Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

vandertol


De beste methode om het pedaal weer recht te krijgen lijkt mij de volgende:

Je kan de bodemplaat in de meeste gevallen los schroeven van de rest. Dwz, het voetblad en frame waar de klopper ed. in zitten, zit vaak met schroeven vast op de bodemplaat. Als je dat geheel eraf haalt hou je een losse bodemplaat over. Waarschijnlijk zie je dan ook of deze verbogen is of niet. Ik zou hem dan zelf tussen een bankschroef zetten en heel voorzichtig terug buigen tot hij weer recht is.


Bedankt! dat gaan we proberen...

vandertol


De beste methode om het pedaal weer recht te krijgen lijkt mij de volgende:

Je kan de bodemplaat in de meeste gevallen los schroeven van de rest......en heel voorzichtig terug buigen tot hij weer recht is.


Haha!! Het is gelukt...was zelfs simpel!! *O* Iedereen bedankt!!

groetjes Linda :w

Henk76

Wat vinden jullie van de Pearl p-900? hoor daar goeie verhalen over en het zou een leuke upgrade zijn voor mijn kitje. Wil het liefst zo'n Camco-reissue, maar dat is gezien mijn beginnersniveau en beperkte budget eigenlijk een beetje overdreven...

Nlz

Wat is het prijsverschil tussen de Camco re-issue en de P900 die je op het oog hebt? Ik heb een voorloper van die P900 gehad (de dubbele uitvoering) en die is direct na aanschaf van de Camco marktplaats op gegaan, wat speelt die Camco ontzettend veel soepeler zeg!  *O*
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Henk76

Die Camco is 105 euro bij Thomann, de Pearl 69 euro. Bij die laatste komt er wel nog wat voor verzending bij. Is pas boven 100 euro gratis.

Is dat verschil de moeite waard?

Nlz

#55
okt 10, 2011, 19:36 Last Edit: okt 10, 2011, 19:44 by Nlz
Ik zou zeggen van wel, vergeleken met de Camco was de Pearl die ik had (P122TW) een log apparaat. Uiteraard zijn dat gechargeerde termen, maar ik zou zeggen, als je dan toch geld uitgeeft, doe het dan goed.
En vooral: zoek een lokale drumshop op die ze beide heeft staan en probeer ze even!
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

stick tight

#56
okt 10, 2011, 19:39 Last Edit: okt 10, 2011, 19:41 by stick tight
Dat is natuurlijk allemaal subjectief. Het enige wat echt werkt is uit proberen.
Er zijn mensen die zweren bij een lichte camco of direct drive terwijl een ander (waaronder ik) ''iets om te trappen'' moet hebben.

Edit: in deze prijsklasse is er nooit sprake van beter of slechter, enkel persoonlijke voorkeur voor merk/speelgevoel. Kwalitatief in de zin van betere onderdelen ed. doet hier niet terzake, zeker niet bij gerenommeerde merken. 

harmen 18

Ik heb zelf een Pearl p-900.
Ik vindt hem zelf erg fijn en soepel lopen. Is ook erg degelijk
Hij werkt voor mij goed als je hem maar een beetje afsteld.
Geen bijzonder pedaal, maar werkt erg goed naar mijn idee, zeker voor het geld.

Henk76

dank voor de input! stof tot nadenken...

drum1964

Ik zat net even te kijken in de Tama catalogs van 1990 en zag dat er toen ook een camco HP35TRS
twin pedaal leverbaar was.
Ik had vroeger een HP 45 pedaal, maar dat was er eentje van Tama.
Ik vond toen die stofhoesjes wel iets hebben.

Weet iemand als deze pedalen ook terug leverbaar worden, nu de verkoop v/d  Camco single pedalen goed loopt ?

http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=100&now=15
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Erik

#60
okt 14, 2011, 09:03 Last Edit: okt 14, 2011, 15:41 by Erik

Ik zat net even te kijken in de Tama catalogs van 1990 en zag dat er toen ook een camco HP35TRS
twin pedaal leverbaar was.
Ik had vroeger een HP 45 pedaal, maar dat was er eentje van Tama.
Ik vond toen die stofhoesjes wel iets hebben.

Weet iemand als deze pedalen ook terug leverbaar worden, nu de verkoop v/d  Camco single pedalen goed loopt ?

http://www.tamadrum.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=100&now=15


Die quote van de drummer van Mr Big helemaal links-onder. Nauwelijks positieve reclame voor Tama zou je zeggen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Leon


Die quote van de drummer van Mr Big helemaal rechtsonder. Nauwelijks positieve reclame voor Tama zou je zeggen.


Je bedoelt links? 8)7

Erik

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Technobeat


Ook ik schaar mij vanaf heden bij het '' Tama Camco kamp '' , heb het pedaal nu een dag in gebruik en het is een wereld van verschil met de pedalen die ik tot nu toe heb gehad .
Echt heeeeel soepel en met wat oefenen komen er tzt ook wellicht triplets uit .
In het topic : Ganz Geile aankopen , heb ik wat foto`s geplaatst van dit super pedaal .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Sander?

inderdaad....superfijne trappers hoor die camco´s!  O+

Anserini


inderdaad....superfijne trappers hoor die camco´s!  O+
Je zou ze bijna op je fiets zetten.

drumlarsos

Macht der marketing!
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

ArcticLight

Alleen jammer dat ze de re-issue dan niet in twin hebben uitgebracht, anders was ik verkocht. :P

drum1964

@arcticlight

Daar zit ik ook op te wachten.
Ik heb die vraag al eens gesteld in het bassdrum pedaal topic.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


Tof technobeat. Leuk dat die oude Camco pedaaltjes nog zoveel respect krijgen nu.


Ja mooi hè..jarenlang hebben we al die supergestoomlijnde nasa goedgekeurde dingen moeten aanschouwen..
Ik ga die van mij maar weer eens oppoetsen..ik zie 't al gebeuren..originele nos pre split early japanese..

8)7
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Fibesman

#70
okt 17, 2011, 11:48 Last Edit: okt 17, 2011, 11:49 by Tanco
lol, niets ten nadele van moderne voordelen hoor maar er zijn sindsdien ook veel pedalen gemaakt die vooral zwaarder en niet beter zijn.

Robert-Jan

nou je had die sonor signature monsters nog..
of die stellages waar de veer helemaal ingebouwd zat (track?) dat was ook niet mis.
ik denk dat het met name met de prijs te maken heeft.. toen ook al.. simpel,bekende naam, uitermate doeltreffend en voor een zeer schappelijke prijs.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


of die stellages waar de veer helemaal ingebouwd zat (track?) dat was ook niet mis.


Bedoel je de Tama King Beat uit de jaren tachtig??


Anserini

Of de Trick's?


Robert-Jan

nee trick is nieuw..

deze zeg maar..

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog