bestaande kamer, zeker op een verdieping moeilijk realiseerbaar.
Denk aan die deuren van paQ van een paar kilo's, massa, dat houdt wat tegen.

paQ


Trow, ik zeg ook niet dat ik het goedkoop wil, maar dat ik graag de goedkoopste (!) optie wil.
Wat Jochem zegt dus!

Een e-kit ;)

bosuil

 Het is hele maal waar wat anserine zegt: massa is dempen.
Ik weet niet in hoeverre je het geluid weg wilt hebben maar ik zou zelf gaan voor een combi van muren wn zwevende vloer.

Muren zou ik gebruiken: 2x Gipsplaat- isolatie (8cm) - spouw (kleine tussen ruimte van ongeveer 8 a 10 cm) - isolatie - 2x Gipsplaat. Dat dempt rond de 63 dB

als zwevende vloer zou ik gaan voor : isolatie -spaanplaat 18mm - spaanplaat 18mm ( zorg ervoor dat de naden erkaar overlappen

Ps : als je alles dicht maakt denk dan wel aan ventilator en deur!

Harre


Muren zou ik gebruiken: 2x Gipsplaat- isolatie (8cm) - spouw (kleine tussen ruimte van ongeveer 8 a 10 cm) - isolatie - 2x Gipsplaat. Dat dempt rond de 63 dB

Die 63 dB is veel, maar als ik alles bij elkaar tel kom ik op een muur uit van (2 x 8 cm isolatie + 4 x 1 cm gipsplaat + 8 cm spouw) bijna 30 cm en wordt het gemiddelde kamertje (op een verdieping) dus 60 cm kleiner. Dan moet je toch om te beginnen al wel een leuke oppervlakte hebben volgens mij. Niet alleen qua prijs is het advies van paQ dan goed, maar ook vanwege de oppervlakte die overblijft :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

bosuil

tenzij je een hele ruimte hebt is het helemaal waar wat paQ zegt : e-drum is het goedkoopst :Y

Dribbel

Maar niet helemaal vrij van geluid....
Tikken van pad's en het basspedaal zijn toch ook wel dragende geluiden.... -O-

Over de ventilator... als je wilt ventiteren in een gesloten oefenruimte moet je ook eigenlijk dit via een demper of "sluis"doen want anders is het ook maar een gat in je dure isolatie....
Yamaha recording & sabian

NathanR

Ik heb al een E-kit, maar dat ding maakt alsnog erg veel lawaai, en is in het huis goed te horen. Daarnaast vind ik toch het speelgevoel van een E-kit niks.

@Harre en Bosuil,

Zwevende vloer ga ik denk ik wel in de zomervakantie maken, zal mijn vader in ieder geval blijer mee zijn (werk aan huis). Vriend van mij heeft thuis zo'n studiocabine laten bouwen, dempt super goed maar is wel errug prijzig :)

Ik heb nu mijn bassdrum al tegen een matras staan, dus die is al vrij veel gedempt. Wil vooral zorgen dat de bekkens wat minder te horen zijn in huis.

Bedankt tot nu toe voor tips!

bosuil

Wil je goed koop je bekkens dempen. Kun je er gewoon handdoeken overheen leggen os wel minder mooien realistisch maar werkt echt

NathanR

Ja klopt, zat nog te denken aan van die Sound-Off pads..

bosuil

die van Evans? ik heb een vriend die ze ook gebruikt dempen veel maar je blijft natuurlijk zacht getik houden maar het is zeker zachter dan een drumstel zonder.

NathanR

Zacht getik is opzich niet zo'n probleem...

FoREVer

Nathan ik kan je vertellen dat die SoundOff pads echt aanraders zijn! makkelijk te plaatsen ( daarbij doel ik op bekken en basedrum ) en je hoort nog een beetje diepte, maar als jij het geluid van buitenaf wilt dempen voor je covers, raad ik ze af :P
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Voor covers is het hele isolatie gebeuren niet echt nodig. Covers neem ik namelijk ergens anders op.
Gaat er vooral om dat ten eerste het geluid in huis minder is, en dat het buitenaf minder te horen is, zodat ik wat vaker kan drummen, aangezien de drumtijden van nu mij een beetje de keel uit hangen (zacht gezegt ;) )

Maar ik vind het zo gek dat die Sound Off pads zo duur zijn, volgensmij betaal je iets van 140 euro voor een paar platen rubber :p

harmen 18

Het blijft natuurlijk wel een beetje nep, maar je moet wel een beetje geld over hebben voor isolatie.

Gek idee misschien, maar kan je je ouders niet mee laten betalen, zij hebben er toch last van?

€140,- voor een setje met matten lijkt me wel heel erg duur.

FoREVer



Maar ik vind het zo gek dat die Sound Off pads zo duur zijn, volgensmij betaal je iets van 140 euro voor een paar platen rubber :p


Ze zijn aan de dure kant, maar de voordelen zijn vooral

- Een Redelijke Real feel
- Je hoort de diepte van de toms
- het dempt 90%

je kan ook overwegen om van die setjes van VicFirth en Pearl etc.. Te kopen alleen zijn dat dikke platen rubber die HQ soundoff pads zijn gewoven en makkelijk te buigen
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem

Óf meshheads.

NathanR

Geld heb ik ook wel voor isolatie, was meer in het algemeen, dat ik dat gewoon duur vind (maar er dus wel voor over!)

Oke ik weet nu genoeg over die SoundOff pads, dat is dus ook nog een optie :)
Ik ga het allemaal eens goed op een rijtje zetten, en kijken wat mijn ouders er van vinden (weet niet of zij het goed vinden als ik opeens een kamer in een kamer ga bouwen ;) )

Hammar

Een oefenruimte zoeken misschien?

NathanR

Ja ook al aan zitten denken... alleen in de buurt zou ik niet weten waar het kan. Daarbij komt, dat het gemak van een drumstel thuis gelijk vervalt, wat ik juist zo prettig vind!


Omhoog