Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Leon

Controlled sound van Remo op de snare, G2 op 12" en EC2 op 14"
Straks wil ik ook een EC2 op de tom doen, kijken hoe dat gaat klinken!

Oja en een PS3 op de bass, had eerst een Emad maar ik vind dat maar een rotvel, heel dik en log.

willem4130

Ik wissel meestal tussen coated ambassador/G1 op mijn snare. Op mijn toms altijd clear of coated ambassadors. Op dit moment echter een clear emporer op mijn floor.

Ik wil vandaag even een ander snare vel proberen (de rek is wel uit mijn g1). Nou vond ik in mijn kast ergens een remo Legacy LA. Kan iemand mij vertellen wat voor een vel dat is? Ik heb er geen ervaring mee en kan er weinig info over vinden.

*ik weet niet of ik dit nou in dit topic moet vragen of een apart REMO topic aan moet maken??
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

harmen 18

Ik heb zelf ook ergens zo'n remo legacy la 14inch vel.

ziet er niet meer uit en was al flink gebruikt, maar heel even op een snare gehad, ik vondt hem vrij dik klinken naar mijn idee, dat is al weer een tijdje geleden, ik zou hem weer eens proberen.

----------------------------------------------------

zelf gebruik ik op adams 6000, maple pearl snare, zelfbouw snare, piccolo snare:

bass: slag remo powerstroke
          reso remo fiberskyn, maakt met microfoon een beetje een raar flapper geluid, eens een andere stemming proberen lijkt me.

10",12",14" toms:  clear emperors boven, clear (soort ambassador) fabrieksvellen onder

snare: allen remo coated ambassador boven, ambassador snareside onder

Hammar

Snaredrums altijd coated ambassador,
Clear Emperors op de toms op dit moment.
Bassdrum een Powerstroke III.

FoREVer

nou daar komt ie dan. :o

Bassdrum: 20" Evans EMAD Onyx Black
resovel: Nog standaard ( tot ik mijn drumspul verkocht heb dan zel er ook een evans op zitten )

Snardrum: 14" Remo powerstroke 3
resovel: Evans Hazy 300

tom: 10" remo emperor ( zelfde als bassdrum al zal dit een Evans EQ 2 worden denk ik. )
resovel: nog standaard

Floortom: 14" remo emperor ( idem als tom )
reso : ook standaard

Groetjes.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dries

Op de Masterworks:
(floor)toms: clear emperor
bassdrum: clear PS3

Op alle snaredrums een coated ambassador.

Overigens ga ik hierna weer over op coated. Klinkt beter en ziet er nog beter uit i.c.m. de finish ook.
Misschien eens ambassadors proberen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

FoREVer


Op de Masterworks:
(floor)toms: clear emperor
bassdrum: clear PS3

Op alle snaredrums een coated ambassador.

Overigens ga ik hierna weer over op coated. Klinkt beter en ziet er nog beter uit i.c.m. de finish ook.
Misschien eens ambassadors proberen.


Ambassador X klinkt dan wel lekker denk ik.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Dries


Ambassador X klinkt dan wel lekker denk ik.


Die zijn gewoon iets dikker als ik me niet vergis. Kan ik ook eens doen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nickvm


Die zijn gewoon iets dikker als ik me niet vergis. Kan ik ook eens doen.


Klopt de X versie is 10 tot 20% dikker dan de normale ambassadors.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Dries


Klopt de X versie is 10 tot 20% dikker dan de normale ambassadors.

Wellicht dat ik toch met een normale ambassador begin, aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb.
Ik kan me dan makkelijk een inschatting maken van hoe een iets dikker vel dan zal klinken.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Nickvm

Heb even op de Remo site gekeken over het verschil tussen de Ambassador en Ambassador X

Ambassador
The Coated Ambassador® heads are medium-weight heads made with a coated single-ply 10-mil Mylar® film to produce a warm open, bright, and resonant sound with a warm attack. Coated Ambassador® heads are the standard of the industry for both live and recording situations.

Ambassador X
Ambassador® X™ heads from Remo® utilize the same film as the industry standard Coated Ambassador® but are 20% thicker producing greater attack, volume and wider mid range tones while increasing durability and providing a unique feel for enhanced stick rebound. Available in sizes 8" through 16".

Bron :
http://www.remo.com/portal/products/3/8/50/ds_coated.html
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Headshrinker


  • Snare batter/reso: Remo Ambassador coated/Ambassador hazy; Evans Genera/fabrieksvel

  • Bass batter/reso: Aquarian SuperKick 1/Regulator

  • Toms batter/reso: Remo Emperor clear/Ambassador clear


ddrsonor

Op de DW gebruik ik

Evans EQ3 op bass
Op de toms liggen nog de DW(Remo) vellen
Snare: remo abassador

Op de N&C
Attack Terry bozzio behalve de snare, remo abassador

Hoefnix

#38
sep 19, 2011, 09:16 Last Edit: sep 19, 2011, 09:57 by Hoefnix
Op de Mapex Saturn:
Snare b/r: amba coated / amba hazy
Toms b/r: amba coated / amba clear
Bass b/r: powerstroke 3 / amba smooth white (demping met viltstrook voor)

Op de Genista:
Snare b/r: Evans G1 / glass 300
Toms b/r: amba coated / amba clear
Bass b/r:  amba smooth white / amba smooth white (demping met viltstroken)

Snares:
Ludwig Supraphonic  Rockers heavy
Ludwig Vistalite         Controlled Sound / Glass 500

Het grote verschil in sounds van de toms van de Mapex & de Genista is mooi om te horen. Zelfde vellen en zelfde stemming, compleet andere sound.

repelsteeltje

Ik ben benieuwd naar het verschil. Heb zelf namelijk een saturn.

Over de attack's. Ik heb daar ook ooit goede ervaringen mee gehad. Waarom zijn er geen andere merken die dit ook zo gaan doen, vellen zonder lijmrand?

animal


Over de attack's. Ik heb daar ook ooit goede ervaringen mee gehad. Waarom zijn er geen andere merken die dit ook zo gaan doen, vellen zonder lijmrand?


Hierbij wil ik wel opmerken dat het Attack Terry Bozzio vel een heel ander vel is dan het reguliere Attack vel, het reguliere vel vind ik helemaal niks, weinig toon, moeilijk te seaten en klinken goedkoop (en zijn/waren dat ook).

repelsteeltje


Hierbij wil ik wel opmerken dat het Attack Terry Bozzio vel een heel ander vel is dan het reguliere Attack vel, het reguliere vel vind ik helemaal niks, weinig toon, moeilijk te seaten en klinken goedkoop (en zijn/waren dat ook).

Ok, dat zou kunnen. Ik heb alleen de TB vellen gehad, vandaar.. Ligt het volgens jou meer aan de dikte/het materiaal, oid?

Paul

Voor mij Superstar gebruik ik:
10" tom: Ambassador coated / Attack 1-ply thin
16" floor: Emperor coated / Attack 1-ply thin
22" bass: Clear PS3 batter / Fiberskyn 3 Medium reso
Die Attack-vellen bevallen mij niet zo goed en zitten er ook al (te) lang op. Met name voor de floor is die 1-ply thin gewoon te dun. Helaas speel ik te weinig akoestisch om ook echt de noodzaak te voelen er nieuwe vellen op te gooien.
Over Remo ben ik erg tevreden.

Voor mijn snare, een Worldmax Black Brass 14x6,5 gebruik ik een Ambassador Coated slagvel en een Ambassador Hazy snareside, af en toe met een half plakje moongel. In het verleden heb ik vaak een Renaissance snareside gebruikt en dat beviel me toch beter, íetsje warmen er crispier. En binnenkort wil ik toch eens zo'n Ambassador X als slagvel proberen, ik heb het idee dat ik de snare daarmee gemakkelijker kan temmen.

animal


Ok, dat zou kunnen. Ik heb alleen de TB vellen gehad, vandaar.. Ligt het volgens jou meer aan de dikte/het materiaal, oid?


Volgens mij is zowel het materiaal als model/bouwwijze verschillend.

Robert-Jan


Hierbij wil ik wel opmerken dat het Attack Terry Bozzio vel een heel ander vel is dan het reguliere Attack vel, het reguliere vel vind ik helemaal niks, weinig toon, moeilijk te seaten en klinken goedkoop (en zijn/waren dat ook).


Ja,dat herken ik ..
Ik heb ooit ook eens de 2ply versie van de TB op de kop getikt,die waren ook fijn..jammer dat ze moeilijk/niet te verkrijgen zijn...
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries

#45
sep 19, 2011, 22:59 Last Edit: sep 19, 2011, 23:01 by Freggle

Voor mij Superstar gebruik ik:
Met name voor de floor is die 1-ply thin gewoon te dun. Helaas speel ik te weinig akoestisch om ook echt de noodzaak te voelen er nieuwe vellen op te gooien.
Over Remo ben ik erg tevreden.


Vind je de Ambassador ook te dun voor je 16'' floortom?

Ik heb een 10'' en 15'' Ambassador coated besteld bij stokkenenvellendiscounter.
Die 15'' kost nu €1,70?!
Overigens staan er ook 18'' en 24'' Remo Emperor bassdrumvellen voor nog geen €4 op.

Dat is het proberen waard lijkt me. Ik kreeg een mailtje dat hij in backorder stond maar eind deze week binnen zal komen. Het zal dus gewoon een nieuw vel zijn.
Ben benieuwd, heb totaal geen ervaring met enkellaags vellen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Lucas

Kan iemand me (in het kort) uitleggen welke vellen ongeveer welk geluid geven? (Ik weet dat het moeilijk is hier een precies antwoord op te geven maar je kan altijd proberen! :D)

Ik zelf heb altijd remo en aquarian gebruikt maar ik zou het verschil niet kunnen zeggen (omdat ik deze 2 op 2 verschillende kits gebruikt heb)

Dries

#47
sep 19, 2011, 23:52 Last Edit: sep 19, 2011, 23:57 by Freggle

Kan iemand me (in het kort) uitleggen welke vellen ongeveer welk geluid geven? (Ik weet dat het moeilijk is hier een precies antwoord op te geven maar je kan altijd proberen! :D)

Ik zelf heb altijd remo en aquarian gebruikt maar ik zou het verschil niet kunnen zeggen (omdat ik deze 2 op 2 verschillende kits gebruikt heb)


Google eens even op de Drum tuning bible.
Ook hier op het forum is er een link geplaatst, klik.
Duidelijk zul je het zo 1, 2, 3, niet krijgen.
E.e.a. hangt natuurlijk af van de kit, maar het geeft een aardig beeld.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Paul


Vind je de Ambassador ook te dun voor je 16'' floortom?

Als slagvel? Dat heb ik nooit geprobeerd. Ik heb in het verleden wel eens een enkellaags op de 14" gehad en ik kan me herinneren dat me dat niet zo beviel. Maar ondertussen stem ik mijn drums anders, vooral iets hoger en met meer sustain.
Als reso lijkt me een normale Ambassador prima.

Lucas


Google eens even op de Drum tuning bible.
Ook hier op het forum is er een link geplaatst, klik.
Duidelijk zul je het zo 1, 2, 3, niet krijgen.
E.e.a. hangt natuurlijk af van de kit, maar het geeft een aardig beeld.


Drum tuning bible is echt super! Ik probeer hem in 1 ruk door te lezen maar ik vrees toch dat ik morgen verder ga moeten gaan :D

Bedankt!

Omhoog