Grand Custom Drums

Gestart door RaZmEiSteR, jan 18, 2012, 18:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

RaZmEiSteR

Hebben jullie ook al gehoord van het 'nieuwe' Nederlandse Custom Drum merk? :)

http://www.grandcustoms.com/grandcustoms/ned.html

http://www.facebook.com/pages/Grand-customs/167046396662926



Drummer van MakeBelieve is endorser voor dat merk
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Jochem

Yup, zie dit

RaZmEiSteR

Ja klopt, ik zag het nu net ook staan op dat forum.

Maar wat vinden jullie? Ik heb er zelf nog niet zoveel van gehoord of meer gezien dan alleen bij de band MakeBelieve, wel dat ik gevraagd heb wat voor mij de mogelijkheden zijn voor zo'n endossement, maar helaas heb ik lang niet genoeg geld op het moment voor zo'n custom drumkit op dit moment :/
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

ArcticLight

Truth/SJC/etc. is toch allemaal een pot nat. :+ Leuk hoor, zo'n beetje gepersonaliseerd kitje en het zal best wel puik spul zijn, maar voor dat geld? Nee dankje.

NathanR

Tsja... het is vooral duur, je betaald uiteindelijk ook een groot gedeelte voor de naam (aangezien je al die losse onderdelen ook zelf kan bestelen op stdrums.com) en dan heb ik er liever SJC of Truth op staan dan Grand... :P

Vriend van mij die heeft een snare laten maken bij Grand, hij was iets van 550 euro kwijt...
Ik heb alle onderdelen opgezocht op stdrums.com en ik kwam op zo'n 350 euro in totaal kwijt :p



harmen 18

#5
jan 18, 2012, 20:33 Last Edit: jan 18, 2012, 20:42 by harmen 18
Tja, zonder verf/wrap, bearing edge, snarenbed, losse ringetjes en boutjes, vellen, vooral veel werk etc. natuurlijk.

Als er dan nog eens 75 euro af gaat aan kleine dingetjes, dan houdt hij nog 125 euro over. Dat lijkt me nog helemaal niet zo heel veel te veel dus voor een custom drum uit NL.

Oeps, rekenfout....... maar klopt weer.

Rick

550 euro is niet gek voor een high end snare (nieuwprijs). Hierbij ga ik er vanuit dat ze goed werk leveren.

Harre

Ze verzamelen wat materialen en zetten het als een setje lego in elkaar. Dat noem ik nog geen 'high end' product aangezien ze ook voor zover ik na kan gaan geen high end materialen gebruiken. Het hoeven dan nog steeds geen slechte drums te zijn, maar 550 euro voor een dergelijke drum vind ik persoonlijk een hele smak geld.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

NathanR

Ik weet niet meer precies de spec's van die snare... was iets van 14x6,5'' , woodhoops, tubelugs, van die claws, en volgensmij was het gewoon een maple keller snare ketel..

Christian

Tjaa.. custom drums.
Ik denk dat je pas écht een lekker setje hebt als je begint met een goeie kit, en vervolgens er een nieuw wrapje omheen doet..

FoREVer


Tjaa.. custom drums.
Ik denk dat je pas écht een lekker setje hebt als je begint met een goeie kit, en vervolgens er een nieuw wrapje omheen doet..


+1
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick


Ze verzamelen wat materialen en zetten het als een setje lego in elkaar. Dat noem ik nog geen 'high end' product aangezien ze ook voor zover ik na kan gaan geen high end materialen gebruiken. Het hoeven dan nog steeds geen slechte drums te zijn, maar 550 euro voor een dergelijke drum vind ik persoonlijk een hele smak geld.


Ik ken het hele merk verder niet, en ik heb ook echt geen behoefte om een trommel te hebben van "alweer" een custom drum merk. Er zijn er al zat. Als het niets vernieuwend is, hoeft het van mij niet. Als het inderdaad assemblydrums is zoals jij zegt, kun je inderdaad beter zelf de onderdelen bestellen. Je kan bij STdrums volgens mij zelfs voorgeboorde ketels met bearing edges bestellen. Kind kan de was doen.

RaZmEiSteR

En misschien is het juist ook wel veel leuker om je eigen 'custom kit' zelf in elkaar te zetten :) *O*
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Machiel


En misschien is het juist ook wel veel leuker om je eigen 'custom kit' zelf in elkaar te zetten :) *O*
Dat is opzich ook best een leuk idee! Helemaal je eigen kit samenstellen. Kan je tenminste zeggen dat je het zelf hebt gedaan :P
Neem mij vooral niet te serieus.

Christian

Zo zal Grand ook wel begonnen zijn. Eerst eigen kitje maken.. en toen denken, ach hier kan ik wel een handeltje in beginnen.

NathanR


FoREVer


Grand Custom heeft weer een nieuwe snare gemaakt...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=213781215386269&set=a.144680768962981.29407.100002631776445&type=1&theater

Wat vinden jullie?!


ik vind dat een heeellleee mooie snare, alleen zal hij wel weer giganisch duur zijn... -O-
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR


FoREVer


450,-


Valt nog mee, als ik het geld had...
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hans

Ik ben nogal van de rimshots... ben bang dat die 'claws' je stokken aardig de vernieling in helpen ...

Rick


Ik ben nogal van de rimshots... ben bang dat die 'claws' je stokken aardig de vernieling in helpen ...


Je snare zo draaien dat je altijd tussen 2 claws inslaat ;)

Nlz

Voor dat geld zou ik denk ik liever het zwikkie bij STdrums bestellen en zelf aan de slag gaan.  :X
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

tRow


Voor dat geld zou ik denk ik liever het zwikkie bij STdrums bestellen en zelf aan de slag gaan.  :X


precies, je kunt daar zelfs alle gaten laten boren en finish laten opzetten, ben je nog goedkoper uit.

FoREVer


Voor dat geld zou ik denk ik liever het zwikkie bij STdrums bestellen en zelf aan de slag gaan.  :X


+1
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

harmen 18

Tja, maar in feite is elk drumstel uit losse onderdelen opgebouwd. Dus had je zelf ook je dw wel bij elkaar kunnen klikken en schroeven, maar dan koopt men toch gewoon een dw.


Wat niet weg neemt dat het natuurlijk erg leuk is om er zelf een te bouwen.

Omhoog