Millenium TRANSFORMER

Gestart door Technobeat, feb 24, 2012, 21:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Hallo E-drummers .



Millenium ( het huismerk van Thomann ) leverd nu ook een zo op het oog erg mooie en stijlvolle E-kit .
Heeft iemand deze set al in het echt bespeelt , en zo ja , wat zijn je bevindingen .
Voor 800,= euro krijg je een set met echte ketels , 3 cymbals - een real bewegende hihat en kruk .

Ben erg benieuwd .

http://www.thomann.de/nl/millenium_transformer_bundle.htm


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nlz

Er staan een aantal filmpjes op joeptjoep, misschien kan je daar wat wijzer uit worden qua geluiden.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

NathanR

In eerste opzicht ziet het er prima uit en klinkt het ook prima, maar het is nog maar de vraag hoelang de boel meegaat.

Technobeat


Geluiden van de module zijn best goed  vind ik ( na aanleiding van de YouTube filmpjes ) .
Hoe lang het spul mee gaat hangt natuurlijk ook af van de drummer , maar voor 800,= euro heb je een complete set EN .... als je de ketels opdraait heb je een acoustische kit .

ik hoop hem een keer ergens in het echt tegen te komen , misschien onder een andere naam maar dat maakt niet uit , gewoon ff uittesten , leuk toch ?  :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

nanouk

Jammer dat er niemand hier is met deze kit. Ik vind hem ook op de filmpjes echt super aardig klinken voor z'n prijs.

Otje

Ze verzinnen en/of imiterren wel van alles zeg. Wat dacht je hievan: http://www.thomann.de/nl/millenium_hd_50_e_drum_set.htm
Bij andere modellen, de hybride, vind ik het rek wel klein. Het wiebelt en schommelt mischien bij een ruige drumsolo. gelukkig zijn er genoeg uitbreidings mogelijkheid als ik de webside er op nakijk. En eerlijk is eerlijk het klinkt nog best wel goed ook als ik de filmpjes bekijk sq. beluister. En dat voor die prijs. De vraag blijf; Hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Nijlpaard

A hoeven ze zelf niet aan innovatie en produktontwikkeling te doen zoals Roland en Yamaha bijvoorbeeld.
B hoeven ze vervolgens geen marketingstrategie te bekostigen om hun innovaties en nieuwe produkten kenbaar en verkocht te krijgen bij het grote publiek.
C hoeven ze hierdoor geen dure opties (zoals een mesh head snare of iets dergelijks) in hun produkten te verwerken om zo potentiele kopers over de streep te trekken.

En hoe goed het er ook uit ziet cq. klinkt. Je koopt gewoon mindere kwaliteit voor wat betreft gebruikte materialen. Maar zeker voor de beginner/hobby drummer hoeft dat laatste geen beletsel te zijn.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

nanouk


Ik heb zelf twee kits staan een Roland TD 6  (alleen meshead snare)en een Yamaha DTXpress III. Ben die rubber pads een beetje zat en de Roland is sowieso een beetje uitgeleefd ('dat was een tom tom drumstel .. geen koebel ..are you drunk?'). Instabiel vind ik ook beide racks van zowel de Roland als Yamaha kit dus ik ben aan het kijken naar opties om een 'echt' rack (voor a-drums) aan te schaffen voor de ekit. Graag wil ik iets meer 'echte' trommeltjes om een betere feel te krijgen. Zodoende ben ik bij deze kit uitgekomen. Wie weet .. hij is toch niet leverbaar tot maart dus ik heb nog een maand om er over te denken :)

Omhoog