Pearl Export gebruikt

Gestart door ExportPearl, jan 06, 2022, 11:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ExportPearl

Beste mensen,

Ik als drum noob wil graag gaan beginnen met drummen. In het ''Help! Een drumstel kopen'' topic las ik dat dat de Pearl Export wel een goede keuze is.
Op marktplaats heb ik nu een mooie set gevonden (zo op het oog) voor €375,00

Er zitten Evans vellen op en cymbals van Paiste bij. Dit drumstel is 8 jaar oud, maakt dat nog iets uit? En is dit een realistische prijs?

Alvast bedankt!

alhambra

Ik zou niet weten of en waarom een pearl export een goede keuze is, er is op dit moment heel veel moois te koop voor dat bedrag. Dat er bekkens van paiste bij zit zegt niet veel, die heb je van low budget tot high.
Ik zie op marktplaats pearl exports van 200 tot ongeveer 500 en de meeste met bekkens, voor een prijs van rond de 350 moet je die zeker ook kunnen vinden.
Ik ben geen pearl kenner.

Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

FreeFloater

Met de Pearl Export heb je een prima drumstel. Mocht je niet te veel kennis hebben van drumstellen, dan kun je er in principe geen buil aan vallen. Paar goede vellen erop en spelen. Qua prijs is het lastig te zeggen, want want alhambra al zegt, Paiste heeft bekkens van de beginnersklasse tot aan de professionele lijnen.
Bedenk dat je een nieuwe Export (afhankelijk van de uitvoering) ergens rond de 750 a 800 euro koopt, welliswaar zonder bekkens. Voor tweedehands lijkt mij ergens rond de 300 a 400 redelijk, al is dat ook mede afhankelijk van het aanbod.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

ExportPearl

Dank voor de reacties!

Er is inderdaad heel veel keuze. Met alle merken en daaronder ook nog verschillende series + samenstellingen is het makkelijk om keuzestress te krijgen.
Ik kan het drumstel nu overnemen voor €325,00


Heb verder op een klein beetje drummen vroeger na nog geen ervaring.

Qua vellen zitten er volgens mij standaard vellen op van Pearl: ''Pearl Pro Tone''  Iemand die weet of dat wat is?





FreeFloater

De Pearl Pro Tone vellen zijn de standaard vellen die Pearl op drumkits levert (volgens mij i.s.m. Remo). Het kan dus zijn dat dit de originele vellen zijn en deze er al lang op liggen. Dat hoeft overigens niet, want de Pro Tone vellen zijn ook los verkrijgbaar. Ik heb destijds toen ik nog mijn Export had de standaard vellen vervangen voor goede / wat duurdere vellen.
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog