eDrumin pad trigger unit

Gestart door drfill, mrt 06, 2021, 10:16

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

iemand heeft een goede video gemaakt van 'eDrumin' een pad trigger to midi
controller,  leverbaar in 4 en 10 trigger inputs.. (maar in een '4' kun je met splitters
ook iets meer mono pads triggeren)  een '4' is wel tijdelijk uitverkocht..
de '10' is ook vrij populair nu bij VST drummers, die geen module (meer) willen..
dus alleen een pad trigger box, met 'slimme' software voor pads, hihat, cymbals, kick..
om bijv. software mee te triggeren..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#1
mrt 06, 2021, 13:02 Last Edit: mrt 06, 2021, 13:05 by animal
De 4 is nog de beschikbaar en 10 is uitverkocht, hopelijk komt ie weer beschikbaar......... en daar zit het risico bij dit soort, hoewel zeer inventieve, één mans bedrijfjes,
.... de continuïteit.
Het is echt een goed doordachte unit, veel mogelijkheden, zeker waar voor z'n geld, maar om teleurstelling te voorkomen doe je er verstandig aan om er bij de aankoop alvast rekening mee te houden dat de unit maar een beperkt aantal jaren leverbaar zal zijn en NOG vervelender, de software waarmee de Edrumin moet worden (voor)geconfigureerd /afhankelijk is om goed te functioneren i.c.m. VST, een beperkte tijd zal worden onderhouden.
Hierdoor kan het apparaat al gauw een groot deel van z'n functionaliteit verliezen of erger, onbruikbaar worden.

Als je met die instelling/wetenschap dit fantastische kastje koopt, bespaar je je wellicht een teleurstelling.

drfill

aha,  de 4 is er weer (op audiofront.com) .. en natuurlijk met 'vst' moet je ook iets
weten van triggering, note nummers, midi ch, geluidskaarten/ settings, en waarschijnlijk
'daw's', dus het is iets minder simpel als een module..
ik had bijna een 4 gehad, maar omdat je direct met paypal betaald, kreeg ik geen tracking Link
vanuit Taiwan, en had hij 2 weken bij post.nl gelegen (ik wist van niets) en werd weer 'return
to sender' gedaan ..ik mailen naar Rob (audiofront) en die zei, als hij terugkomt krijg je uiter-
aard geld terug, of we sturen hem opnieuw op (post nl was veel moeilijker over verantwoordelijk
heid, en het was hun fout, geen contact)  afijn, na 6 wkn was hij terug in Taiwan, en was ik
inmiddels wel klaar om gewoon geld terug te nemen.. Audiofront was heel eerlijk en 'snel'
in het afhandelen.. ..maar vraag dus ook aan Audiofront een Trace link, want het kan fout gaan..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

drfill

waar het ook fout gegaan was :  toen het van 'internationaal' naar post.nl ging,
had postnl een mail met link moeten sturen (niet gedaan)
waardoor ik niet wist dat het al op een post nl punt lag..  en waar..
dit zou trouwens met meer internationale bestellingen kunnen gebeuren..
(voor de 4 man die hier nog op zitten : p)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

#4
mrt 08, 2021, 12:36 Last Edit: mrt 08, 2021, 20:29 by animal
Ik kan me iets soortgelijks herinneren met een bestelling bij alieexpres waarover invoerrechten moesten worden betaald. Heb er toen achteraan moeten bellen om iets te horen te krijgen over op welk moment ik dat op het postkantoor kon afhandelen. Kreeg doodleuk te horen dat het daar al een paar dagen klaar lag, heb/had daar nooit een schriftelijk melding van ontvangen. 
(nu nog maar 3) :-)

alhambra

Laatste keer geen probleem het duurde alleen lang, tja brexit dus we gaan elkaar pesten.
Gitaartje uit engeland, 2 vast in frankrijk, 1 week in nederland, maar uiteindelijk keurig thuis afgeleverd.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

idd, post nl maakt een puinhoop van invoeren..
engeland ook gedaan, ging beter en geen BTW invoer, omdat het 'used' was..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog