Tama hoop 14" 8-gaats

Gestart door Dreamdrummer, dec 03, 2021, 16:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Dreamdrummer

Ik ben al enige tijd in het bezit van een Tama Metalworks 14x6.5 snare.
Heel tevreden over!

Alleen viel hij laatst uit de auto (in zn hoes) op de straat. :'(
Gevolg: de hoop aan de slagzijde is verbogen.
Hierdoor drukt deze niet meer volledig op het vel en ontstemt dus snel.
Je ziet na een dag al rimpels in het vel.

Bij Thomann de prijs en levertijd opgevraagd voor een losse hoop.
Prijs is 3 tientjes, maar de levertijd ca. 160 dagen. (pffffff)

Om tijdelijk uit de brand te zijn, wil ik er even een goedkope hoop opzetten (Milennium of Gibraltar iod)

Maar zou dat ook passen qua gatenpatroon?
Zijn hoops onderling uitwisselbaar?

Help me out!

Thanks :)
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

Gibraltar, Sonor, Pearl zijn ook kwalitatief goed ? (2.3mm zou ik nemen, voor slagkant)
en 8 lugs zijn gewoon '8 lugs' dus past..  anders tama bij bax is 14 dgn (zeggen ze)
maar ook niet meer terug te buigen ?  nevr mind..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Terugbuigen durf ik niet aan eerlijk gezegd.

Ik ga maar eens proberen, dan heb ik iig een fatsoenlijk gestemde snare tot de juiste hoop binnen is ;-)

Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

ok, ik zou buigen wel durven met een stevige tafel, 2 lijmklemmen en 2 bacho's bv..
maar heb je wel eens een die cast hoop gehoord op die snare ?  misschien wil je niks
anders meer dan.. (maar misschien ook niet, is smaak)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

alhambra

Waarom zou je terug buigen niet proberen ?
Je bent toch al op het punt om de hoop te vervangen dus wat is het probleem als terug buigen fout gaat ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Dreamdrummer

Ja dat is ook waar.
Niets te verliezen dus terugbuigen is dan zeker het proberen waard.

Een die cast hoop is ook wel verleidelijk.
Enige dingetje is dat de snare en hoops volledig mat zwart zijn.
Maar laat ik nou bij een wielenfabrikant werken die kan poedercoaten 8)

Ik ga eerst eens proberen te buigen
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

alhambra

Ik vind die casts hoops ook lekker, had ze nooit gehad maar op mijn laatste ayotte set zaten die casts en die zijn gebleven. Ook omdat er een speciale ophanging bij zit maar als het geluid er minder van was geworden waren de hoops wel weg gegaan. Btw S-hoops  vind ik ook erg goed, voordeel is dat je trommel een klein stukje minder hoog is omdat die hoops geen opstaande rand hebben. Het verhaal dat die hoops iets hoog weg halen kan ik niet echt bevestigen. Zez ijn bovendien ook in zwart te krijgen.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

aha.. zwarte hoops.. a3drums heeft black nickle boven en onder
https://www.a3drums.eu/2-3mm-triple-flange-drum-spanrand-zwart
ook die cast, maar dat is wel kneiter duur.. (13e maand  O+ )
ik heb 1 snare met S hoops, maar moet dan wel 'wennen' met rimshots
als je altijd op die cast speelt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Dreamdrummer

Dank voor de tips!!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

Omhoog