(Drum)schoenen voor het drummen

Gestart door GirlOnDrums, feb 12, 2012, 09:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

stick tight


Is de zool zo dik als ie er uit ziet? lijkt mij een homp ongevoeligheid dan. Maar als het voor jou goed werkt, waarom niet?

Ik drum met alle soorten schoenen (nouja, klompen niet......, maar daar kan ik zelfs niet op lopen) werkschoenen met stalen neuzen drummen wat minder prettig, maar het kan wel gewoon.


Hij zit volledig onder de bal van je voet.. De zool is extreem flexibel en de schoen zelf is heel erg licht. Ideaal.

JayDie


Het krukkie is ook wel leuk trouwens :D :D

Ohja, sorry; focus... ging hier over d'r schoenen, kruk, drumstel ;-)

NathanR

Gister weer gedrumd, eerst had ik mijn Vans schoenen aan, daarna op sokken en uiteindelijk speelde ik op mijn blote voeten.. toch het fijnst! :) (voor mij!)

animal


uiteindelijk speelde ik op mijn blote voeten.. toch het fijnst! :) (voor mij!)


Ook voor de omstanders?  :+

harmen 18

pa-dum-psss

NathanR

Die heb ik niet als ik oefen ;)

Air Piet

Altijd sokken, dat heeft voor mij gewoon de beste ''feel''.  :)

Jenslathouwers

Ik heb altijd schoenen aan (of toch bijna altijd). Ik vind het maar niks zonder schoenen... Voelt niet goed voor mij... Ieder zijn ding!
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

stick tight

blote voeten speelt ook heerlijk maar is echt niet practisch als je veel speelt. Na een week of 2 zitten de scharnieren van het voetbord vast van de zoutafzetting door het zweten..

Vans zijn wat dat betreft ook niet ideaal want die drogen na verloop van tijd gewoon niet meer en dan worden ze heel erg smerig. Daarom ben ik uitgekomen bij die nike free runners, vederlicht, soepel en ''dry-fit''.

Technobeat


Speel meestal met schoenen voorzien van een vrij glade zool , werkt het beste voor mij .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Hoi drummers, ik neem dit topic maar effe voor mn vraag. Het gaat nl. over drumhandschoenen. Hebben deze enig toegevoegde waarde ? Bij mij glippen de stokken nogal eens uit mijn handen. Ik dacht mischien dat de drumhandschoenen de kans daarop kunnen verkleinen. Of is het echt iets voor 'hardhitters'? Iets wat ik absoluut niet ben. Om een of andere rede lijken ze mij zo onpracktisch. Of heeft 1 van jullie er goede ervaring mee? Natuurlijk kan ik stokken gebruiken met speciale 'grip'. Dat ga ik ook zeker proberen. Maar toch..die handschoenen, ik zie ze regelmatig bij gerenomeerde drummers. Dus toch een meerwaarde?

Robert-Jan

Wat ook kan helpen is een andere maat stokken..waar speel je nu mee?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#62
mei 11, 2013, 22:42 Last Edit: mei 11, 2013, 22:43 by Nijlpaard
Wat ook kan helpen is stokken met een andere coating.
Ik heb van nature droge handen en de meeste stokken "plakken" alleen als ze een beetje vochtig zijn. De standaard VC's en Pro-marks zijn vanwege die reden voor mij wat te glad. De Silverfox sweat pea's die ik nu gebruik hebben een andere coating die ook met droge handen een betere grip geeft
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Rick

Wat ik wel typisch vind is dat één van de weinige vrouwen op dit forum een topic over schoenen begint...


Just saying  :Y

Otje


Wat ook kan helpen is een andere maat stokken..waar speel je nu mee?


Ik ben sinds kort overgstapt van Promark naar Vic Firth 5a + 7a Hickory. Ik ga wel 'maple' stokken aanschaffen binnenkort. Ik speel electronisch en wil daarom geen al te zware stok.

Nijl: Silverfox 'sweat pea' staat genoteerd. Thanx.

Nb! Maar nou toch nog die handschoenen...  Nobody?

Harre

Het grootste nadeel van handschoentjes vind ik persoonlijk dat je het gevoel met je stokken verliest. Je zou dan kunnen zeggen dat het meevalt omdat ze redelijk dun zijn, maar het voelt als sleutelen met handschoenen aan en dat werkt in mijn geval gewoon echt niet. Je kunt dan beter op zoek gaan naar stokken met een coating of juist geen coating maar waarvan het oppervlak ietsje ruw is waardoor je stokken minder snel uit je handen vliegen. Persoonlijk speel ik met Balbex (Germany 5A) en als ik die net in m'n handen heb willen die ook nog wel eens wat glad aanvoelen, maar eenmaal een beetje warm verlies ik ze eigenlijk zelden of nooit. Iets wat ik met Promark regelmatig had. Maar goed... De conclusie: ik denk dat het een persoonlijk dingetje is en wat voor mij niet werkt kan bij jou juist een super oplossing zijn. Geen idee wat die dingen kosten, maar als het niet al te duur is zou je eventueel een paar kunnen kopen om te proberen.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Je kunt ook een 'gedipte' stokken proberen.

Zoals Harre al zegt, minder gevoel met handschoenen. Tenzij je misschien van die hele dunne latex handschoenen gebruikt, maar of je dat nou moet willen...  :N
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Erik


Hoi drummers, ik neem dit topic maar effe voor mn vraag. Het gaat nl. over drumhandschoenen. Hebben deze enig toegevoegde waarde ? Bij mij glippen de stokken nogal eens uit mijn handen. Ik dacht mischien dat de drumhandschoenen de kans daarop kunnen verkleinen. Of is het echt iets voor 'hardhitters'? Iets wat ik absoluut niet ben. Om een of andere rede lijken ze mij zo onpracktisch. Of heeft 1 van jullie er goede ervaring mee? Natuurlijk kan ik stokken gebruiken met speciale 'grip'. Dat ga ik ook zeker proberen. Maar toch..die handschoenen, ik zie ze regelmatig bij gerenomeerde drummers. Dus toch een meerwaarde?


Ligt het niet aan gebrek van warming-up. Als je in één keer vol gas geeft kan je wel eens verkrampen, waardoor je je stok niet meer stevig vast hebt. Dan helpt ook een handschoen je niet.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Dribbel

Ik speel tegenwoordig ook met VicGrip (gedipte stokken) Ik had voorheen niet echt veel problemen met grip alleen als het echt warm was en ik erg bezweet.
De balans van de stok is ook iets anders, en ik vind deze wel fijn.
Ik heb deze week ook al iemand gehoord die wel problemen had met grip en ook vicgrip heeft geprobeerd, en daar dus dan blaren van kreeg.
Ik heb nog nooit blaren gekregen van stokken, en zoals gezegd ook niet van  standaard grip-problemen....
Misschien is het toch een techniek dingetje.
Yamaha recording & sabian

nanouk

Vanalles, van kisten tot hakken tot sneakers. Maar thuis meestal op mn spaanse sloffen (te lui om schoenen aan te doen)

Thumper


Hoi drummers, ik neem dit topic maar effe voor mn vraag. Het gaat nl. over drumhandschoenen. Hebben deze enig toegevoegde waarde ? Bij mij glippen de stokken nogal eens uit mijn handen. Ik dacht mischien dat de drumhandschoenen de kans daarop kunnen verkleinen. Of is het echt iets voor 'hardhitters'? Iets wat ik absoluut niet ben. Om een of andere rede lijken ze mij zo onpracktisch. Of heeft 1 van jullie er goede ervaring mee? Natuurlijk kan ik stokken gebruiken met speciale 'grip'. Dat ga ik ook zeker proberen. Maar toch..die handschoenen, ik zie ze regelmatig bij gerenomeerde drummers. Dus toch een meerwaarde?


Otje, zelf speel ik nu zo'n drie jaar met handschoenen (van Ahead), en voor mij werkt het wel heel goed. Ze geven een ander spelgevoel (zou het niet direct bestempelen als "minder", wel als anders) en voor mij en mijn speelstijl werkt het goed. Ik zou je adviseren naar je lokale drumzaak te gaan en hun beschikbare model(len) gewoon eens te testen. Wel waarschuw ik je dat de meeste handschoenen erg kwetsbaar zijn, doe ze dus alleen aan als je gaat spelen. Bij bijvoorbeeld het opbouwen van je kit blijven ze makkelijk haken met alle gevolgen, scheuren en gaten van dien.

gitaar en drum

Heb eigenlijk alleen van die hoge sneakers, dit drumt echt niet fijn. Daarom maar altijd drummen op sokken (heb ik ook veel meer control)!
Geobsedeerd door muziek, grote fan van Nino en Queen. Voor de rest gewoon wat hitjes hier en daar haha...

leeqnl

Drum altijd op sokken... Ook in de oefenruimte en live gaan de schoenen uit als ik op de kruk ga zitten. Mensen kijken wel eens raar, maar das hun probleem O+

baszuidwijk

Sneakers, zonder twijfel. Het liefst op mijn Converse Allstars. Ik loop graag op fancy shoes, puntig en leren zool. Maar spelen kan ik daar niet lekker mee.

NathanR


Omhoog