Snel Twinpedaal

Gestart door MarienDrums, feb 02, 2012, 22:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MarienDrums

Beste twin-drummers!

Ik drum al redelijk lang, zo'n 9jaar.
ik heb altijd op een pearl twin pedal gespeeld. de p-122TW/P-122TWL
ik ben hier wel aan gewend, maar volgens mij is dit geen goed twinpedal.
nu ik ook op wat hoger niveau begin te spelen, en zo af en toe moet optreden zou ik wel eens willen weten wat een niet al te duur twin pedal is maar wel één die lekker snel is!
bijv; Iron cobra, maar die is nogal prijzig!

heeft niet iemand iets liggen wat hij wil verkopen?

groetjes,

marien

animal

#1
feb 02, 2012, 22:15 Last Edit: feb 02, 2012, 22:16 by animal
Met die Pearl p-122TW/P-122TWL is helemaal niets mis, echt een prima pedaal. M.i. ga je met een duurder pedaal echt niet opeens veel sneller kunnen db'en, het blijft een kwestie van oefenen.

MarienDrums

Nee, dat klopt. het pedaal is alleen wat oud. en wil wel is wat anders proberen

Rick

Als je een beter pedaal wilt zit je al snel in de prijsklasse van 350 tot 400 euro. Alle high end pedalen van de grote merken vallen een beetje in die prijsklasse, de Mapex Falcon er net onder, geloof ik.

FoREVer

#4
feb 03, 2012, 19:37 Last Edit: feb 03, 2012, 19:38 by AEDrumsA7x
of eventueel de DW series, Maar Snellere pedalen bestaan niet. maar als je echt een goede wilt zou ik toch voor de Tama Iron Cobra/Speedcobra gaan. overigens is er met de DW pedalen ook niks mis.
Prima pedalen!

Overigens zou ik dit even reposten in het Bassdrumpedaal topic  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

dunDaan

Nouja, er is in die zin wel verschil tussen pedalen dat sommige beter geschikt zijn om op lichtsnelheid te spelen dan andere. Met name de direct drive pedalen (Axis, of Pearl Demon Drive) zijn daar erg voor geschikt, maar ja dan zit je wel in de bovenste prijsklasse.
De prijsklasse daaronder zit je in de categorie die Rick aangeeft, alhoewel de DW 5002 Turbo twin tegenwoordig nog geen 300 euries kost. Alle pedalen rond die koers zijn prima. Dus mocht je íéts meer willen dan wat je nu hebt dan kom je toch gauw in die richting.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

FoREVer

#6
feb 03, 2012, 21:38 Last Edit: feb 03, 2012, 21:45 by AEDrumsA7x


De prijsklasse daaronder zit je in de categorie die Rick aangeeft, alhoewel de DW 5002 Turbo twin tegenwoordig nog geen 300 euries kost.


bedankt! ik heb mijn nieuwe pedalen gevonden. Had gedacht dat ze 500€ kosten ( adams drumworld )
+1

@Mariendrums + Alle andere met een soortgelijke vraag,
Dit topic is het meest geschikt
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick

Wat ik het meeste kan aanraden is gewoon pedalen proberen, kijken waar je het beste mee uit de voeten kan. Bijvoorbeeld, een Tama Speedcobra zal veel lichter spelen dan de standaard Iron Cobra. Maar als het speelgevoel van een standaard Iron Cobra je veel beter ligt dan de Speedcobra, zal je beter spelen met de standaard IC, dan met de Speed uitvoering. Food for thought :)

En prik meerdere dagen voor het proberen. De ene dag ervaar je dingen anders dan de andere dag.

Joris

#8
feb 03, 2012, 23:41 Last Edit: feb 04, 2012, 01:41 by Joris
Pedalen zijn niet snel, de gene die er op speelt misschien wel.

Edit: haha mooie rijm, ik zie het nu pas.

animal

+1  :) voor Joris

Paul

Jup. En Joris kan het weten! (280 bpm 16'en, Joris?)

Joris

225 max hoor op dit moment. Ik hou wel van snelheid hoor maar ik ga er niet meer zoveel tijd aan besteden.

animal

Maar 225 BPM?? dat is dan weer -1  :')



;)

Joris


Omhoog