Wie treedt waar en wanneer op?

Gestart door Hellwin, feb 14, 2012, 08:23

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat

Ik speel alles uit het hoofd, ik kan geen notenschrift lezen. ;-)



Aha , ik kan een beetje notenschrift lezen maar speel het liefste gewoon zo uit het bolletje .
Met drumles hebben we natuurlijk ook blaadjes met oefeningen , maar meestal speel ik zo na wat de leraar voorspeelt en als ik dan mee lees op het blad begrijp ik het wel , maar om het zo out of the blue zelf voor te moeten spelen is een tweede .
Notenschrift is een handig hulpmiddel maar niet persé een vereiste om lekker te kunnen drummen , gevoel voor ritme en timing echter wél .
ik denk dat hier op het forum zeker 90% met notenschrift drumt en er geen moeite mee heeft , dan zitten wij bij die 10% die drummen op een andere manier maar er zéker net zoveel plezier in hebben :) :') .

En om nu weer on topic te komen zie ik dat je met je optredens van vorige week goed bezig bent en met de band samen een top product neerzet 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Haha precies!

Bedankt Techno en Wouter. :) Gaat inderdaad wel lekker nu.

Joris


ik denk dat hier op het forum zeker 90% met notenschrift drumt en er geen moeite mee heeft , dan zitten wij bij die 10% die drummen op een andere manier maar er zéker net zoveel plezier in hebben :) :') .


Ik denk dat die percentages compleet anders zijn. Ik denk eigenlijk dat de meeste zonder noten spelen. Misschien met noten oefenen, maar met een band zal eerder 90% zonder noten spelen gok ik.


Machiel

Iedereen in de band kan wel noten lezen maar we gebruiken het nooit. Zoveel gedoe
Uit t bolletje is ook veel leuker. Kan een nummer nog ergens in groeien ofzo  *)
Neem mij vooral niet te serieus.

Wouter


Ik denk dat die percentages compleet anders zijn. Ik denk eigenlijk dat de meeste zonder noten spelen. Misschien met noten oefenen, maar met een band zal eerder 90% zonder noten spelen gok ik.


Ik denk dat je gelijk hebt, kan me niet voorstellen dat drummers van een pop/blues/rock etc. band standaard met bladmuziek spelen. Als je in een jazz- of bigband zit is het weer een ander verhaal...

ALF

Ik denk dat veel bands spelen zonder bladmuziek inderdaad.

In de band waar ik nu speel ontstaan de nummers zelfs zonder maar een nooit op te schrijven. Veelal uit jammen.

Technobeat

Misschien met noten oefenen



Dat bedoelde ik eigenlijk Joris .

En idd , met een Big Band is het een ander verhaal , want om met een man of 15 zonder noten te spelen kan verwarring geven .
Maar een pop band van 5 man is het goed te doen zonder noten , na diverse repetities weet elk bandlid wel wat hij of zij moet spelen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Stella

Aanstaande vrijdag (18-07) in 't Patronaat voorprogramma voor 65daysofstatic. U bent welkom voor pinten en hi fives.

dunDaan

Vanavond een last-minute optreden bij De Fantast in Valkenswaard.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

paQ



Ha!

Kijk eens wie we daar hebben :w

Hans

Ik zie een Fibesmeneer.

Rick

Haha, da's vast Tanco  :D


Ik sta aanstande vrijdag op Big Rivers in Dordrecht, 20:30 Merz-Dolderman stage :)

ALF

Voor degene die zich vanavond vervelend en in de buurt van Veenendaal wonen. Ik speel met de band in United Stage in Veenendaal!

jozwf

Eerste optreden met Melaina staat ook geboekt!

6 december in de Gonz in Gouda.

http://www.studiogonz.nl/agenda/842/Melaina+%2B+Alantia+%2B+TBC

Rick

Hey top, ik heb nog Gonz drankmuntjes die op moeten, komt dat even mooi uit!

jozwf

Gezellig Rick! ik geloof dat Nlz ook nog zat te dubben om langs te komen.... misschien trek jij hem over de streep door die drankmuntjes ;)

Jazz

Ik ben wel blij met wat noten maar t meest leer ik toch wel met t samenspelen.
Heb wel wat impulsen nodig en nieuwe mogelijkheden.
Verder loopt t echt heel lekker.
There is no music without jazz

jozwf

Nu met plaatjes!




djska

Oh wat heb ik een hekel aan die term 'female fronted'...zo vrouwonvriendelijk, alsof er een alien voor de band staat.

Machiel

JA want female fronted metal is geen metal  :6
- elke metal 'fan'
Neem mij vooral niet te serieus.

Harre


Oh wat heb ik een hekel aan die term 'female fronted'...zo vrouwonvriendelijk, alsof er een alien voor de band staat.

Nou, in sommige gevallen...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

jozwf


Nou, in sommige gevallen...


Precies!

Joris

Het is ook niet bepaald mijn favoriete genre, maar toch speel ik het  :P

Stella

Laatste weekend van deze maand speel ik mijn bands derde tour in Engeland :) En voor de Haarlemmers, 21 november speel ik in 't Patronaat café. Cheers!

Omhoog