24" kick zachter dan 22": welk vel lost dat op?

Gestart door edw!n, jan 10, 2012, 17:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

edw!n

Ik heb een heerlijke nieuwe set: een ludwig centennial met 24" kick.
Klinkt allemaal prachtig, maar ik zit toch behoorlijk te rommelen met m'n kick. In de studio had ik eerst het originele vel er op (advies van winkel...). Dat werkte voor geen meter. Dus snel een vel in de buurt gehaald, een pinstripe. Iets beter, maar toch niet hèt.

Nu heb ik er, na het lezen van wat forum berichten, een powerstroke 3 op gezet en die klinkt wel lekker, maar hij is best zacht!

Ik had de kick meegenomen naar de oefenruimte waar een pearl exportje staat met een 22" en die klonk echt behoorlijk veel harder.

Ook nog met vel spanning van voor- en batter vel geexperimenteerd en ook nog wat demping in de kick, maar niets mocht baten.

Zijn er vellen die harder klinken dan een powerstroke3? En natuurlijk ook het  24" laag laten horen :-)
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

FoREVer


Ik heb een heerlijke nieuwe set: een ludwig centennial met 24" kick.
Klinkt allemaal prachtig, maar ik zit toch behoorlijk te rommelen met m'n kick. In de studio had ik eerst het originele vel er op (advies van winkel...). Dat werkte voor geen meter. Dus snel een vel in de buurt gehaald, een pinstripe. Iets beter, maar toch niet hèt.

Nu heb ik er, na het lezen van wat forum berichten, een powerstroke 3 op gezet en die klinkt wel lekker, maar hij is best zacht!

Ik had de kick meegenomen naar de oefenruimte waar een pearl exportje staat met een 22" en die klonk echt behoorlijk veel harder.

Ook nog met vel spanning van voor- en batter vel geexperimenteerd en ook nog wat demping in de kick, maar niets mocht baten.

Zijn er vellen die harder klinken dan een powerstroke3? En natuurlijk ook het  24" laag laten horen :-)


Demping eruit halen en een kickport, Had ik ook met een Evans Emad2. heb toen een nieuw resovel aangeschaft en daarbij een kickport. Klinkt er laag dat wel maar je hoort m nu weer boven de bekkens uitkomen. Hopelijk heb ik je geholpen.  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Harre

Alleen zijn de meningen over de kickport nogal verdeeld...
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,371.0.html
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer


Alleen zijn de meningen over de kickport nogal verdeeld...
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,371.0.html


Ben ik mee eens.. Ik vind dat het een prima dempmateriaal is voor je reso.. Niet voor je slagvel.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Rick

Probeer je 24" kickvel eens een halve slag per lug op te draaien. Je hebt een punt waarbij je alleen vel hoort, en een punt waarbij je ketel begint mee te resoneren. Dat zou flink meer volume moeten geven. Geleerd van Gijs @ RDD!

Erik

Het geeft je niet zozeer meer volume, maar je als voor meer attack zorgt (door andere kloppers of een Remo Falam Slam) dan snijdt je bassdrum wat meer door de rest heen. Misschien ook een optie?
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

stick tight

een 24 kick heeft ook gewoon minder projectie dan een 22. Probeer eens een powerstroke/eq3 in combinatie met een andere stemming en eventueel andere kloppers/patches.

Vaak is het de attack op het slagvel die je zelf hoort.

Dribbel

Misschien is het gewoon een feit, de ene ketel is de andere niet.
Als dat zo is moet je ermee leven..... -O-
Yamaha recording & sabian

repelsteeltje

Edwin, je had die saturn ook nooit aan me moeten verkopen  8)7
Daarbij klinkt de bass van die kit me nu ook te zacht, maar dat ligt vooral aan velkeuze denk ik (Aq. Superkick). EMAD niets?

edw!n


Edwin, je had die saturn ook nooit aan me moeten verkopen  8)7
Daarbij klinkt de bass van die kit me nu ook te zacht, maar dat ligt vooral aan velkeuze denk ik (Aq. Superkick). EMAD niets?
thanx all,

Heb ik je wat verkocht? Volgens mij ben ik een andere edw!n  :)
En een emad ik is denk ik te droog, ik hou wel van toon.
ludwig supraphonic | centennial 24" | zildjian | spartakiev

repelsteeltje


thanx all,

Heb ik je wat verkocht? Volgens mij ben ik een andere edw!n  :)
En een emad ik is denk ik te droog, ik hou wel van toon.

Oh, my bad  :6
Heb ooit een saturn gekocht van (een andere) Edwin. Hij kocht daarvoor in de plaats toen ook een Ludwig, vandaar dat ik die connectie maakte.  :X

JohnnieLee

Ik speel al jaren op een 26 inch Ludwig Centennial bassdrum met een baggervette dreun.......1) Geen dempingmateriaal in de bassdrum   2)Slagvel Powerstroke 3 Coated   3)Resonantievel met smalle binnenrand vergelijkbaar met de Powerstroke 3   4)Resonantievel hoog opspannen  4) Slagvel niet te hoog opspannen 5)Dunne Aquarian slam flam op het slagvel  6)HOUTEN KLOPPER  7)Succes verzekerd

Hoefnix

@johnielee: dank je wel voor je antwoord op een 5 jaar oud topic. :) In het welkomstgedeelte even voorstellen?

Omhoog