hi-hatstatief

Gestart door vandeflosch, jan 15, 2012, 23:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

vandeflosch

bestaat er zoiets als een statief voor een hihat waarbij je je hihat niet pal boven je voet hebt maar wat korter naar je snare kunt toebrengen voor je dubbel-bass pedaal wat verder te kunnen plaatsen zonder probleem?

en dat dat statief dan ook nog eens 2 poten heeft om minder te knoeien met je opstelling van de pedalen?

Geischa

Zoiets:

Gibraltar 9707ML-UA

Gibraltar 9707NL-UA

vandeflosch

tof :D en werkt dat dan ook goed of is het zoals bij een remote? soms iets stroever?

en kan je je eigen pedaal erin steken of is dat onbegonnen werk?

Harre

Ik denk dat het niet merkbaar stroever is vanwege de korte afstand, maar waarom zou je je eigen pedaal hierbij willen gebruiken? Zonde om er dan (schatting) 150 - 200 euro aan uit te geven lijkt me...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Paul

#4
jan 15, 2012, 23:55 Last Edit: jan 15, 2012, 23:58 by Paul
Joep heeft er ooit een gehad en op het oude forum besproken. Als ik het me goed herinner speelde het prima, verloor je nauwelijks aan respons omdat de kabel natuurlijk maar heel kort is.
Nadeel ervan is dat ze heel zwaar en heel duur zijn.
De tweede vind ik overigens wel heel erg cool. Moet je die nog ergens aan verankeren met een multiklem? Lijkt me niet dat het zo blijft staan.

En waarom wil je je eigen pedaal erop zetten?

Edit: ik zie net dat de prijs wel meevalt. 185 voor de bovenste en 149 voor de onderste. Een Iron Cobra stand kost al meer dan 200 euro 8)7 (bij Thomann).

vandeflosch

omdat ik deze pedaal lelijk vind  8)7 maar lelijk gaat ook  :D

hij past niet bij mijn andere hardware, maar tzal wel wennen zeker :D

de 2e vind ik ook handiger, ik wil zowizo een pedaal met 2 benen (of minder), omdat ik nu vaak knoei met mijn 2e basspedaal, of hebben jullie daar driebenige oplossingen voor  :) ?

Geischa

De tweede is bedoeld voor kit's met 2 bassdrums, je maakt hem vast met inderdaad een multiklem systeem van Tama of Pearl of...

Geischa

#7
jan 16, 2012, 00:02 Last Edit: jan 16, 2012, 00:03 by Geischa

de 2e vind ik ook handiger, ik wil zowizo een pedaal met 2 benen (of minder), omdat ik nu vaak knoei met mijn 2e basspedaal, of hebben jullie daar driebenige oplossingen voor  :) ?

De poten zijn te draaien zodat je niet in de knoei komt met je dubbelbasspedal. (van de eerste dan ;) )

Harre

Persoonlijk zou ik voor de stand met poten gaan omdat die inderdaad te draaien zijn. Dat is bij m'n Pearl stand ook het geval en die kan ik zonder problemen kwijt. Pak je de variant zonder poten, dan moet je maar net een andere stand in de buurt hebben om hem met een multi klem aan vast te maken en in mijn opstelling... is die er simpelweg niet :)

En tja, dat je hem lelijk vind is dat een persoonlijke kwestie maar zal het inderdaad gewoon wennen zijn of je moet even op zoek bij andere fabrikanten om te kijken of ze ook zoiets maken. Een andere optie is misschien nog een remote, maar ook daarvoor zul je een stand met een klem moeten hebben om hem vast te maken.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Nijlpaard

Heb zelf de uitvoering met poten gehad. Werkte tot op zekere hoogte goed. Response was niet anders dan van een standaard hat. Het zit allemaal uiterst stevig in elkaar en de poten zijn te draaien zodat je altijd goed uitkomt met je dubbelbasspedaal.


Enige nadeel is dat de constructie van de hihat je beperkt in de hoogte waarop je hem in kan stellen. Voor mij stond hij altijd te hoog.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

vandeflosch


Heb zelf de uitvoering met poten gehad. Werkte tot op zekere hoogte goed. Response was niet anders dan van een standaard hat. Het zit allemaal uiterst stevig in elkaar en de poten zijn te draaien zodat je altijd goed uitkomt met je dubbelbasspedaal.


Enige nadeel is dat de constructie van de hihat je beperkt in de hoogte waarop je hem in kan stellen. Voor mij stond hij altijd te hoog.


ook belangrijk om weten !


vandeflosch


Er is ook nog de remote speedy hat: http://remotespeedyhat.com/

cool nog nooit gezien :o dat wordt hem ! prijsplaatje?

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

En daarbij, naar mijn bescheiden mening, en factor vier maal zo lullek als de Gibraltar  8)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandeflosch


En daarbij, naar mijn bescheiden mening, en factor vier maal zo lullek als de Gibraltar  8)

haha  8)7 +1

patrick76

Als je 2 bassdrums hebt, wat voor hi-hat statief kun je dan het beste gebruiken?
Heeft iemand ook foto's van een dubbel bass opstelling en de plek waar de hi-hat staat?
Dus niet met een doublebass pedaal. Gewoon 2 bassdrums.
Tot nu toe heb ik niet echt goede foto's kunnen vinden hiervan.
Alvast bedankt.  ;)
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Joris

Zo heb ik het, met een Pearl Ha 1000




Jochem

Inderdaad dat ding wat Joris hierboven zegt word daar het meest voor gebruikt;
[spoiler]
Hier wat 'Orbinated' set-ups, met een extra hi-hat  waar je wellicht inspiratie van krijgt ;)








[/spoiler]

patrick76

Dat is heel duidelijk. Hier heb ik een goeie indruk kunnen krijgen hoe men dat aanpakt.
Op de laatste foto zag ik dat een 3 benige hi-hat bijna dichtgeklapt is. Dat is natuurlijk ook een manier ( mits je hem wel even vast maakt met een klem). Zijn er ook nog foto's in omloop waarop de 3 en/of 2 benige hi-hat bij de bassdrum staat???
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

Jochem

Er zijn mogelijkheden om de poten van een hi-hat af te halen, ik weet niet of dit een optie is?

Joris

Lijkt me niet noodzakelijk, meestal zitten ze toch niet in de weg.

Otje

Ik overweeg om binnenkort voor mijn drumstel,  een Roland, de 'vaste' Hi-hat cy-5 te vervangen voor een model met een gewoon statief. Punt is dat ik door mijn handicap, ik heb een linkeronderbeenprothese, altijd aan t kloten ben met het hi-hat pedaal. Door de vaste stand van mn voet krijg ik t pedaal niet goed ingetrapt. Dientegevolg moet ik achter elk ander drumstel het statief een kwartslag draaien zodat ik het pedaal dwars staat en het dus zijdelings  bedient. Bij mijn huidige set zit een los pedaal waar ik aan de achterzijde een blok hout onder heb gezet zodat het pedaal  als het ware steiler komt te staan. Dit kan dus niet met een hi-hat statief.. Nu is mijn vraag, Zijn er statieven waarvan je de stand van het pedaal kan aanpassen? Het liefst met een zo groot mogelijke hoek van het pedaal t.o.v. de vloer. Wat ook belangrijk voor me is, is dat het pedaal niet te veel kracht vergt bij het intrappen. Al mijn kracht en aansturing komt uit het bovenbeen. Dus hoe lichter de bediening van het pedaal, hoe beter. Gaarne jullie advies. Ik worstel  hier al lange tijd mee. BVD!

Luuk

Bij de harmonie waar ik speel hebben we een Sonor HH674MC hihat statief (deze dus http://www.thomann.de/nl/sonor_hh664hihat_maschine.htm).
Nu is het probleem dat deze soms blijft 'hangen' als je je voet van het pedaal afhaalt. We hebben al van alles geprobeert maar niks hielp. Weet iemand waardoor dit kan komen en heeft hier een oplossing voor??
Dw performance series, Sabian hhx evolution, Gibraltar hardware

Rick

Is het geen airlock van de twee bekkens op elkaar? Probeer eens met de stelschroef onder het onderbekken het onderbekken iets schuin te kantelen

Omhoog