Leeftijd drummodule

Gestart door blazer, nov 26, 2021, 23:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

blazer

Hey ,

Weet er soms iemand of je kan zien hoe oud een drummodule van Roland is .
misschien door middel van een nummer of zo

Ben benieuwd

 :w

67Deadman


alhambra

Als het scherm vaag wordt is het een jaar of tien oud ;-)
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

blazer

bedankt voor de reactie , nog even een ander vraagje .

Als ik mijn TD11 module zou updaten naar een TD25 of TD27 module , ga ik dan klankverbetering hebben ?

Het gaat me dus gewoon over de kwaliteit van de klank , ik weet ook dat een TD25 of 27 meer mogelijkheden heeft en zo , maar het gaat me meer om de klank .

67Deadman

Tja, das een goeie. Ik heb de 9, 11,12 en de 30 gehad. Alle met steeds meer mogelijkheden en tussen de 9 en de 30 zou uiteindelijk wel wat klankverschil moetenzitten. De technieken en benadering van klank zouden wel steeds beter worden zou je denken. Ik heb nu al een tijdje de Yamaha DTX900m maar heb eigenlijk niet het idee dat ik met klank achterloopt ondanks dat het al een ouder model is.

Mijn hoofd instrument is toetsen. Heb laatst een Roland RD600 erbij gekocht en die sound is formidabel. Instrument is van 1997 maar ik hoor het niet. Ik heb een Nord stage 3 compact er boven staan maar qua sound speel ik net zo lief op de Roland.
Al zijn die orgel sounds op de Nord weer echt top. Daar kan die Roland niet aan tippen.

Je moet het zelf eigenlijk zelf gaan beluisteren om een oordeel te kunnen vellen.

alhambra

Als je klank verbetering wil is het beter om een ander merk te nemen. Wat mij betreft zijn de atv, de 2box en de alesis strike beter en ik vond ook de yamaha (700 en 900) beter klinken.
Roland blinkt uit in mogelijkheden en marketing maar in klank ???
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

blazer

Bedankt voor jullie ervaring te delen , probleem is dat je ze eigenlijk allen naast elkaar zou moeten kunnen plaatsen om ze zo te testen in dezelfde locatie .

er zijn denk ik weinig shops waar je ze allemaal gaat vinden .

Ik zit met het gedacht van mijn TD-11 module te upgraden naar een TD-17 , 25 of 27

Van de TD-27 heb ik al enkele slechte reviews gelezen dat de klank bedroevend zou zijn .

Omhoog