Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

Zoals het hoort Karim:) Met bijna alles weet ik me gemakkelijk te redden :)

Technobeat

Ik heb moeite met snelle partijen en soms ook met simpele doubles.


Probeer eens een Tama Camco bassdrumpedaal , de doubles komen bijna als vanzelf .
Super soepel en snel pedaal voor een nette prijs .
Op MP staan ze ook wel eens gebruikt te koop , maar ook nieuw zijn ze verkrijgbaar .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dutchdrummer

#127
dec 12, 2011, 00:04 Last Edit: dec 12, 2011, 13:13 by dutchdrummer
Ik heb een Pearl Eliminator dubbelpedaal en ik ben er heel erg tevreden mee. Het mooie van dit ding is dat je zowat alles kunt verstellen, zelfs de cams kun je verwisselen.

Hiervoor heb ik een half jaar de Iron Cobra Powerglide gehad, maar die kreeg ik niet afgesteld zoals ik een pedaal wil hebben. Vervolgens de Eliminator gekocht, en geen moment spijt gehad. Na de standaard bijgeleverde cams geprobeerd te hebben heb ik de paarse cams gekocht (progressief, tussen de blauwe en de rode in), en deze combinatie bevalt mij prima. Ik neem de pedalen dan ook altijd mee als ik op een 'vreemde' drumset moet spelen.

Rick


Mijn pedaal is niet van bijzonder hoge kwaliteit, hetgene wat er vaak staat is beter :P

http://www.drum-stop.co.uk/images/ludwig-bass-pedal-l315fp.jpg


Ik heb daar ooit een dubbel van gehad. Binnen 3 maanden kapot!

vandeflosch


Ik heb een Pearl Eliminator dubbelpedaal en ik ben er heel erg tevreden mee. Het mooie van dit ding is dat je zowat alles kunt verstellen, zelfs de cams kun je verwisselen.

Hiervoor heb ik een half jaar de Iron Cobra Powerglide geprobeerd, maar die kreeg ik niet afgesteld zoals ik een pedaal wil hebben. Vervolgens de Eliminator gekocht, en geen moment spijt gehad. Na de standaard bijgeleverde cams geprobeerd te hebben heb ik de paarse cams gekocht (progressief, tussen de blauwe en de rode in), en deze combinatie bevalt mij prima. Ik neem de pedalen dan ook altijd mee als ik op een 'vreemde' drumset moet spelen.


dat is iets waar ik ook mee zit. Op een ander drumstel spelen geen probleem, maar aan andere pedalen kan ik maar niet wennen. Ik kan enkel double strokes op mijn eigen pedaal spelen. Zijn er nog mensen die dit ervaren?

Joris

Ja je bent je eigen pedalen gewend en je hebt daar ook je techniek aan aangepast dus vrij logisch. Al ben ik wel van mening dat je het op alle pedalen moet kunnen, tot op zekere hoogte.

82keiko

Zoiezo zal het altijd wel 'lukken' met andere pedalen, maar je past idd je techniek aan je pedaal aan, dus altijd beter en vlotter met de eigen pedaal natuurlijk  :Y.

Sander?

ik neem altijd mijn eigen pedaal mee.... Vooral nu ik in het bezit ben van een Camco zweer ik er toch bij. Het zal wel tussen mijn oren zitten, ik vind het prettig om op een op mij ingesteld apparaat te spelen.

Rick


ik neem altijd mijn eigen pedaal mee.... Vooral nu ik in het bezit ben van een Camco zweer ik er toch bij. Het zal wel tussen mijn oren zitten, ik vind het prettig om op een op mij ingesteld apparaat te spelen.


Volledig met je eens

dunDaan

#134
dec 20, 2011, 13:50 Last Edit: dec 21, 2011, 00:29 by dunDaan
Ik ga toch meer met de mening van Paul mee: zolang je niet al te gekke dingen hoeft te spelen is er niks mis mee met te proberen te wennen aan andere pedalen.
In het begin zal het wellicht moeilijk zijn (als je al jaren alleen maar op je eigen pedalen speelt) maar op den duur verbeterd het je flexibiliteit. Ander voordeel is dat je zo ook eens op pedalen speelt die wellicht een heel andere instelling hebben dan je gewend bent, en er achter komt dat je dat ook prettig vind spelen. Op die manier leer je beter experimenteren met de instellingen van je eigen pedaal.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Dezain

Hallo!


Nu heb ik weer een vraagje. Kan ik met dit: http://www.thomann.de/nl/pearl_p2001b_eliminator_expansion.htm

de enkele versie zoals dit: http://www.thomann.de/nl/pearl_p2000c_eliminator.htm

uitbreiden?
Experience is the name people give to their mistakes.

paQ

dat staat er he
Citaat
Pearl P-2001B Expansionkit for Single Bass Drum Pedal Model P-2000B, Eliminator Series, Belt Model, changable Belt Drive, Powershifter thomann Funktion, containing Bag PB-2

Dezain

Ja, maar toch voor de zekerheid. Vond het toch een beetje raar enzo dat ik dat bij de Eliminator wel kan vinden en de Iron Cobra niet..
Experience is the name people give to their mistakes.

vandeflosch

ik heb een standaard pedaal (Jr.) van Tama. Het lukt me niet om de hoek van de pedaal apart in te stellen van de hoek van de klopper met het vel.

Als ik dus mijn klopper dichter bij mijn vel wil zetten, gaat de hoek van mijn pedaal met de grond ook kleiner worden en dat wil ik niet echt.

Ligt dit aan mij of kan je niet alles met zo een pedaal?

drum1964

#139
dec 30, 2011, 18:57 Last Edit: dec 31, 2011, 09:46 by drum1964
Ik heb een 200 HP twin pedaal voor mijn Roland TD 8, Volgens mij verander je idd de hoek van je footboard als je de hoek v/d beater wil veranderen.

Met schroef nummer 3 ( zie tekening ) kan je de beater en footboard samen regelen.

http://www.tamadrum.co.jp/japan/support/contact/faq/answer/pdf/hp300.pdf

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Jochem

Aan de beater zelf zit ook zo'n schroefje waarmee je alleen de beater zelf verplaatst.

vandeflosch


Aan de beater zelf zit ook zo'n schroefje waarmee je alleen de beater zelf verplaatst.
staat dat schroefje aangeduid op de voorgaande link? of kan je het anders beschrijven? :)

Jochem

Aangegeven met nummer 4.

vandeflosch


Aangegeven met nummer 4.

het lukte me inderdaad om beater en footboard van mijn linkse pedaal afzonderlijk in te stellen, maar rechts niet :/

Jochem

Ik zal morgen eens bij m'n eigen pedalen kijken.

vandeflosch


Ik zal morgen eens bij m'n eigen pedalen kijken.

tof ! bedankt al !  8)

ook HP 300? zoals mij en de folder, of nog een andere?

Rick

Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk op de Iron Cobra Jrs. Het is een van de "luxere" mogelijkheden die alleen op de duurdere "professionele" Iron Cobra en Speed Cobra pedalen van tama voorkomt.

Jochem

Bij mij kan het wel, maar ik heb niet dezelfde pedalen..

Volgens mij is dat inderdaad niet mogelijk op de Iron Cobra Jrs. Het is een van de "luxere" mogelijkheden die alleen op de duurdere "professionele" Iron Cobra en Speed Cobra pedalen van tama voorkomt.

Dit dus.

vandeflosch

aha jij hebt iron/speed cobra?

ok bedankt om me het te laten weten allen !

Jochem

Iron cobra.

Omhoog