Zultan Bekkens

Gestart door FoREVer, jan 17, 2012, 21:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

jan 17, 2012, 21:30 Last Edit: jan 17, 2012, 21:57 by AEDrumsA7x
Citaat van: van t oude forum
Ik kwam deze bekkens tegen op Musik Service
Heeft iemand ervaring met deze bekkens?
Ik vind ze er goed uit zien, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel.
Er stond bij dat ze uit Turkije komen, maar verder kon ik geen info vinden.
Ze zijn iig niet echt duur.
Dus wie weet hier meer van??


Iemand die deze bekkens heeft...

Wat ik me vooral afvraag is natuurlijk wat je ervan vind

EDIT: Alles is natuurlijk welkom om te posten. want ik zoek nog een redelijke crash van 18"
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem

Bij thomann:
Klik
En heel wat video's:
Klik

FoREVer


Bij thomann:
Klik
En heel wat video's:
Klik


Ik weet redelijk wat de sound is inderdaad had het al is opgezocht, Maar wouw gewoon weten of t redelijk te doen is. Heeft iemand enig idee

Voel je niet aangevallen is vooral niet de bedoeling maar ik ben gewoon Nieuwsgierig omdat deze bekkens B20 zijn dacht ik...

Ik ben geiinterseerd in deze >>klik<<
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Jochem

Citaat
De bekkens in de Aja-serie (= wordt uitgesproken in het Engels als in Azië) worden geproduceerd in uitgebreide traditionele handwerk in Azië. Aya Alle bekkens zijn gemaakt van hoge-kwaliteit B-20 brons, en dus in principe de meest superieur aan de prijs is vergelijkbaar met koperen cimbalen ver.
De rit cimbalen geven een duidelijke bel-achtig karakter met rijke boventonen
De crash cymbals echo door de dichte metalen met veel hamerslagen luid en vet. Het verval van het zwembad vindt plaats harmonieus evenwicht, niet abrupt als met cimbalen van vergelijkbare prijsklasse
Zelfs in de hi-hat cymbals je voelt direct het gebruik van hoge kwaliteit brons: heldere, scherpe geluid wanneer het pedaal zoals u het te sluiten bij een goede hi-hat cymbals verwacht
Bijzonder succesvol zijn de China cymbalen met een karakteristieke "aaahhh" of gewoon "Aja" - Karakter
Splash cimbalen in de AJA-serie zijn scherp in het geluid, zeer rijk aan boventonen en briljant

Klinkt interessant...

Nlz

#4
jan 19, 2012, 08:22 Last Edit: jan 19, 2012, 08:28 by Nlz
Ik hoop Google Translate EN-NL of iets dergelijks?
Wat een niet te volgen geheel zeg :F
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Klinkt interessant...


Dat vond ik ook.. Dus ik denk dat ik maar is ga proberen want 70 € voor B20 cymballs .. *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

wat ik ervan heb gelezen links en rechts is dat ze voor het geld erg goed zijn. Verwacht geen wonderen zou ik zeggen (niet elke B20 legering is gelijk) maar je moet je er niet echt een buil aan kunnen vallen denk ik.
Alleen, sja... ook de grote dure jongens hebben flutbekkens er tussen zitten (duds heten die geloof ik)

Fibesman

Het verval van het zwembad vindt plaats harmonieus evenwicht, niet abrupt als met cimbalen van vergelijkbare prijsklasse


Ja ja.. beter gebruikte goede bekkens kopen als je geen big bucks te besteden hebt, toch?

paQ

Toch :)

Het zal bij zultan wel touwtje trekken worden. Je krijgt altijd wel iets maar je zal moeten afwachten wat dat dan is.

Van de andere kant. 70 euro.... Is het niks, dan frees je er wat grote gaten in en een paar rivets. :)

Fibesman


Toch :)


Van de andere kant. 70 euro.... Is het niks, dan frees je er wat grote gaten in en een paar rivets. :)


Dan heb je een dure hoed met gaten HA HA  8)7

Nlz


Dan heb je een dure hoed met gaten HA HA  8)7


Op zijn Australisch!

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem


Ik hoop Google Translate EN-NL of iets dergelijks?
Wat een niet te volgen geheel zeg :F

haha ja klopt, even door de translator gehaald :)

FoREVer


Toch :)

Het zal bij zultan wel touwtje trekken worden. Je krijgt altijd wel iets maar je zal moeten afwachten wat dat dan is.

Van de andere kant. 70 euro.... Is het niks, dan frees je er wat grote gaten in en een paar rivets. :)


Ik heb gewoon maar besloten beetje bij te leggen en binnekort is kijken voor een 18" paiste alpha crash...
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

een Troy is goedkoper ;)


Headshrinker

Misschien kom ik te laat, maar wie is geïnteresseerd in die Zultan bekkens, zou ze bij mij kunnen testen. Ik gebruik de Rockbeat serie (20" ride, 14" hihat, 16" en 18" crash).

Jochem


Misschien kom ik te laat, maar wie is geïnteresseerd in die Zultan bekkens, zou ze bij mij kunnen testen. Ik gebruik de Rockbeat serie (20" ride, 14" hihat, 16" en 18" crash).

Bevallen ze?

Headshrinker


Bevallen ze?

Mij wel. Zoals gezegd: veel 'bang for the buck'. Redelijk 'all-round' inzetbaar. Of 't voor een ander werkt, is natuurlijk de vraag.

Air Piet

#17
jan 30, 2012, 18:22 Last Edit: jan 30, 2012, 18:51 by paQ

Ik heb gewoon maar besloten beetje bij te leggen en binnekort is kijken voor een 18" paiste alpha crash...

Commentaar van de moderator Dit is geen V&A

Headshrinker

Nog wat info over Zultans:

De bekkens komen, zoals dat bij meer 'huismerken' het geval is, van Turkse fabrikanten die aan meerdere dealers/merken leveren. In het geval van Zultan is/wordt er wel 'ns van fabriek gewisseld (aldus de eigenaar van MusicService); er is ook een lijn die in China wordt geproduceerd (de hierboven genoemde Aja's).

Mijn Rockbeats hebben een 'Turkish' stamp. Best mogelijk dat zij door Turkish Cymbals zijn gemaakt (waar die firma dan weer aan hangt--geen idee). Ook omdat die ook een 'RockBeat' in het assortiment hebben, die er op het oog precies hetzelfde uitziet.

Zoals gezegd: hele goede bekkens voor 't geld, wellicht 'beter' dan de instapseries van de Grote Drie. Maar ze moeten wel 'passen'. En wellicht zit er wat meer 'spreiding' in de series.

Persoonlijke noot: ik ben er heel blij mee (had geen zin/tijd/geld om een bekkenset via Marktplaats bij elkaar te harken). Het enige minpunt is dat de Rockbeats (vergeleken met bijvoorbeeld Zildjian A's) iets minder door een gitaarmuur 'snijden'.

mangoie

Hey Headshrinker,

Zijn die Zultan rock beats crashes erg dik? Ik heb hier nog een Meinl mb20 18" crash liggen en zoek er eigenlijk een broer voor. Aangezien mb20's toch vrij dikke jongens zijn zoek ik naar een crash met dezelfde "lichaamsbouw".
Waar heb je ze trouwens vandaan? Thomann? Volgens mij kwam jij net als ik uit de buurt van Leiden. Is er dan een winkel in de buurt die die dingen verkopen?

Headshrinker

Zijn die Zultan rock beats crashes erg dik?


Moeilijk te zeggen. Naar mijn idee (!) zijn ze dunner dan bijvoorbeeld Zildjian Avedis (die ik wel 'ns heb gehuurd in de oefenruimte). Kan ze 'ns wegen. Heb je daar iets aan? (Keertje langskomen kan ook, wat mij betreft.)

Waar heb je ze trouwens vandaan? Thomann? Volgens mij kwam jij net als ik uit de buurt van Leiden. Is er dan een winkel in de buurt die die dingen verkopen?


Neen, bij ons in de omtrek vind je die dingen niet. Ik heb ze van MusicService (Duitsland); die zaak is nu min of meer overgenomen door Thomann. (Waar de Zultans wel iets duurder zijn geworden.)

stick tight

dat is moeillijk te zeggen want de avedis serie verschilt heel erg van dikte, ieder bekken is anders..

Nathan

Ik wil graag weten of deze bekkens ook speciaal klinken en ook goed?
aangezien ze er mooi uitzien.  klik de link ...   http://www.thomann.de/nl/zultan_16_q_crash.htm

Nlz

Puur op basis van het patroon zouden ze enigszins als (onder andere) de Masterwork Sehhar-serie kunnen klinken. Of ze dat ook doen, geen idee.

Voor dat geld heb je ook een Masterwork Troy, die geloofd wordt om zijn prijs/sound-verhouding.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Hans

Als je op youtube even zoekt op zultan q, kun je de hele serie beluisteren.

Omhoog