ALESIS samplepad percussion multi pad

Gestart door SanderIAL, jan 15, 2012, 19:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

SanderIAL

jan 15, 2012, 19:20 Last Edit: jan 15, 2012, 20:49 by paQ
Hallo mensen,

Zodat u kunt zien ben ik nieuw hier op het forum.
Ik wil live met mijn band, met behulp van een Samplepad, intro's en sample proberen af te spelen.
Dus mp3 bestandjes op de pc. Ik heb gezien dat ik met deze sample pad http://www.alesis.com/samplepad zelf mp3 bestandjes op een sd card kan laten zetten en vervolgens live af kan laten spelen.

Is dat het geval? want het is een niet al te duur apparaat?

Robert-Jan

Op de site lees ik Maximum total sample memory: 14MB..dat is dus niet zo heel veel..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

Welkom op het forum!

Het lijkt me dat de info die je zoekt gewoon daar op die pagina staat. En duur, tja, wat is duur?
http://www.thomann.de/nl/alesis_samplepad_percussion_multi_pad.htm
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nlz


Op de site lees ik Maximum total sample memory: 14MB..dat is dus niet zo heel veel..

Ik mag toch hopen dat dat het interne geheugen is, en je er door een SD-kaart een hoop meer geluiden in kan stampen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jochem

Citaat
Add any sound sample to your drum or percussion setup via standard SD card

SanderIAL

Dus als ik het goed heb kan je via je SDcard samples laten afspelen vanuit de sample pad zeg mar?

Jochem

Dat heb jij goed begrepen.

SanderIAL

Da is mooi, zit er ook een metronome/click functie op? staat niet bij de beschrijving namelijk

Nlz

Het staat niet in de specs, dus nee, zolang jij er niet een metronoom of clicktrack als MP3 via de extra SD kaart inlaadt zal hij geen metronoom hebben.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

SanderIAL


Het staat niet in de specs, dus nee, zolang jij er niet een metronoom of clicktrack als MP3 via de extra SD kaart inlaadt zal hij geen metronoom hebben.

Dat dacht ik al. Maarja denk dat ik hem ga aanschaffen. Dan maak ik wel een clicktrack van elk nummer wat wij hebben, laat hem dan afspelen en drum zelf mee.
Kan het ook zo zijn dat je een sample (in dit geval een clicktrack van een nummer) op een 'pad' laat afspelen, en dan midden in een nummer op een ander 'pad' tegelijkertijd een ander sample (Bass drop bijvoorbeeld) laat afspelen? is dat mogelijk?

Nlz

Dat is precies wat ik me net bedacht, het lijkt me niet dat het apparaat een gescheiden ingang jouw kant op heeft, en eentje voor naar het publiek. Dus als je hem gebruikt om samples voor de hele band af te spelen, dan zul je er geen click op af kunnen spelen, want die hoort iedereen dan met jou.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan


Ik mag toch hopen dat dat het interne geheugen is, en je er door een SD-kaart een hoop meer geluiden in kan stampen.


Ik las dit: "With 25 percussion and electronic drum sounds built in, and the ability to load any sounds you like using a standard SD card, the SamplePad put the sounds you need on its great-feeling pads"

Samen met met die vermelding van de 14 mb als maximum total sample memorie krijg ik t idee dat de samples eerst in de sets ingeladen moeten worden..en dat 1 set dus max 14 mb kan zijn..of zoiets..  :?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

SanderIAL

ow oké, heeft iemand een goed idee wat ik dan misschien kan aanschaffen? Eigenlijk is wat ik zoek het volgende;

sample pad met:
- Metronome/click functie
- sample player (zelf sample toevoegen van een pc/harde schijf)

SanderIAL


ow oké, heeft iemand een goed idee wat ik dan misschien kan aanschaffen? Eigenlijk is wat ik zoek het volgende;

sample pad met:
- Metronome/click functie
- sample player (zelf sample toevoegen van een pc/harde schijf)


Kan ik dan misschien hieraan denken: http://www.thomann.de/nl/alesis_performance_pad.htm
of is deze al voldoende?: http://www.thomann.de/nl/millenium_dp1000.htm

Otje


mangoie

Ik zie alleen maar "binnenkort verwacht" overal... -O-

Otje

#16
mei 03, 2014, 10:48 Last Edit: mei 03, 2014, 10:48 by Otje
IDD; je kan h'm bestellen, maar wanneer je h'm krijgt is een ander verhaal...

JB

#17
aug 07, 2014, 12:14 Last Edit: aug 07, 2014, 12:37 by JB
Ik heb laatst een Alesis PercPad besteld. Dit is dezelfde pad als de SamplePad alleen heeft de PercPad geen mogelijkheid om er een SD kaartje in te stoppen waar je samples op kan zetten.

Wij zouden met de band de pad gebruiken voor het triggeren van samples. Dit hebben wij als volgende gedaan.
Wij hebben de pad op een interface aangesloten met midi kabels. Die interface zit aan een laptop via usb.
Op de laptop draaien we Ableton Live 9. Ook gebruiken we een midi keyboard die ook aangesloten is op de laptop. Als VST plugin gebruiken we hier voor NI Massive. De interface is een Focusrite 18i20 (usb).

Na het testen van de sample pad bleek dat als je op een pad slaat er ook wel eens een van de andere pads werd getriggerd. Dit was met elk van de 4 pads het geval. Dit zou dus betekenen dat als je bijvoorbeeld op pad 1: kick, pad 2: snare, pad 3: hihat, pad 4: clap hebt je bijvoorbeeld af en toe als je een clap wilt ook een kick hoort.
Ik heb alle instellingen al geprobeert en het lag niet aan de midi kanalen. Op de pad zelf zitten namelijk lichtjes en als je dan 1 pad aanslaat dan gingen er soms wel 2 andere lichtjes ook branden. Dat betekent dat die ook getriggerd werden.

Op internet wordt er gesproken van 'cross triggering'. Volgens mij komt het doordat de sensoren niet goed genoeg geïsoleerd zijn en dat de trillingen van de ene pad door trillen naar de andere pads.

Ik raad dus ook niemand een Alesis PercPad aan. Ik weet niet hoe dit is met de SamplePad? Ik neem aan dat deze pad hetzelfde systeem heeft en het verschil alleen de toevoeging van een sd slot is.

Als iemand nog een alternatief weet dan hoor ik het graag!
Challenge your drums!

drum1964

Kan je via de settings de "crosstalk" per pad niet aanpassen ?
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Thijs

Is er geen instelling om de crosstalk te regelen op deze pad?

JB

Het enige wat je volgens mij aan kunt passen is:
Tune, reverb, assign (welke geluiden op welke pads), pan, sensitivity, level en midi kanaal.

Verder zijn er volgens mij geen knoppen of menu's te vinden.
Challenge your drums!

NathanR

Ik heb de SamplePad en van jouw probleem heb ik zelf nog nooit last gehad?

Otje

#22
aug 07, 2014, 14:01 Last Edit: aug 07, 2014, 14:06 by Otje

Na het testen van de sample pad bleek dat als je op een pad slaat er ook wel eens een van de andere pads werd getriggerd. Dit was met elk van de 4 pads het geval. Dit zou dus betekenen dat als je bijvoorbeeld op pad 1: kick, pad 2: snare, pad 3: hihat, pad 4: clap hebt je bijvoorbeeld af en toe als je een clap wilt ook een kick hoort.
Ik heb alle instellingen al geprobeert en het lag niet aan de midi kanalen. Op de pad zelf zitten namelijk lichtjes en als je dan 1 pad aanslaat dan gingen er soms wel 2 andere lichtjes ook branden. Dat betekent dat die ook getriggerd werden.


Ik heb de Percpad al een aantal jaar, van dubbele triggering of crosstalk heb ik geen last. Ik gebruikte h'm als ad-on bij m'n drumkit, nu als 'stand-alone' icm een kickpad en cymbal trigger
"Midi heb ik geprobeert maar na pogingen die op niets uitliepen, opgegeven.. !


Robert-Jan

#23
aug 07, 2014, 14:07 Last Edit: aug 07, 2014, 14:15 by Robert-Jan

Het enige wat je volgens mij aan kunt passen is:
Tune, reverb, assign (welke geluiden op welke pads), pan, sensitivity, level en midi kanaal.

Verder zijn er volgens mij geen knoppen of menu's te vinden.


Dan moet je de sensitivity aanpassen denk ik..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

JB

Otje, hoe heeft u de sensitivity staan?

Robert-Jan, het maakte bij mij niet uit hoe de sensitivity stond. Bij elke instelling had ik last van cross triggering.

Het zou voor mij wel de perfecte oplossing zijn voor het triggeren van samples via midi.
Maar het werkte voor mij in ieder geval voor geen meter.

Misschien ligt het aan deze ene PercPad. Ik ben in ieder geval blij dat anderen er geen last van hebben!
Challenge your drums!

Omhoog