(Drum)schoenen voor het drummen

Gestart door GirlOnDrums, feb 12, 2012, 09:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Johan

Het krukkie is ook wel leuk trouwens :D :D

Harre


Het krukkie is ook wel leuk trouwens :D :D

Naar mijn mening het enige leuke...  :?
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Eigenlijk ook niet eens als je het mij vraagt. Stond in de 'suggested' lijst op joeptjoep, en klikte er op met de verwachting "Miepie die redelijk drumt, en denkt het met een corsetje goed te maken" en dat bleek waar, maar door de schoenen moest ik aan dit topic denken  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

*lol* Ja, ik ken dat soort momenten. Op zich wel leuk om op die manier een beetje over Youtube te neuzen en die schoenen... ik zou er niet op kunnen spelen. Lopen misschien wel, maar ook dat ga ik niet proberen  :+
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Boudewijnow

De schoenen waarmee ik drum zijn meestal:


Of gewoon sokken. *O*

Eric

Converse All Stars!  :)

Hellwin

Vroeger drumde ik gewoon met mijn legerkisjes........ das pas metal!! :6 8)7 :)
Nu speel ik gewoon lekker met de sneakers die ik gewoon ook draag, meestal toch afgeleid van de al reeds vaak genoemde Converse
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Black Page

http://www.flickr.com/photos/scottjacksonx/4209857745/

Voor de ietsie pietse oudere leden op dit forum. En zeg eens eerlijk wie heeft ze gekocht .... de Dave Weckl Kickers? Wat een ge**l,

Gewoon schoenen die lekker zitten. Sommige zweren op sokken of op blote voeten spelen  :Y

musiqman

Ik vind die Kickers wel wat hebben. Zijn natuurlijk gewoon schoenen maar wel leuk.

Zwelg


musiqman

Djeezz wat lelijk...

Jochem

Wat is er met die zool? Lijkt er maar half opgeplakt, maar inderdaad lelijk!

narddrums

Ik speel altijd op sokken heb eigenlijk nooit anders gedaan.
In de zomer speel ik soms op bloten voeten!

gr Nard
Op de wereld zijn er drummers en normale mensen. (Cesar Zuiderwijk)

sjeupie

Gewoon mijn sneakertjes. Maakt niet zoveel uit; laatst nieuwe schoenen gekocht en 't duurde ff een minuutje voordat ik weer snel een ehh...hoe noem je dat.....sliding toe techniek (?) kon doen, daarna niet zo'n punt meer. Iets waar ik veel meer waarde aan hecht is mijn eigen pedaal. Die neem ik ook mee naar festivals en dergelijke. Daar staat vaak wel een prima drumkit met pedalen, maar niets boven mijn eigen DW :)

Overigens, nu ik erover nadenk, iets wat ik alleen kan op mijn sloffen en verder geen enkele schoen is de heel-toe techniek. Om mijn hak op het pedaal te drukken moet ik zo ver naar voren met mijn voet dat ik met de neus van mijn schoen al in het ketting-mechanisme zit. Ik heb het idee dat ik hier iets fout doe want ik heb geen extreem grote voet of extreem klein pedaal?

steef224

Dit, lekker veel power uit me kik:



Maar serieus, mij maakt mij het type schoenen in principe niet veel uit. Zolang ik maar wat meer gewicht mee kan geven en voor wat meer grip, sokken zijn mijn nachtmerrie, anders net als Nicko Mcbrain zonder sokken en schoenen.

dit zit gewoon het lekkerst (:


Murgen

Speel of op blote voeten, sokken en buiten de deur op gympies of lichte schoenen. En voor een goede biet trek ik deze aan:

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Dezain

Ik vaak gewoon met m'n Vans. IK weet niet of het bij mij veel uitmaakt of ik buigbare/niet erg buigbare zool heb.. Ook dikte weet ik niet.. Mja, Vans speelt lekker dusja.. Vaak thuis ook gewoon op m'n sokken, maar dat is uit laksighied.
Experience is the name people give to their mistakes.

Hammar

Altijd met Vans, want ik draag alleen maar Vans!

Erik

Laatst had ik toevallig werksokken van CAT aan tijdens een repetitie. Dat was ongemakkelijk zeg, die krengen waren spiegelglad waardoor je geen grip krijgt op je pedalen. Dat doen we dus nooit meer.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

grohllebol

#44
mei 30, 2012, 14:08 Last Edit: mei 30, 2012, 14:11 by grohllebol
Laatst voor 4 euri's en 95 centjes de meest simpele hoge gimpen (All Star kloon) die ik kon vinden gekocht bij de Piet Kerkhof. Voorwaarde voor mij was een goede (anti slip) zool... de rest van de schoen is bagger, maar ik was niet van plan er de vierdaagse op te gaan lopen :p

Ter info: Avatar is Elan, de bard, uit Order of the Stick. Wil eigenlijk met drumkit de dungeons in, hide check -20...
Kit: Yamaha Tour Custom. Cymbals: Paiste 602 SE high hat, Masterwork Troy 16" en 18" crash, 20" ride, 15" Wuhan China

Jochem


Laatst voor 4 euri's en 95 centjes de meest simpele hoge gimpen (All Star kloon) die ik kon vinden gekocht bij de Piet Kerkhof. Voorwaarde voor mij was een goede (anti slip) zool... de rest van de schoen is bagger, maar ik was niet van plan er de vierdaagse op te gaan lopen :p

Bij de scapino hebben ze die ook altijd, kost inderdaad geen drol.

stick tight



De meest comfortabele speelschoen die ik ooit gehad heb.

JordyMin

ik speel nog geen drum! :p 8)7

harmen 18

Is de zool zo dik als ie er uit ziet? lijkt mij een homp ongevoeligheid dan. Maar als het voor jou goed werkt, waarom niet?

Ik drum met alle soorten schoenen (nouja, klompen niet......, maar daar kan ik zelfs niet op lopen) werkschoenen met stalen neuzen drummen wat minder prettig, maar het kan wel gewoon.

EcoR

Vroeger speelde ik - net als blijkbaar heel veel anderen hier - op sokken of blote voeten. Tegenwoordig loop ik voornamelijk op dit soort schoenen:



Sindsdien merk ik dat ik toch lekkerder speel met schoenen aan, zolang de zool inderdaad maar dun genoeg is. Meer grip op je pedalen, maar niet het idee dat je gevoelloos met klompen zit te stampen. Moet wel zeggen dat als ik thuis speel ik soms ook gewoon met sloffen aan of op sokken zit te spelen, maar met schoenen aan vind ik het nu toch beter gaan.

Wel opvallend: veel mensen zeggen hier dat Allstars lekker spelen, maar dat vind ik juist weer wat minder. Misschien omdat de rest van de schoen te weinig steun biedt oid en de manier waarop ze (heb de hoge variant) om m'n enkels zitten speelt gewoon niet lekker. Misschien moet ik maar eens m'n veters wat losser gaan doen  :)

Omhoog