Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

ddrsonor


Hierbij wil ik wel opmerken dat het Attack Terry Bozzio vel een heel ander vel is dan het reguliere Attack vel, het reguliere vel vind ik helemaal niks, weinig toon, moeilijk te seaten en klinken goedkoop (en zijn/waren dat ook).


Jammer dat ze niet meer gemaakt worden........ >:(

Erik

Momenteel een mix van pinstripes en Evans G2's op de toms liggen.
Kicks: Evans EQ3
Snare: Aquarian kevlar. Maar ik zit er toch aan te denken om weer een Evans ST dry erop te spannen. Ik luisterde laatst nog eens wat opnames met dat vel en was erg tevreden.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

animal


Jammer dat ze niet meer gemaakt worden........ >:(


Dan is er goed nieuws, ze worden nog wel degelijk gemaakt  *O*, het vervelende is echter dat er in heel Europa geen importeur meer is.

ddrsonor

Ok...... wie gaat er europa uit en kan een setje voor me meenemen....... ? 8)

Anserini


Ok...... wie gaat er europa uit en kan een setje voor me meenemen....... ? 8)
Of wordt importeur!  *)

ddrsonor


Of wordt importeur!  *)


......hmmmmm sta ik eigenlijk niet op te wachten.... zou Tattrading niks meer hebben liggen, ook al bestaan ze niet meer.... ik ga eens informeren

groovemaker

Remo Clear weatherking embassedors

Komen binnenkort waarschijnlijk evans G2 coated vellen op
If it's too Loud you're too old!

Nickvm


......hmmmmm sta ik eigenlijk niet op te wachten.... zou Tattrading niks meer hebben liggen, ook al bestaan ze niet meer.... ik ga eens informeren


Bespaar je de moeite die heeft destijds alles overgedaan naar Drumstation, en bij Drumstation is geen Bozzio vel meer te vinden.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Anserini


Bespaar je de moeite die heeft destijds alles overgedaan naar Drumstation, en bij Drumstation is geen Bozzio vel meer te vinden.
Opeens heb je het! Je wordt conducteur importeur!  *)

Nickvm

Vandaar Remo ambassador X op mijn toms en floor gezet.
Deze vellen klinken echt prettig!
Had al een voorliefde voor coated ambassadors maar de X versie klinkt net even wat ronder, warmer, vetter.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Dries


Vandaar Remo ambassador X op mijn toms en floor gezet.
Deze vellen klinken echt prettig!
Had al een voorliefde voor coated ambassadors maar de X versie klinkt net even wat ronder, warmer, vetter.


Ik heb twee coated ambassadors besteld (15 en 10''), hoe zou jij het geluid van jouw floortom omschrijven t.o.v. een dubbellaags vel ? (vermeld even of je uitgaat van clear of coated).
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nickvm


Ik heb twee coated ambassadors besteld (15 en 10''), hoe zou jij het geluid van jouw floortom omschrijven t.o.v. een dubbellaags vel ? (vermeld even of je uitgaat van clear of coated).


Oeh lastig,

Wat mij opvalt is dat ik met de ambassador X een mooiere en langere sustain heb dan met clear emperors.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Headshrinker



  • Snare batter/reso: Remo Ambassador coated/Ambassador hazy





Die vellen heb ik op mijn 'Jupiter' snare liggen. Qua 'spelgevoel' prima, maar qua klank te 'ringy' naar mijn smaak (hoge overtonen). Ik ga 't eens proberen met een Remo CS Emperor Coated slagvel. Dat is wat dikker (2 lagen van 7 mm.) en voorzien van een 'black dot' aan de onderzijde. Geeft naar verluidt een wat 'drogere', meer 'gefocuste' sound. En is wellicht ook een beetje sterker.

Een Emperor X (2 lagen van 10 mm. plus een 'dot') lijkt me 'overkill'.

Paul

Klein detail: het is niet 'mm' maar 'mil'. 1 mil = 0.001 inch
Een CS Emperor zal behoorlijk anders klinken dan een Ambassador ja! Zo'n dot maakt het geluid meer gefocussed. Ik ben er persoonlijk geen fan van, omdat het geluid vlak naast de dot heel anders is dan op de dot.
Die Jupiter-snare is een 14x6,5" stalen ketel, toch? Heb je al eens geëxperimenteerd met moongel?

Headshrinker

Die Jupiter-snare is een 14x6,5" stalen ketel, toch?

't Is een gevalletje 'chrome-over-brass'.

Heb je al eens geëxperimenteerd met moongel?

Moongel heb ik niet tot mijn beschikking. Wél heb ik wat gespeeld met zo'n zelfklevend vilten 'onderzetter' voor stoelpoten e.d. Deed te weinig.

Lol: 20 'millimeter' vellen...  8)7

Jochem

Moongel kan je bij (bijna) elke muziek winkel halen. En het werkt super!

Harre


<plaatje>
Die vellen heb ik op mijn 'Jupiter' snare liggen. Qua 'spelgevoel' prima, maar qua klank te 'ringy' naar mijn smaak (hoge overtonen). Ik ga 't eens proberen met een Remo CS Emperor Coated slagvel. Dat is wat dikker (2 lagen van 7 mm.) en voorzien van een 'black dot' aan de onderzijde. Geeft naar verluidt een wat 'drogere', meer 'gefocuste' sound. En is wellicht ook een beetje sterker.

Een Emperor X (2 lagen van 10 mm. plus een 'dot') lijkt me 'overkill'.

Deze doet het goed op m'n stalen Pearl, zonder gebruik te maken van moongel of iets dergelijks:
http://remo.com/portal/products/6/53/273/re_powerstroke3.html
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Plam

Fabrieks vellen =]

Tijn

Voor mijn ene vintage slingerland set (18-12-14) met 14" slingerland snare gebruik ik Earth Tone drum heads. Echte kalfsvellen!
Iemand raadde ze aan, en ik vind ze geweldig klinken voor de muziek die ik met dit setje speel. Reso's zijn remo diplomat's.
Met mijn andere kit, een vintage ludwig (22-13-16) zet ik er coated ambassador's op voor mijn toms en snare, en een ps3 coated voor mijn bassdrum. Clear ambassador's voor toms.

Robert-Jan

Ja dat is zeker mooi..
Houden ze zich goed onder temperatuur verschillen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Tijn

Dat valt me erg mee... Ik speel nog niet erg veel in verschillende clubs, zeker niet met die muziek (ben pas 15). Na elk half uurtje moeten ze wel even omhoog. Op het eind niet vergeten terug te draaien, ik heb verhalen gehoord van scheurende vellen als ze weer thuis zijn, met een veel lagere temperatuur. Ik ervaar het niet als storend, meer als een uitdaging :)

animal

Bijzondere drumheads idd, die Earthtone heads http://www.earthtoneheads.com/store/.
Ik zou ze ook wel eens willen proberen, heb je ze van de fabriek besteld??

repelsteeltje




Die vellen heb ik op mijn 'Jupiter' snare liggen. Qua 'spelgevoel' prima, maar qua klank te 'ringy' naar mijn smaak (hoge overtonen). Ik ga 't eens proberen met een Remo CS Emperor Coated slagvel. Dat is wat dikker (2 lagen van 7 mm.)

Waarom niet een gewone CS coated. Dat vind ik al 'heavy' genoeg meestal. Ik vind dubbellaags vellen op snares meestal niet fijn..  :N

timmie

emad of powerstroke op de bass. ambassador op de snares en nu clear pinstripes op de toms. maar die bevallen me van geen kant. ze geven wel een goede oempff, maar ook een plastic tik die ik eruit wil hebben. ik denk dat ik bij de volgende vellenwissel weer terug ga naar coated emperors

Dries


emad of powerstroke op de bass. ambassador op de snares en nu clear pinstripes op de toms. maar die bevallen me van geen kant. ze geven wel een goede oempff, maar ook een plastic tik die ik eruit wil hebben. ik denk dat ik bij de volgende vellenwissel weer terug ga naar coated emperors

Dat 'plastic tik'-geluid herken ik, dat is nou eenmaal zo bij clear vellen.
Ik ga op de masterworks (waarschijnlijk) permanent over naar coated vellen. Ziet er nog beter uit i.c.m. de finish ook..
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Omhoog