Welke vellen gebruik jij op je kit?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 19:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nickvm

Ook zal ik hier aftrappen ;)

Ik gebruik na wat ge-experimenteer nu alleen maar Remo vellen.

Toms: clear of coated emperor / clear ambassador.
Bass : clear powerstroke 3 / ebony powerstroke 3.
Snare : coated ambassador x / hazy ambassador.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

Jochem

Op dit moment nog steeds fabrieksvellen erop liggen =( Tama powercrafts dus. Als ik weer wat geld heb komen er dubbellaagsvellen =]]

Nijlpaard

Op dit moment liggen op al mijn toms Coated ambassador X, zeer tevreden over tot nu toe. Ben alleen nog wel benieuwd hoelang de coating het houd.
Op de bass ligt een Remo CS. Expirimentje waarvan me de resultaten tot nu toe nog niet tegenvallen :P

Snare heeft nog een merkloos vel maar daar komt de coating nu af dus die wordt binnenkort vervangen door een Ambassador.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nlz

Voorlopig clear pinstripes op de toms en de clear enkellaags Pearl fabrieksvellen als reso.
Op bass Remo Powerstrokes 3, een clear op de slagzijde en een smooth white als reso.
Op mijn snares coated ambassadors en ambassador reso.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Anserini

Momenteel Evans EC1's op de toms en Emad op de bass, binnenkort komen er Aquarians op om eens te proberen.

Nickvm


Momenteel Evans EC1's op de toms en Emad op de bass, binnenkort komen er Aquarians op om eens te proberen.


Goede keus, Aquarian maakt goede vellen!
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

ArcticLight

Toms: Remo Coated Emperors met nog standaard resonantie vellen (ja, zijn toe aan vervanging).
Snare: Remo Controlled Sound, met een Ambassodor Clear resonantie vel. Ik weet niet of ik nog eens voor een Controlled sound ga, de sound bevalt me wel maar de coating gaat er een stuk eerder vanaf dan bij mijn Evans Powercentre.
Bass: Remo Powerstroke 3 clear op de slagkant en een zwarte PS3 reso (met gat).

De laatste keer dat ik bij drumworld was (is wel al een tijdje geleden) zag ik dat de Aquarians flink afgeprijsd waren. Als ik er de volgende keer kom en dat is nog steeds zo dan neem ik die een paar mee. :)

Anserini


Goede keus, Aquarian maakt goede vellen!
Daarom wordt het tijd ze eens te proberen! :D
Op de toms ga ik dan denk ik voor 8, 10 en 12" de classic clear en op de 14 en 16" de response 2 clear.
Op de bass een Superkick II.
Op de snare een Focus X.
En voor de snare van m'n andere kit eens een Evans Edge control reverse dot proberen, lijkt me ook een leuk vel.

Rick

Toms: Coated Emperors over Coated Ambassadors. Ik heb hiervoor gekozen om de warme donkere klank die mijn kit (Mapex Saturn) toch al heeft verder te accentueren. Klinkt echt te gek!

Bass: Powerstroke Pro met kleine falam slam over een Coated Ambasador met kickport. Geen demping in de bass. Klinkt ook heel mooi. Was even wennen aan de powerstroke pro, die iets meer attack geeft dan een PS3, maar het resultaat mag er wezen!

Snares:
14x5 Supraphonic: Coated Ambasador over Hazy Snareside Ambasador. Redelijk standaard, maar klinkt geweldig!

14x6.5 Deep Forest Walnut Mapex Black Panther: Controlled Sound over Snare Side Ambasador. Half moongelletje op de batter. Klinkt geweldig. Lekker vet gestemt, dat er een mooie warme houtige in-your-face *THWAK* uit komt  ;D

stick tight

Toms: nu EC2 clear batter en g1 clear reso, dat worden G2 coated als batter
kick: Evans EQ3 batter en standaard tama Reso
Snare: wisselt heel erg. Sowieso altijd Evans. Genera HD bevalt me tot nu toe het beste.

repelsteeltje

Kleinere toms (10/12) - Evans G plus
Grotere toms (14/16) - Evans Ec2
Alle resovellen op de toms evans g1 clear of g plus
Snare drum - ambassador coated (eventueel CS dot)
Bassdrum nu evans eq3 white reso en aquarian superkick 1. Gaat binnekort weer een Evans Emad op.

Bij deze velkeuze hou ik het voorlopig even.

Dribbel

Op dit moment nog op de toms EQ2 evans en op de snare's CS remo Ambassador
Op de basdrum PS pro
Yamaha recording & sabian

Juniper

slagvellen als slag vellen heb ik op toms pinstripes, op snare coated ambassedor en op bass powerstroke 3. Onder heb ik over de fabrieksvellen

CasB

#13
sep 15, 2011, 22:18 Last Edit: sep 15, 2011, 22:21 by CasB
Toms: Aquarian Super-2 en Classic clear.
Bassdrum: Een remo vel, weet niet welke, en het standaard Premier vel.
Snare: Aquarian Hi-Energy en classic clear snare.


Binnenkort maar eens m'n bassdrumvellen vervangen voor een Aquarian Superkick en een regulator. Weet alleen nog niet of ik de Superkick I of II neem.

Eigenlijk wordt het ook weer tijd voor nieuwe tomvellen, misschien maar weer eens coated vellen erop gooien.

NathanR

Toms: Remo Pinstripe Clear, RESO - Ambassador Clear
Snare, Remo ambassador coated, RESO - diplomat hazy
Kick: Powerstroke 3, RESO - Evans EQ 3.



repelsteeltje



Binnenkort maar eens m'n bassdrumvellen vervangen voor een Aquarian Superkick en een regulator. Weet alleen nog niet of ik de Superkick I of II neem.

Heb je zelf ervaring met die vellen. Ik nu namelijk wel, en ik moet zeggen dat de superkick I me toch wat tegenvalt. Weinig volume/body, maar misschien moet ik er nog eens goed voor gaan zitten en dat ding nog eens stemmen.

Nickvm


Heb je zelf ervaring met die vellen. Ik nu namelijk wel, en ik moet zeggen dat de superkick I me toch wat tegenvalt. Weinig volume/body, maar misschien moet ik er nog eens goed voor gaan zitten en dat ding nog eens stemmen.


Mijn ervaring met de SK vellen is dat je ze wat strakker moet spannen om er een goed geluid uit te krijgen.
Tama, Meinl, Pro Mark, Remo.

repelsteeltje


Mijn ervaring met de SK vellen is dat je ze wat strakker moet spannen om er een goed geluid uit te krijgen.

Ok, ga ik proberen Nick, thanks  ;)

animal

#18
sep 15, 2011, 22:59 Last Edit: sep 15, 2011, 23:05 by animal

Ook zal ik hier aftrappen ;)

Ik gebruik na wat ge-experimenteer nu alleen maar Remo vellen.

Toms: clear of coated emperor / clear ambassador.
Bass : clear powerstroke 3 / ebony powerstroke 3.
Snare : coated ambassador x / hazy ambassador.


Remo is goed, gebruik ze zelf ook  ;), maar ik geef de voorkeur aan Attack Terry Bozzio vellen, meer toon, makkelijker stembaar, jammer dat ze in Nederland (en ver daarbuiten) niet meer verkrijgbaar zijn.(Gelukkig heb ik nog een flinke partij op de kop kunnen tikken  :) )
Bij drums met dunne ketels gebruik ik als slagvel (het liefst) Attack Terry Bozzio vellen, bij dikkere ketels ben ik erg tevreden over Aquarian Texture Coated vellen. Als resovel gebruik ik Remo ambassador clear of Aquarian clear.
Bassdrumvel: Evans EQ1, EQ3, Remo Powerstroke 3, Aquarian SK1, SK2 waarbij ik van mening ben dat laatst genoemde (SK1 en 2) veel power uit de bassdrum halen.
Snare: Evans Power center reverse dot, Remo Ambassador en de X variant.

ewoud

Ik heb Remo pinsripes op al mijn toms en op de snare en bass heb ik nog altijd de fabrieksvellen van ddrum zitten. 8)

tRow

Het liefst gebruik voor houten setjes gewoon remo emperors of coated emperors, en clear ambassadors als reso. Op snare een Remo CS dot. Heb nu op mijn acryl kit EC2's en G2's als reso, en een emad en eq3 als reso. Klinkt ook wel leuk, toch ga ik denk ik het acryl setje remo clears van die zwarte dots erop zetten, om uit te proberen!

musiqman

Alles Remo, en dan meestal:

Toms bovenop
Pinstripe voor live versterkt gebruik op toms
Ambassador Coated voor studio, onversterkt (of versterkt als het wat warmer moet)

Toms onderop:
Ambassador

Snare bovenop
Ambassador voor eigenlijk alles muv Brushwerk
Skyntone voor brushwerk

Snare onderop:
Ambassador (soms een Diplomat als het echt open moet)

Kick front:
Meestal een Remo PS 3/Yamaha logo head. Wil dit met een custom logo head veranderen naar een ander vel geschikt voor een 18'' kick.

Kick slag:
PS3 Coated voor een warmere sound
PS3 Clear met kickpatch voor een opener sound (al dan niet met een Weckl Muffler binnenin)
Fyberskin voor jazz

Allen zonder mic gat en wil de nieuwe Powersonic nog proberen.

Paintpro

Mijn vellen keuze [Top/Bottom]
Toms: Coated Emperors / Clear Ambassedors
Snares: Coated Ambassedors / Ambassedor Snareside
Kick: Coated PWS / Coated Ambassedor [met 4" Holz ring]

Op snare wissel ik nog wel eens naar een Fyberskin, Controled Sound, Emperor of PWS.

Nickk

Slagvellen
Coated Ambassador op de snare
Coated Emperor op de Toms
Powerstroke 4 op de bas geloof ik..

Reso vellen
enkellaags G1 op de toms
Fabrieksvel op de snare
Fabrieksvel op de bas

Harre

#24
sep 16, 2011, 13:31 Last Edit: sep 16, 2011, 13:35 by Harre
Op m'n MMX zit Remo clear Emperor (top) en clear Ambassador (bottom), bassdrum: Emad.
Black Panther + Louie Bellson Custom snaredrum: Remo coated Ambassador.
Pearl Freefloat (staal) snaredrum: Remo Renaissance Powerstroke 3.

Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog