Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

Citaat
vooral heeft hij geen idee wanneer zijn set in de zaal goed klinkt. en als je zegt tegen je gear man ja als jij zegt dat hij goed klinkt ben ik blij...... lijkt het er op dat je het zelf echt niet kan..... 8)7


Dus omdat hij afgaat op 'zijn gearman' die in de zaal staat en zegt dat het goed klinkt kan Rick er niks van?
Hoe moet Rick dan beoordelen hoe het in de zaal klinkt als hij zelf achter het drumstel zit dan..??
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

#376
jun 26, 2018, 14:07 Last Edit: jun 26, 2018, 14:11 by Joris
Ik zie de toegevoegde waarde van deze discussie niet helemaal, zeuren over hoe lui (zogenaamd) zelf niet kunnen stemmen.

En het lijkt me juist vrij logisch dat veel pro drummers naar een cursus stemmen gaan, het is toch veel belangrijker dat je als pro drummer goed wilt klinken vergeleken met een of andere willekeurig persoon die alleen maar in een oefenruimte zit te spelen, en misschien incidenteel een hobbyoptredentje doet voor een paar gratis biertjes.

Ook iemand laten komen om te stemmen is toch niks mee? Ik geloof niet dat ze het zelf niet kunnen, maar iemand die drumtech is kan het waarschijnlijk beter, en helemaal als je op een drumfestival speelt wil je zo goed mogelijk klinken lijkt mij.

Technobeat


Max Verstappen kan fantastisch rijden in zijn formule-1 wagen , maar wellicht kan hij nog geen boutje losdraaien ( om het kort door de bocht te zeggen ) .
Ieder zijn vak , niets mis mee .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

Dat is nog eens n statement wat alles zegt.
Goed gedaan Technobeat !
There is no music without jazz

animal

Sorry Technobeat, maar ik vind de vergelijking minder geslaagd.
Een goede muzikant hoeft z'n instrument niet zelf te kunnen bouwen, maar stemmen hoort gewoon bij de 'basiskennis/-kunde'.
Dat er mensen zijn waaraan je dit werk overlaat omdat dat op een of andere manier beter uitkomt doet daar niets aan af.

@Jazz, wat bedoel je met 'n statement'??

Hoefnix

In plaats van je af te vragen of pro's kunnen stemmen.... Zildjianboy: kan jij een set fatsoenlijk stemmen?

drfill

Een goede muzikant hoeft z'n instrument niet zelf te kunnen bouwen, maar stemmen hoort gewoon bij de 'basiskennis/-kunde'.
maar goed dat het hier geen piano forum is..  :+
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Bijdehandje  :+ . Bezoek eens een open dag op een conservatorium.

zildjianboy

In plaats van je af te vragen of pro's kunnen stemmen.... Zildjianboy: kan jij een set fatsoenlijk stemmen?
Nee man daarom erger ik me zo aan professionals:o

Maar om Je vraag sirieus te beantwoorden.

Ja ik heb spullen aardig voor elkaar krijg ik ook altijd te horen van geluidsmannen.  

En vind dat zelf ook belangrijk. Belangrijker dan of ik super snel  een paradiddel kan spelen :)

Hoefnix

#384
jun 27, 2018, 00:11 Last Edit: jun 27, 2018, 00:19 by Hoefnix
Top dat je het kan.

En laat de pro's het lekker doen zoals ze willen.

Check even de set van Bozzio https://www.youtube.com/watch?v=IjTeXhjeI4Q

https://www.youtube.com/watch?v=hO_91nsMpOY

En "be amazed" over de stemming ;)

En hij heeft het stem probleem later opgelost https://www.youtube.com/watch?v=v4P4luHdFwA

kaboemba

Grappig dat je dat hoort van de geluidsmannen, ik hoor meestal dat het ze niet zo heel veel uitmaakt ze maken er zelf toch wel wat van.
Waarschijnlijk omdat ze zoveel shit tegen komen dat ze gewend zijn om er iets van te maken.
Dat snap ik wel, iedereen die wel een keer op een festival, of jam sessie of weet ik veel wat voor gelegenheid komt waar meerdere drummers op 1 drumstel moeten spelen (nee niet tegelijk wijsneus) weet dat er dan altijd een bagger ding staat (vaak nog van de geluidsman zelf ook).

Tja en wat is goed stemmen, waar de 1 alles afdempt wil een ander alles zo open mogelijk.
Ik ben pas bezig geweest met zo'n tunebot, nou die mag ook weer de deur uit, het werkt goed hoor maar het is aan mij niet besteed.
En ik moet zeggen, het meeste resultaat heb ik de laatste jaren niet gehaald uit stemmen (hoefde bij de sleishman kit al nauwelijks) maar uit het testen van diverse vellen, diktes enz enz.

Technobeat

Een goede muzikant hoeft z'n instrument niet zelf te kunnen bouwen, maar stemmen hoort gewoon bij de 'basiskennis/-kunde'.
Elke keer als ik boven ga drummen ben ik heel snel klaar met stemmen , maar ik ben dan ook geen goede muzikant :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal

Elke keer als ik boven ga drummen ben ik heel snel klaar met stemmen , maar ik ben dan ook geen goede muzikant :+  .
Zijn we het eindelijk een keer eens met  elkaar. :6

Omhoog