Bass drum hoops schilderen??

Gestart door joachim, dec 29, 2011, 00:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

joachim

Hey iedereen,

Ik heb een bass drum van Ludwig met hoops die een green sparkle wrap'je hebben en verder maple kleurig zijn met een dun laagje beschermende lak er op. (Ik zou niet weten welke soort lak ze hier op doen.)

Ik wil deze hoops zwart verven, zonder het green sparkle wrap'je te verwijderen.

Kan dit, en hoe zou ik dat dan best doen?

Harre

Het is me niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is, dus twee mogelijke oplossingen:

Als het een wrap is kun je die denk ik toch het beste verwijderen, omdat de lak beter op het hout zal houden dan op de wrap. Ik ga er dan vanuit dat je de hele hoop wilt schilderen.

Als het om een hoop gaat die gedeeltelijk met een wrap beplakt is en gedeeltelijk gelakt kun je de wrap het beste even afplakken en dan met een roller er overheen. Let er dan wel op dat je de afplaktape direct na het rollen verwijderd omdat hij anders er mogelijk lastig af gaat. Op die manier krijg je een strak resultaat.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FoREVer

http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,515.0.html

Precies hetzelfde topic.
Zou alleen niet over de wrap heen schilderen dat gaat brokkelen.

Om de wrap eraf te halen. Verwarm je deze met een fohn.
Haal dan de wrap voorzichtig MET leren handschoenen eraf
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

paQ

2 dezelfde topics heeft inderdaad weinig nut.

Deze gaat dicht :)

Omhoog