Zildjian topic

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 21:00

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Welke Serie van Zildjian speel jij?

A Custom
33 (20.6%)
A Zildjian
15 (9.4%)
K Custom
20 (12.5%)
K Zildjian
27 (16.9%)
Z3
0 (0%)
ZHT
2 (1.3%)
ZXT
0 (0%)
ZBT
5 (3.1%)
Zildjian fx
3 (1.9%)
Avedis Zildjian
16 (10%)
K Constantinopel
5 (3.1%)
K Custom Hybrid
11 (6.9%)
Armand Zildjian
4 (2.5%)
A Zildjian & Cie
1 (0.6%)
Re-Mix
2 (1.3%)
Custom K
4 (2.5%)
Z Custom
4 (2.5%)
Avedis Platinum
0 (0%)
Amir/Amir II
0 (0%)
Orietal
8 (5%)

Totaal aantal stemmen: 72

Omlaag

Nlz

Dat zeggen ze nu over Zildjian, tot Paiste met een net wat vettere endorsement-overeenkomst over de brug komt, dan is het opeens "Paiste, why settle for less"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

musiqman

Ik speel op Zildjian K omdat ik deze gewoon het fijnst vind klinken. Ik heb ze allemaal bij elkaar op gehoor uitgezocht en zo mijn set samengesteld (waarvan 1 Avedis brilliant splash)

Vroeger toen ik net begon was dat trouwens wel anders en had ik Zildjian (Eerst Amir & Z daarna A Custom/Avedis) meer om de naam en glans.

drum1964

Als Hammar en ik onze mening zeggen over dit topic, kost het ons gelijk 2 karmapunten ! :(

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Hammar

En karma interesseerd me al helemaal geen ruk.

WDrums

Op marktplaats staat een zilco ride 20"
Iemand verstandmvan deze bekkens?

Zijn ze wat waard of niet? Ik wil sowieso luisteren maar wilmer ook niet teveel voor betalen want als t na n tijdje niet bevalt moet ik m wel weer kunnen verkopen.
Misschien valt er ook wel niets algemeens over te vertellen maar ze zijn maar kort geproduceerd las ik.

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft.

Joris

Mij nieuwe 19" K custom Hybrid klinkt echt stukken beter dan mijn vorige, zit echt veel verschil in. Deze is volgens mij een stukje dunner  :)

Jenslathouwers

ik heb men vader meegenomen naar drumworld, die heeft daar op de bekkens staan spelen terwijl ik met men rug ernaar toe stond, toen ik thuis kwam had ik allemaal zildjian A customs bij, en een AAx sabian splash, ik wou echt puur voor de sound gaan en niet voor een merk... de A customs bevielen mij blijkbaar erg qua klank... binnekort ga ik op zoek naar een bel... met dezelfde strategie...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Jenslathouwers

heeft er trouwens iemand hier ervaring met de zil-bel ?? of mss met meerdere bellen zodat je een vergelijking kan maken tussen de zil-bel en een andere bell ??

ik had eerst de masterwork 7 " bronze brillant finish bell op het oog maar nu ik de zil-bel heb gehoord twijfel ik weer... zou ze eens naast elkaar moeten horen maar masterwork verkopen ze niet zomaar overal... de zil-bel kan ik hier of daar wel eens (letterlijk) op de kop tikken om te luisteren...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Joris

#33
jun 04, 2012, 03:22 Last Edit: jun 04, 2012, 03:28 by Joris
Ik ben niet een groot fan van al die bells enz, over het algemeen is het wel leuk maar in de praktijk gebruik je ze niet zoveel. Ik wilde ook altijd een 13" paiste mega cupchime, nu heb ik er al een paar jaar een maar gebruik ik hem praktisch nooit, alleen heel soms als 2e ride.

Ben sowieso geen fan van die zil-bells .

NathanR

Ik heb een Stagg Black Metal 8'' bell. Bevalt mij prima, zoveel gebruik ik het niet, en ik vind het dan zonde om de volle pond te gaan betalen voor zo'n Zill Bell... :) Die Stagg is vrij goedkoop,

steef224

Heyy, ik ben al een tijdje opzoek naar een effect bekken (China, EFX). En ik ben nu deze set tegengekomen:

http://zildjian.com/Products/Drumset-Cymbals/Cast-Bronze-Cymbals/FX-Series/FX-Promotional-Pack

Heeft iemand ervaring met de 6" ZIL-BEL Small, 16" A Custom EFX of de 18" FX Oriental China. Als ze net als de andere Zildjian boxsets een goede prijs hebben dan is dit toch wel een overweging :).

En weet iemand of ze naar Nederland of Duitsland komen? Tot zover alleen import uit Amerika. :(

Jenslathouwers

Ik ga een van de komende weken een zil bel halen, als ik ze heb zal ik er een review over maken ...
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

stick tight


Heyy, ik ben al een tijdje opzoek naar een effect bekken (China, EFX). En ik ben nu deze set tegengekomen:

http://zildjian.com/Products/Drumset-Cymbals/Cast-Bronze-Cymbals/FX-Series/FX-Promotional-Pack

Heeft iemand ervaring met de 6" ZIL-BEL Small, 16" A Custom EFX of de 18" FX Oriental China. Als ze net als de andere Zildjian boxsets een goede prijs hebben dan is dit toch wel een overweging :).

En weet iemand of ze naar Nederland of Duitsland komen? Tot zover alleen import uit Amerika. :(


die oriental china's zijn heel erg vet, met de rest heb ik geen ervaring. Die zil bel is wel wat klein... zal weinig body hebben.

Heeft thomann die pakketten niet?

Jenslathouwers

ik dacht dat hier een topic voor was maar ik vind het nergens, daarom hier even een vraagje dat toch ook wel over cymbals gaat:

ik ben van plan cymbal cleaner te gaan halen maar heb hier en daar al opgevangen dat sommige cleaners de logo's niet intact laten ? ik wil graag de logo's houden dus welke cleaners zijn hier goed voor ?

(het grootste deel van men cymbals zijn zildjians, ook enkele sabians... geen idee of dat belang heeft)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

zildjianboy



ik vind zo jammer dat iedreen altijd gelijk begin over prijs en naam bij zildjian   koop gewoon wat je mooi vind !!!!!! ik wilde eerste paiste hebben omdat me drummerleraar die had.
  maar ben wakker geworden en puur naar geluid gaan luisteren .....
en kwam bij zildjian uit . nu moet ik wel toegeven dat ik lang niet alles van zildjian mooi vind..... 
ik vind de a custom hihat,s niet lekker klinken  maar de k hihats weer wel .......... 
ook sommige k rides vind ik  minder mooi . terwijl de  dood gewone zildjian 20 a custom ride te gek klinkt vind ik




dit is mijn keuze, en wil niks anders meer en dit hoort bij mijn sound  vind ik......

stick tight


ik dacht dat hier een topic voor was maar ik vind het nergens, daarom hier even een vraagje dat toch ook wel over cymbals gaat:

ik ben van plan cymbal cleaner te gaan halen maar heb hier en daar al opgevangen dat sommige cleaners de logo's niet intact laten ? ik wil graag de logo's houden dus welke cleaners zijn hier goed voor ?

(het grootste deel van men cymbals zijn zildjians, ook enkele sabians... geen idee of dat belang heeft)


Waarom wil jij je bekkens poetsen? Ik heb nog nooit een bekken gepoetst en zal dat ook nooit doen... Die van mij zitten altijd keurig opgeborgen in een koffer als ik niet speel en stickmarks en vingervlekken dragen alleen maar bij aan het ''leven'' van een bekken naar mijns inziens.

Maargoed om antwoord te geven op je vraag: Ik zou cleaner van de fabrikant gebruiken aangezien de meeste bekkens een coating krijgen. Met de verkeerde cleaner kan je die coating aantasten en worden ze alleen maar sneller vies. Gewoon een poetsdoekje zonder iets kan ook al veel vieze vlekken aan... Daarvoor is die coating oa.

harmen 18

Is er iemand die mij wat meer zou kunnen vertellen over remix hihats? Ze zien er wel leuk uit, maar je kunt er niet echt veel over vinden.

musiqman

Met de jingles? Had ze bijna gekocht maar ze missen body en definitie n

Paintpro

Ik vermoed dat het om de hats gaan die op MP staan, zonder jingles...

Headshrinker


ik dacht dat hier een topic voor was maar ik vind het nergens [....]


VoilĂ : http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,731.0.html

harmen 18

Ja, de 12" Hats zonder jingles op marktplaats inderdaad.

Iemand die er iets over kan zeggen?

Technobeat


Sinds kort speel ik ook op Zildjian cymbals en wel de AE Gen-16 serie .
Deze kun je natuurlijk niet vergelijken met de echte acoustische bekkens van Zildjian maar voor het doel waar ik ze voor gekocht heb ( low noise cymbals ) voldoen ze prima .
Binnenkort ga ik '' inside '' de DCP-module aan de slag om middels de diverse faders te kijken / horen wat er allemaal nog verbeterd kan worden aan het sound assortiment .

De keuze voor Zildjian lag natuurlijk erg voor de hand aangezien er verder nog geen andere AE-cymbal producent dit systeem op de markt heeft gebracht .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kevin_Argument

Kan iemand me wat vertellen over de Z custom rock crashes?

Anserini

Die heten nu Z3. :)

dunDaan

EN ZE GAAN HAAAAAARRRRRDDDDDDDD
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog