hi-hatstatief

Gestart door vandeflosch, jan 15, 2012, 23:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Ik overweeg om binnenkort voor mijn drumstel,  een Roland, de 'vaste' Hi-hat cy-5 te vervangen voor een model met een gewoon statief.



Tja , dat is even een vraagstuk Otje . .
Want bij een gewoon hihat statief moet de trekstang door een pedaal met ketting worden bediend .
Er zijn diverse merken waarbij je de '' trekspanning '' kunt regelen middels een draaiknop onderaan bij het pedaal .
Maar nu het punt wat voor jou belangrijk is , de helling van het pedaal , ik heb het net even bij mijn eigen hihat stand  geprobeerd of dat kon .
En het kan idd , maar dan moet je de drie benen van de stand verhogen ( 3 klosjes hout ) en onder de '' beugel/voet '' ook een klos hout met een helling-uitloop voor onder het pedaal .
Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel te zeggen ......

Wil je op die nieuw aan te schaffen hihat stand een VH-11 monteren voor de real feel beleving ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Ben je je inmiddels al aan het oriënteren op het hihat-stand gebeuren Otje ? :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Nou Tech, je valt met de deur in huis.  Keb sinds kort een tweede-hands Pearl hi-hat statief in bezit. Een koopie bij ons op de kringloop. Kben hem aan het testen met een'normale' hihat (ook v d Kringloop. Jaja, wat je bij ons al niet tegenkomt). het spelen gaat wonderwel redelijk tot goed.  Dus zodoende ben ik nu aan het overwegen toch binnenkort de Roland VH -11 aan te schaffen En dus net aan het struinen op div site's of er ergens éen wordt aangeboden. Jaaáh...tweede hands.
...Nou ben ik effe je vraag vergeten*. Dus mocht iemand dr éen hebbuh ligge ? ("oeps" wrong Topic) Dit is dus de stand van zaken...

  *) NB:  Idd, aan het oriénteren dus..

Technobeat


Een Roland VH-11 wordt zo nu en dan wel eens aangeboden op Marktplaats of Speurders .
Heb je aan de Pearl hihatstand nog wat aanpassingen moeten doen qua voetpedaal stand of was dat niet echt nodig ?
zo`n bewegende hihat geeft toch écht meer speelgevoel dan een starre CY-5 Otje , tenminste , dat was mijn ervaring toen ik overstapte van de CY-5 naar de Gen-16 set .:)   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Tech, Ik kan het hi-hat pedaal verassend genoeg redelijk bedienen met mn prothese been. Het spelgevoel zal daar wel debet aan zijn. Dus met een VH-11 gaat het wel lukken denk ik.  Wel moeite heb ik met buigen van mn been; Keb om die reden  momenteel het pedaal 'FD-8', daarom ook iets verder weg staan dan de bijbehorende  CY-5 cymbal/hi-hat.
Met deze Gibraltar heb ik deze  ideale oplossing in gedachten. Maar dus eerst de VH-11 op de kop zien te tikken...

Gibraltar 9707NL-UA
[/quote]

Technobeat


Dat zou voor jou een mooie oplossing zijn deze Gibraltar 9707NL , die kun je volgens mij ook monteren aan het drum rack .

Hier een unboxing van deze hihatstand , '' let niet op de rommel '' .:+


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Voor Otje, ik heb n eenvoudige Tama iron 2000
Pedaal geeft nauwelijks weerstand. Vasthouden is nauwelijks nodig. Als je je voet erop houd heb je t al vast. Kost eigenlijk helemaal geen kracht.
Keb nog ff naar een fotootje gezocht. Helaas, nothing, nix, nada. Issie uit productie?

Joris

200 ipv 2000 zeker?

Mapex Falcon hi hat stand is ook heel fijn trouwens.

Otje

200 ipv 2000 zeker?

Mapex Falcon hi hat stand is ook heel fijn trouwens.
De Falcon/ Ja nou & of; jij heb er eén? Ik heb het baspedaal.

drfill

ik heb ook een falcon 2 poot..   staat stevig, traploze veer..  maar hij is niet goedkoop..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Joris

De Falcon/ Ja nou & of; jij heb er eén? Ik heb het baspedaal.

Ik heb ze allemaal ;) Is inderdaad niet goedkoop.

Technobeat

@ Otje : Hoe gaat het momenteel met het bedienen van het hihat-pedaal , nog steeds moeilijk of heb je inmiddels al een veel soepeler lopende hihat op de kop kunnen tikken ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Het gebruik  van de hihat blijft problematisch;  ik kan van alles proberen om de hihat te verbeteren, maar zoal je al zal weten heb ik een linker  onder-been prothese. De kracht en controle voor de bediening v d hihat is daardoor zwaar enkomt hoofdzakelijk uit de bovenbeenspieren. En om m in balans te blijven zitten gebruik ik heel veel energie, vooral uit rug- en buikspieren. Helaas neemt de laatste tijd m'n conditie en kracht met de dag af lijkt t wel.'Ik doe m'n best om er nog wat van te maken; eerstens een andere hihat, vervolgens spieroefeningen, maar 't blijft behelpen. Ik zal met deze handicap moeten blijven leven en drummen: 't is niet anders. Gelukkig heb ik er nog steeds veel genoegdoening van. Dan maar wat minder 'kwarten' spelen met het hihat pedaal.. .

Technobeat


Het beste er van maken , dat is de juiste instelling , je doet wat je kunt .
Met een hele soepel te bedienen hihat zal het beter gaan maar het blijft natuurlijk lastig om het vol te houden op hogere snelheid .
Als het niet anders is zou je op den duur misschien toch kunnen overschakelen naar een electronisch te bedienen hihat , kost minder kracht en ja .... het is niet the real thing maar je kunt wél blijven drummen en dat is het belangrijkste :)  .

Keep on drumming :w  .
 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Joris

Je hihat set kan ook nog wel verschil geven, bij sommige sets heb je veel meer kracht nodig om hem goed dicht te hebben. Met van die gegolfde onderbekkens bijvoorbeeld kost het meer kracht.
Is altijd nog de moeite van het experimenteren waard.

drfill

misschien is een closed aux hat rechts anders wel iets..  kun je gewoon closed hi-hat op spelen,
en als je 'open' nodig hebt, doe je links een accent..  kost minder energie dan ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#41
apr 07, 2017, 20:29 Last Edit: apr 07, 2017, 20:31 by Technobeat
Goede tip drFill :)  .


@ Joris : Het gaat om een E-hihat ( VH-11 pad ) , en daar voor zoekt Otje een heeeeeele soepel te bedienen stand voor .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

@ Joris : Het gaat om een E-hihat ( VH-11 pad ) , en daar voor zoekt Otje een heeeeeele soepel te bedienen stand voor .
Inderdaad. De hihat-stand is natuurlijk éen ding en ik zal er gewoon is een paar in de winkel uit moeten proberen, kijken of de éen lichter en/of soepeler speelt dan de ander.
 Tevens,  hoog op de verlanglijst staat de hihat ciymbal Zildjian Gen16. Lijkt mij een hihat die heel licht aanvoelt.  Alleen al door de vele gaatjes in de hihat is ie veel lichter. Dat doet mij vermoeden dat ie daardoor vederlicht speelt, of niet jongens? Misschien dat éen van jullie daar wat kan over zeggen (Tech ?) Iig bedankt voor de tips, guys !


Technobeat


De Gen-16 hihat is idd lichter dan een setje gewone hats ,  echter staat of valt het in deze met de hihat-stand want als die niet lekker soepel is heb jij er niets aan .
Dus ga zeker naar een goede muziekzaak en test er een aantal voor wat langere tijd .
Alleen JIJ voelt of een stand aan je verwachtingen voldoet of niet .....
vandaar dat een stand zo ' op zicht ' bestellen bij een Bax of Thomann geen zin heeft .

Neem de tijd en test :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog