Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hellwin

Allemaal stoere namen en mooie vellen maar aangezien mijn drumkit van de no-budget series is ben ik gegaan voor no-budget vellen.
Weet niet of ze hier al eens genoemd zijn, zo wel dan waarschijnlijk met de woorden "niet doen" ervoor, maar ik ben gegaan voor Roadie Drumheads http://www.roadiedrumvellen.nl om de prijs. Heb de 22" coated white voor resonantie vel en 10, 12, 14 en 16" dubbelvellen voor mijn toms gekocht, ik hou hier de standaard Peace resonantie vellen erop. Zal wel eens laten weten hoe en wat.  :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

dunDaan

@Hellwin, een budget kit kan er juist flink op vooruit gaan door er een set goede vellen op te leggen. Licht er natuurlijk wel aan of budget ook echt budget is, of net ietsie meer.

Momenteel gebruik ik:
Remo Controlled sound voor de snare
Remo Coated Ambassadors op de toms-top
Remo Clear Ambassadors op de toms-bottom
Evans EMAD op de kick
Remo Ebony op kick reso
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hellwin

#127
dec 20, 2011, 14:28 Last Edit: dec 20, 2011, 14:33 by Hellwin
Weet ik, maar op dit moment geen geld voor Remo of Evans of wat dan ook, maar wel een bandje wat snel gaat beginnen en ik moet toch ergens op kunnen slaan. En wie weet is het wel wat. Weet niet of iemand ze hier al geprobeerd heeft, dus zoals ik tegen mijn kinderen zeg: "Eerst proeven en dan mag je zeggen wat je er van vindt".

Oja en bij een budget kit heb je een budget.... dit is een NO-budget kit. Dus kopen wanneer t ff kan :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

FoREVer

#128
dec 20, 2011, 15:56 Last Edit: dec 20, 2011, 15:58 by AEDrumsA7x

Weet ik, maar op dit moment geen geld voor Remo of Evans of wat dan ook, maar wel een bandje wat snel gaat beginnen en ik moet toch ergens op kunnen slaan. En wie weet is het wel wat. Weet niet of iemand ze hier al geprobeerd heeft, dus zoals ik tegen mijn kinderen zeg: "Eerst proeven en dan mag je zeggen wat je er van vindt".

Oja en bij een budget kit heb je een budget.... dit is een NO-budget kit. Dus kopen wanneer t ff kan :)


Heb je ze al binnen want vraag me wel af hoe de vellen klinken

edit: zijn wel echt spotgoedkoop ( misschien wel wat voor mijn bassdrum die ik deze vakantie had opgeknapt om er meer voor te vangen als ik m ooit nog op MP zet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hellwin

Nog niet, gister besteld. Dus hopelijk met alle kerst drukte komt t deze week nog binnen.

Tja daarom, ik heb er voor de rest nog nieand over gehoord, dus maar ff kijken hoe t klinkt.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Jake

Ik ben eigenlijk echt heel saai... Tegenwoordig gebruik bijna alleen maar coated ambassadors.

Op m'n Jazzkit (Gretsch Renown Maple) coated ambassadors, onder en boven.

Op m'n oefenkit (Sonor Teardrop) coated ambassadors, onder en boven. Het slagvel van de basdrum is wel een Fiberskyn 3 Powerstroke, die had ik nog liggen. Als die erdoor gaat komt er ook een coated ambassador waarschijnlijk...

Op m'n rockkit (stalen ASBA) coated emperor boven en coated ambassador onder. Basdrum heeft (voorlopig nog) heel oude coated ambassadors. Die moet ik wel eens vervangen, maar da's pas voor als ik hem nog eens nodig heb. Wordt waarschijnlijk ook een emperor/ambassador combo.

Snares zijn altijd coated ambassadors + ambassador snare side.

dutchdrummer

Ik heb overal Evans vellen opliggen:

bass 22" EQ3 + EQ3 Reso met een Kickport
snare 14" Power Center Reverse Dot + 300 snare side
tom 10" EC1 + Genera Resonant
tom 12" EC2 + Genera Resonant
tom 14" EC2 + Genera Resonant
snare 10" het originele Yamaha bovenvel + Evans 300 snare side

Hellwin


Ik ben eigenlijk echt heel saai... Tegenwoordig gebruik bijna alleen maar coated ambassadors.

Op m'n Jazzkit (Gretsch Renown Maple) coated ambassadors, onder en boven.

Op m'n oefenkit (Sonor Teardrop) coated ambassadors, onder en boven. Het slagvel van de basdrum is wel een Fiberskyn 3 Powerstroke, die had ik nog liggen. Als die erdoor gaat komt er ook een coated ambassador waarschijnlijk...

Op m'n rockkit (stalen ASBA) coated emperor boven en coated ambassador onder. Basdrum heeft (voorlopig nog) heel oude coated ambassadors. Die moet ik wel eens vervangen, maar da's pas voor als ik hem nog eens nodig heb. Wordt waarschijnlijk ook een emperor/ambassador combo.

Snares zijn altijd coated ambassadors + ambassador snare side.

Kerel als je 3 drumkits hebt ben je in mijn ogen niet saai welke vellen je er ook oplegd :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Fibesman

#133
dec 21, 2011, 10:09 Last Edit: dec 21, 2011, 15:04 by Tanco
Ik gebruik van alles door elkaar. Wel leuk om het contrast tussen sets zo te benadrukken. In het verleden ook vaak zoals Jake met coated ambassadors onder en boven gespeeld maar speel de laatste tijd meer harde rock dus iets meer richting dikkere clear vellen.
Op de Fibes Crystalites clear powerstroke 3 boven, ambassador clear onder. Hoewel op de floortom weer een Evans rock onder. Op de OCDP Evans clear ec2 met clear ambassadors onder. Op de houten groene Fibes coated emperors met clear ambassadors onder maar op de floortom weer een Aquarian textured coated onder. Op de 70s Rogers clear pinstripes met clear ambassadors onder. Dat klinkt opener dan je zou denken!
Op de oude Slingerland radio king set remo coated vintage A. Op de alle sets powertroke3 bassdrumvellen al dan niet coated. Mischien ga ik de PS4 nog eens proberen. De Emad vond ik teveel volume en toon wegnemen. Op de meeste snares coated cs of coated ambassadors soms een coated powercenter van evans. Eigenlijk wel erg tevreden zo, op de een of andere manier gaan m'n vellen best wel lang mee en als je er geen maandagmorgen exemplaaren bij hebt zitten gaan ze steeds beter klinken. Zo zitten de bassdrumvellen op m'n Fibes kit er al sinds 2004 op, no problemo. Vooral niet al te laag stemmen dan heb je een veel langere levensduur ook. Krijg regelmatig complimenten van geluidsmensen en muzikanten over die sound. Vellen moeten ook ingespeeld worden ben ik na een tijd wel achter. 

Joris

Volgende keer toch maar weer een gewone coated Ambassador ipv een Ambassador X  -O-

Paul


Volgende keer toch maar weer een gewone coated Ambassador ipv een Ambassador X  -O-

Op je snare?

Joris

Ja, op die 12". Wil je hem hebben? het vel dan he  :P

Paul

Nee, die krijg ik niet om mijn 14" snare gespannen :+
Waarom vond je het vel niets?

Joris

Was ik al bang voor  :P Hij is te dik, een dunnere klinkt toch net wat lekkerder.

Paul

12" is ook niet zo groot, dan is het snel té.

Joris

Ja idd, maar had verwacht dat dat bij een Ambassador x wel zou meevallen.

Rick


Ja idd, maar had verwacht dat dat bij een Ambassador x wel zou meevallen.


Ik heb het zelfde met mn 14" 14x4.5 jarrah ply snare. Amb X is net te dik naar mijn smaak!

Joris

Ik zou ze wel eens op toms willen proberen. Zijn er eigenlijk ook in clear?

harmen 18

Ik heb er maar liefst één (10inch coated), klinkt naar mijn idee meer als een soort emperor.

Hellwin

Ik heb mijn Roadie Drumheads binnen. 10, 12, 14, 16" dubbelslagvellen en een 22" resonancevel had ik besteld en alles is netjes 2 dagen na bestellen prima binnengekomen. Zien er goed uit. Laat als ze erop zitten wel ff wetenhoe en wat. Oh totaalprijs trouwens +/- 55 euro.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

zildjianboy


dat lijkt me een kwestie van : woordje ''persoonlijk'' vergeten (??)



Beetje late reactie maar goed

klopt maar ik heb idee dat mijn trommels met Evans het beste klinken ... *O*

Ik heb nu een snare  sound die geweldig is, zonder demping of iets! 
En dat heb ik met Remo nooit gehad....   

Ook de toms klinken beter (vind ik) met Evans dan Remo :P

jamsmurf

Na jaren op pinstripe gespeeld te hebben, gebruik ik nu de Powerstroke 4 op de bass, controlled sound X op de snare en de emperor coated op de toms. Toms klinken iets opener/frisser.

Maar eigenlijk maakt het me ook niets uit (op de bass en snare na dan).

Hammar


en de emperor coated op de toms. Toms klinken iets opener/frisser.


Dat lijkt me een contradictie

Rick


Dat lijkt me een contradictie



Voller/warmer zou ik zeggen. Een dubbellaags vel haalt iets uit je boven en ondertonen, en omdat het een dikker vel is zal het iets meer punch geven. Stemmen doet ook een hoop, maar een vel blijft zijn karakter houden.

Robert-Jan

Open en fris is een prima omschrijving als je van pinstripes naar emperors gaat..ook al zijn ze coated.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog