Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

taco

vroegah altijd pinstripes, nu op m'n pearl wlx emperors(clear) clear amb onder
en op m'n schattige sleepsetje(maxwin) renaisance emperor met clear diplomat onder.
het meest speel ik op een pdp bx in de kerk, zitten gecoate ambassadors op. met fabrieksvellen remo ut onder
voor snare meestal een ambassador of cs coated
bass powerstroke 3
rototom(16/18) cs clear

MarcOow

Toevallig heb ik vandaag een nieuwe set vellen gehaald.

Eerst had ik:
-Remo ebony suede op de snare
-Remo pinstripe op de toms

Nu:
-Remo soundcontrol op de snare
-Remo coated ambassador op de toms
-Direct een wit Remo ambassador vel voor voor op de bass meegenomen met Pearl logo (zo oogt de kit direct weer eens helemaal anders)


Morgen ga ik eens beginnen met afstemmen en hopelijk bevalt dit.


RaZmEiSteR

Ik gebruik op de meeste vellen van Remo, en op de kick Evans.

Racktoms & Floortoms: Remo Emperor Clear
Snaredrum: Remo Ambasador
Kickdrum: Evans EMAD

Ik denk er nog over na om een Fyberskyn reso vel van Remo te gaan kopen binnenkort :P
http://drummer-lennart.blogspot.com/
Pearl Drums & Hardware - Sabian Cymbals - Promark & Vater Drumsticks

Nickvm

Vandaag weer eens een setje Aquarian op mijn kit gezet.

Op de toms; Performance II.
Op de bassdrum; Impact I.
Op de S classix snare; Hi Energy.
Op de Phil Rudd snare; Texture coated.

Toch wel weer erg benieuwd naar de klankverschillen tussen Remo en Aquarian  :+
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jeroen



Snare: Remo Coated Amb. + Remo Amb. Snare
Toms: Remo Emperor of Pinstripe + Remo Amb clear
Bass: Remo Powerstroke 3
DRUMS: Pearl, Tama, Sonor ~ CYMBALS: Paiste, Zildjian, ~ HARDWARE: Pearl, Tama, Sonor, DW

Keizer Karel

Hallo allemaal,

Nieuw hier, en dit is mijn bandje.

Maar buiten promo voor mijn band ben ik hier vooral om over drums te praten!!

Ik heb een tama superstar hyperdrive custom en wil er remo emperor coated vellen op leggen. Is er iemand die dit al heeft gedaan?
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn met deze combie.

Alvast bedankt!!

harmen 18

@ Hellwin

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de roadie vellen.

Is het meer een soort fabrieksvel? (dus die je krijgt als je een nieuw drumstel koopt), Dus net niet eigenlijk.

Of mag je het een goed vel noemen en doet hij niet onder voor andere fabrikanten?

Eric

#157
feb 26, 2012, 18:44 Last Edit: feb 26, 2012, 18:47 by Eric
Remo EmperorX op de snaredrums
Remo Ambassador onder de snaredrums
Remo Emperor op de bassdrum

Dribbel

Wie weet al wat meer dan wat op de remo site staat over de Vintage Emperor?
Yamaha recording & sabian

dunDaan

#159
feb 27, 2012, 12:49 Last Edit: feb 27, 2012, 12:50 by dunDaan
Vraagje:
Ik gebruik eigenlijk al sinds jaar en dag Remo Coated Ambassadors op de toms. Eigenlijk wil ik wel eens kijken of op mijn huidige drumset niet beter een andere set vellen kan leggen (sowieso laat de 8" zich vrij lastig stemmen; daarnaast ontdek ik wellicht een andere sound die beter bij mij past)
Hoe pak ik zo iets het beste aan?? Het is natuurlijk een redelijk prijzige aangelegenheid om tig sets vellen aan te schaffen dus dat doe ik liever niet. Wellicht verschillende vellen voor 1 tom??

Alle suggesties zijn welkom  *)

@Dribbel: in de laatste slagwerkkrant staat volgens mij een stuk. kZal straks eens kijken als ik thuis ben.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hellwin


@ Hellwin

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de roadie vellen.

Is het meer een soort fabrieksvel? (dus die je krijgt als je een nieuw drumstel koopt), Dus net niet eigenlijk.

Of mag je het een goed vel noemen en doet hij niet onder voor andere fabrikanten?


Ik ga ze vanavond voor het eerst proberen. Heb ze er alwel opgelegd en een beetje gestemd (zover me dat lukt) klonk ok, maar eerst maar eens zien hoe ze het uithouden ik sla namelijk niet echt zacht.... :) Resonantie vel is wit coated en ik moet zeggen dat ziet er al wel heel sexy uit. Ik laat het wel weten en zal het ook laten zien, ik neem mooi ff de camera mee.

Ohja het zijn trouwens wel dubbel laags vellen.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

gerko

Op toms gebruik ik Aquarian Studio X-clear
Snare: studio X coated met power dot.
Al een paar jaar, heel blij mee  :)

dunDaan


Wie weet al wat meer dan wat op de remo site staat over de Vintage Emperor?



Zoals beloofd een quote-je uit de slagwerk krant:
"Remo komt na de gecoate Vintage Emperor nu met een transparante versie, de Vintage Emperor Clear. Die is gemaakt van twee laagjes van 0.19 mm dikte en is daarmee iets dikker dan de gewone Emperor. Volgens Remo geeft het vel een rondere en stevigere klank met meer attack."
Niet zo echt heel veel nieuws dus ......
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hellwin

#163
feb 29, 2012, 10:43 Last Edit: feb 29, 2012, 11:13 by Hellwin

@ Hellwin

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de roadie vellen.

Is het meer een soort fabrieksvel? (dus die je krijgt als je een nieuw drumstel koopt), Dus net niet eigenlijk.

Of mag je het een goed vel noemen en doet hij niet onder voor andere fabrikanten?


Nu dus 1x gebruikt en ik moet zeggen ze klinken lekker. Het zijn gewoon, voor de toms, dubbele vellen (2x 0.18 dik) En goed te stemmen voor zover ik dat dan kan. Op de bassdrum heb ik een 22"  Reso Wit Coated gekocht. Ik heb daar een 10", 12", 14", 16" dubbelvellen besteld en een 22" Wit Coated en in totaal was ik iets van 55 euro kwijt. En ik moet zeggen het bevalt me prima. Remo's en Evans en weet ik t allemaal zullen allemaal wel beter zijn, maar als je niet op proffessioneel niveau hoeft of wilt drummen zijn deze prima. Maarja misschien kunnen deze nadat ze een keer goed gestemd zijn wel heel dicht bij die kwaliteit komen. Uithoudingsvermogen moet dus nog wel ff getest worden, maar vanavond weer oefenen en vrijdag een live show dus eens kijken daarna
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

zildjianboy


ik ga Remo pinstripeĀ“s proberen op me Gretsch!

ik hoorde Eijkenaar daar laatst op spelen en dacht die sound bevalt me wel haha  8)

die speelt echt alles met Remo pinstripe  zelfs jazz........

Laurens

Onlangs de toms van mn Oak Custom voorzien van Evans EC2 clear vellen. Bevalt me erg goed, goede toon met enige, maar geen lange sustain.

Machiel

Ik ga binnenkort zowel reso als batter coated doen. Een keer met een trommel geprobeerd en dat ga ik nu met mn hele kit doen. Lijkt me enorm gaaf!
Neem mij vooral niet te serieus.

zildjianboy


ik ga Remo pinstripeĀ“s proberen op me Gretsch!

ik hoorde Eijkenaar daar laatst op spelen en dacht die sound bevalt me wel haha  8)

die speelt echt alles met Remo pinstripe  zelfs jazz........


ik heb nieuwe vellen gekocht maar geen Pinstripe haha *) De gewone dood normale Ambassador op snare en toms .
Dat blijf ik toch de beste vellen vinden en Powerstroke 3 op bass

Rick

Vanaf mei ergens ga ik VIntage Clear Emperors om mn toms doen. Fantastische vellen, Warmer dan coated ambasadors!

piebe

Op mijn snare heb ik remo coated met zwarte dot en voor de rest clear single layered remo vellen.

Dribbel

Heb vandaag een nieuw slagvel gekocht Evans EQ1 Revers dot... kijken hoe dat bevalt... dinsdag weer rep....
Yamaha recording & sabian

Leon

Net binnen, een ambassador coated voor de snare en EC2 coated's voor de 12 en 14 inch. Misschien teveel demping voor de 12" maar we zullen het zien als ik ze kan testen:)

Joris

Setje Evans G1 gekocht voor ondervellen. Blijkbaar is Evans groter dan remo want ze passen niet eens in de (die cast) hoops, de 12" en de 10" tenminste niet. Ik moet ze er echt met kracht indrukken.

steef224

Hey hey,

Ikzelf heb een Tama Superstar Hyperdrive



Hier is alles nog net nieuw, maar ondertussen heb ik hem al bijna een jaar. Ik ben opzoek naar vellen die alles wat warmer en vetter te laten klinken op dit moment zitten er de standaard Tama powercraft 250 vellen op. Ik speel veel r&b en rock/pop, ik zat hierdoor te kijken naar de pinstripe van remo of de Emperor. Iemand suggesties/tips voor drumvellen die bij mijn stijl passen??

Fibesman

Met die die-cast hoops zou ik als ik jou was clear emperors nemen. Een beetje tussen ambassadors en pinstripes in. Eventueel op de 10incher een clear ambassador.

Omhoog