(Drum)schoenen voor het drummen

Gestart door GirlOnDrums, feb 12, 2012, 09:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

richardcs65

Hopelijk zonder die gratis sokken  ;)
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

67Deadman


Ik speel tegenwoordig ook met VicGrip (gedipte stokken) Ik had voorheen niet echt veel problemen met grip alleen als het echt warm was en ik erg bezweet.
De balans van de stok is ook iets anders, en ik vind deze wel fijn.
Ik heb deze week ook al iemand gehoord die wel problemen had met grip en ook vicgrip heeft geprobeerd, en daar dus dan blaren van kreeg.
Ik heb nog nooit blaren gekregen van stokken, en zoals gezegd ook niet van  standaard grip-problemen....
Misschien is het toch een techniek dingetje.


Wat ik merk is dat ik altijd in de winter (tis pas mijn derde op drum gebied) dat aan mijn rechterhand bij mijn wijsvinger, en het meest bij de ringvinger, kloven ontstaan. Is de kou een beetje uit het land gaat het weer over. Zou dit op techniek te verbeteren zijn ? Ik tape die vingers meestal wel in maar dat vind ik zo knellen op het laatst. Misschien dat ik is 1 handschoen ga proberen.

En het liefst drum ik op een soort gympen. Niet te glad niet te stroef en lekker soepel.

Technobeat


Als je zoals jij Deadman last hebt van een weers gevoelige huid , is het zaak deze soepel te houden door vooral in de winterperiode de handen regelmatig in te smeren / wrijven met bv paraffine-vaseline , dan blijft de huid soepel en gaat deze zich niet '' spannen '' met kloven als gevolg .
Wellicht kun je hierover meer info krijgen bij een drogisterij als Kruitvat - Trekpleister - DA etc .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HiT-iT

Beter nog: kokosolie (vast in ons klimaat, boven 25 graden wordt het vloeibaar). Dit is verreweg het allerbeste middel voor de huid. Het maakt zacht en heeft een licht desinfecterende werking. Het trekt goed in dus blijft niet vet. Probeer maar.

djska

Vaseline is op petroleumbasis en dat ontrekt juist vocht. Dus bv. als lippenbalsem werkt het juist averechts, ga je vanzelf nog meer smeren, wat wel weer goed is voor de omzet van de fabrikant

allardvanzanten

http://www.musik-produktiv.nl/dreaks-groesse-41.html

op deze site staan drum schoenen die lekker zitten en veel komfoor bieden op de juiste plaatsen

Omhoog