(Drum)schoenen voor het drummen

Gestart door GirlOnDrums, feb 12, 2012, 09:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

GirlOnDrums

Hoi,

Ik ben benieuwd met welke schoenen men drumt.
Voorkeur voor bepaald merk, zool structuur, lage - middel - hoge schoenen enz.
Ik weet ook dat diverse winkels drumschoen verkopen. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de concrete verschillen met de 'normale' schoenen.

Alles aanverwant wat betreft dit topic is welkom.

Ik wist niet precies waar ik dit topic tussen moest zetten, dus dat is aan de moderators...

Harre

Dezelfde schoenen waar ik buiten m'n werk het jaar rond op loop:

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nlz

Thuis speel ik het liefst op deze 'oudemannensloffen' die ik een paar jaar terug heb gekocht, heerlijk!


Tijdens mijn lessen heb ik gemerkt dat het me niet zo gek veel uitmaakt welke schoenen ik aan heb, zolang het niet mijn 'bordeelsluipers' zijn (nette schoenen met punt).
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hoefnix

Zolang het geen hardloopschoenen zijn met een dikke verende zool vind ik alles best.
Een dunnere zool geeft (bij mij) meer gevoel dat ik 'in control' ben.

Jochem

Wat Harre zegt. Allstars zijn voor mij de fijnste drumschoenen, en anders gewoon sokken ;p

Fibesman

Sneakers, maar die draag ik sowieso bijna altijd. Ik heb mensen fantastisch zien spelen met cowboylaarzen of kisten. Niet iets om je druk om te maken dus.

Erik

Ik speel altijd zonder schoenen. Op die manier heb ik meer gevoel en controle over de pedalen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Joris

Ik heb ook ongeveer 11/12 jaar zonder schoenen gespeeld maar ben sinds ik mijn demon drives heb met schoenen beginnen te spelen. Niet echt met een reden trouwens, ik speel er ook niet harder of sneller door. Maar net wat je gewend bent.

Hoefnix

@GirlOnDrums: er zijn ook dames die met pumps (stilleto's) aan drummen :). Vraag me niet hoe het kan, maar het gebeurt.

Joris

Ja heel stom, totaal niet ergonomisch om je hakken een meter de lucht in te hebben.

Headshrinker


animal

En welk type adidas schoen is dat??

Headshrinker


En welk type adidas schoen is dat??


Superstar 2. Dat luistert héél nauw.  ;)

NathanR

Lekkere All Stars of Vans Authentic en anders gewoon op de blote voeten :)





Zoals hier ook al eerder vermeld, als ik dan schoenen aan heb, het liefst 1 met een zo dun mogelijk zool :)

Jasper

zonder schoenen met dunne sokken :P geeft meer gevoel en je hebt niet zo veel grip.

drums97

Altijd Puma. Lekker dunne zool.  :Y
Deze:
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Rick

Op het moment heb ik vrij hoge sneakers. Zolang het maar een beetje stevige sneaker is vind ik het prima. Niet van die slappe onzin, een beetje steun is wel zo fijn.

82keiko

Platte schoenen/kickers, is wel grappig dit topic aangezien ik ook steeds dezelfde schoenen aandoe en me soms afvraag of anderen minder belang hechten aan hun (drum)schoenen. Vooral als je op een drum moet spelen die je niet gewend bent want dan reageren de pedalen anders maar je voeten of wel ik bedoel schoenen reageren dan toch al tenminste zoals gewoonlijk. Schoenen zelfs met een hele kleine hak blijven eigenlijk in mijn kast staan wegens minder gevoel van direct contact met de pedaal of tragere actie-reactie. Ik neem altijd het zekere voor het onzekere en doe steeds dezelfde platte schoenen aan (voorlopig althans), of het nu winter of zomer is ;).

dunDaan

Met optreden: All Stars. Op de een of andere manier hebben die voor mij de juiste verhouding van stroefheid van de zool en flexibiliteit
Met oefenen: what ever ik op dat moment aan mijn voeten heb.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Sander?

inderdaad altijd All-Stars, of sneakers waarvan de zool behoorlijk versleten is. Het moet in ieder geval niet te stug-nieuw-dik zijn.

Paul

Ik heb heel lang op sokken gespeeld (ook live). Maar dat was omdat ik thuis zonder schoenen oefende. Nu speel ik al jaren met schoenen, omdat ik simpelweg te lui was om iedere keer mijn schoenen uit te doen.
Ik heb geen voorkeur voor een speciale schoen, behalve dat ik het net als Niels niet praktisch vind om met mijn "nette" leren schoenen te spelen vanwege de lange neus. Maar ook dat gaat in rustigere situaties waarbij ik heel-down speel prima.

Ik denk dat schoeisel wel zo'n beetje het laatste is waar je je druk om moet maken. Een pedaal kiezen dat bij je past en dat goed afstellen lijkt me toch veel meer van invloed.

Dribbel

Zo is dat. :Y
Ik heb gewoon normale schoenen, niet een gladde zool, niet hoog(zoals kisten), met een "normale"zool
Niet te hoog of een grote hak...
Alledaags dus.... :Y
Maar ja, wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken.... :X
Yamaha recording & sabian

drums97

@Paul

+1
Dat komt natuurlijk op de allereerste plaats.
Het is ook wat je gewend bent en niets is juist. Wat voor de ene goed speelt, kan voor een ander juist helemaal niets zijn  :Y
Wat ik wel ervaren hebt is om af en toe te variëren van zowel pedalen/schoeisel en ook stokken, zodat je wel weet welke je het fijnst vindt en ook om ervaring op te doen om in elke situatie gewoon te kunnen aanspelen.
Heb wel eens gehad, dat iemand achter mij kit ging zitten en na een keer te rammelen aangaf; Ja, het lukt nu niet, want ik heb niet de juiste schoenen aan ofzo.  8)7
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

stick tight

Bij voorkeur blote voeten maar dat is niet altijd handig. Voor je het weet zit alles vol met zout en moet je de voetbladen uitkoken omdat alles vast zit. Daarom speel ik live meestal met vans authentic met dunne sokken. Werkt het beste.

Nlz

#24
feb 19, 2012, 11:46 Last Edit: feb 19, 2012, 11:47 by Nlz


Schoenen anyone? Is het bij haar nou heel up of heel down als ze haar hak op de grond of het pedaal heeft staan?  8)7
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog