Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drumlarsos

dat lijkt me een kwestie van : woordje ''persoonlijk'' vergeten (??)
Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Ruud

Dan nog zullen er redenen voor zijn toch?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

Harre

Ik ben ook nieuwsgierig :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

82keiko


Aquarian Superkick II voor de bassdrum. Die neemt wat volume weg uit, maar nog steeds een flinke, diepe dreun. Dubbellaags, dus ook behoorlijk stevig.


Ja deze is het uiteindelijk geworden en aquarian voor de snare ook, nu nog wachten op nen patch voor op de bassdrum en ze kunnen er op  :), spannen jullie deze tamelijk strak eigenlijk de drumvellen? Bij mij zat het fabrieksbasdrumvel er tamelijk los nog op (niet heel strak bedoel ik), in de muziekschool lijken ze daarentegen heel strak gespannen, heeft dit ook invloed op de houdbaarheid van de vellen of enkel of de klank?

FoREVer

Update:

Snare EC reverse dot 14", Hazy 300 als reso
tom    EC1 12"
FT       EC 2 14"
BD      EMAD Onyx 20"

alledrie fabrieksvel reso
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

rtniels

een setje remo vintage A besteld.
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven.

dmenace

De enige echte olievellen; Hydraulics van Evans voor de grote toms. Pinstripes op de kleinere. G2 van Evans op de bas en Sonor XP heavy op de snare (heel dik robuust vel heel erg strak gespannen).

Paintpro


een setje remo vintage A besteld.
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven.


Vrij snel nieuwe vellen. Tenminste, dat was bij mij wel het geval.

rtniels

haha!
Vielen ze zo tegen?

Sander?

Vraag: wie kan me uitleggen wat het verschil tussen het ' hazy'  reso vel is en de gewone snare side van remo? Is het geluid van de hazy wat ehm .....' gruiziger'  ofzo??

Harre

Voor zover ik weet bedoelen ze met 'hazy' de snareside vellen. Check bijvoorbeeld:
http://www.remo.com/portal/products/3/8/49/ds_clear.html
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

volgens mij is de hazy een soort eenvoudige versie van de renaissance Snareside.
meer snaar dus

maar ik heb ook eens een Evans hazy gehad kan ik me herinneren en die was helemaal clear....

Joris

#112
nov 11, 2011, 15:06 Last Edit: nov 11, 2011, 15:07 by Joris
Hazy is toch van Evans?

Edit: blijkbaar ook van remo.

Geischa

Hazy en Snareside is een en hetzelfde, heeft niet met Renaissance serie te maken, er zijn bij Remo 3 veel gebruikte uitvoeringen, Diplomat Hazy (2 mil) Ambassador Hazy (3 mil) en Emperor Hazy (enkele 5 mil)
Evans heeft de Hazy 200, Hazy 300 en, ja ja de Hazy 500!

paQ

hier staan ze als seperate producten uitgelegd:

Citaat

The Clear Ambassador® heads are also available in 3 mil Snare Side Heads for a warm accentuated snare response. Ambassador Snare Side Heads are known as the standard of the industry.


The Hazy Ambassador® heads are medium-weight heads made with a single-ply 3-mil Mylar® film to produce an open, bright, and resonant sound with plenty of attack. Hazy Ambassador® heads accentuate snare drum response and give a classic look to snare drums.

Geischa

Hehe, en ik maar typen....  8)7

Geischa

#116
nov 12, 2011, 00:21 Last Edit: nov 12, 2011, 00:23 by Geischa
Oh, vergeet ik bijna, je hebt ook nog een black suede uitvoering:
   
Snare Side
The BLACK SUEDE™ Snare Side drumheads feature 1-ply of textured EBONY® 4-mil film. The result is an aesthetically unique drumhead that conjures up attitude while still scoring substantively with its focused warmth and enhanced tonal control for the snare drum

En voor marching:
http://remo.com/portal/products/3/9/84/ma_snare_side.html

mdrummer

Op mijn toms en floortom heb ik Remo Pinstripe bevallen goed. Op mijn snare een powerstroke 3, daarvan weet ik niet echt wat ik er nu van moet vinden. Op mijn kick heb ik een Remo Powerstroke 4 erg tevreden mee.

Groet, Maarten

Anserini

Afgelopen week een Aquarian satin texture coated vel op m'n snare gelegd, erg tevreden  O+

paQ


Hehe, en ik maar typen....  8)7


de snareside variant heet dus hazy. (just like evans)

(enkele uitzonderingen dus)

Harre

Tja, dat zei ik al...  :w
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

ja idd :P

Geischa

Precies! ;)

Rick


een setje remo vintage A besteld.
Ik ben benieuwd wat dat gaat geven.


Ik ben er zelf heel tevreden mee. Ik wil geen ander vel meer op mn 14x6.5 walnut black panther snare.

Odery

coated emperor op toms+snare, standaard odery vel onder, klinkt prima
koning

Omhoog