Yamaha DTX-MULTI 12 MultiPad

Gestart door Wichert, jan 02, 2021, 13:10

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Ik overweeg om een Yamaha DTX-MULTI 12 Multipad aan te schaffen ter uitbreiding van mijn Yamaha DTX e-drum set.

Heeft iemand hier ervaring mee qua spelen en met name het aan sluiten op mijn Yamaha DTX502 module.

alhambra

Ik heb de multi gehad, voor het geld leuk maar toch wel beperkt, althans vond ik.
Sound redelijk tot goed, kan wat samples opslaan maar geheugen is klein.
Maar belangrijker is, wat wil je er mee.

Mocht je het geld er voor hebben, de nieuwe alesis strike multipad is echt een hele goede, en alesis heeft veel gedaan aan verbetering van de hardware (wat in het verleden toch wat minder was).

Groet, Rob voorheen kaboemba op het forum.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Oké, maar is de Alesis compatibel met Yamaha? Het vooral bedoelt, om wat meer toe te voegen, zoals timabala's  e.d.

alhambra

Wat bedoel je met compatibel ?
Wil je de twee aan elkaar aansluiten ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Als dat mogelijk is. Ik ben niet technisch aangelegd.

alhambra

Je moet echt even duidelijk zijn wat je wil, wat is je doel.
Wil je de audio van de 1 op de ander aansluiten of wil je ze via midi aansluiten, wat is je bedoeling.
Hoef je niet technisch te zijn maar geef wel duidelijk aan wat je doel is.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Ik wil het als een verlengstuk (uitbreiding) van mijn module gebruiken. Dus dat ik meerdere bekken en tom geluiden kan integreren in mijn e-drum set. Alsook diverse percussion.Wellicht wil ik iets wat niet kan, te meer omdat mijn Yamaha DTX502 module niet beschikt over midi-in midi-out aansluitingen.

Ik heb geen extra triggeraansluitingen meer tot mijn beschikking. Vandaar mijn keuze om via een multipad oid dit te kunnen uitbreiden.

alhambra

Okee duidelijk de dtx700 heeft wel aux in als ik het goed heb.
Wat je kan doen is de koptelefoon output van de dtx12 koppelen met de aux in van de dtx700, het geluid van de dtx12 gaat dan via de dtx700.
Extra pads en cymbals kan je dan aan de dtx12 koppelen, echter de geluiden uit de dtx700 kan je niet bespelen met de dtx12 (dan heb je midi nodig).
Denk er echter wel aan dat de dtx12 maar 3 dual trigger inputs heeft.
Uiteraard kan je daarnaast ook de ingebouwde pads van dtx12 gebruiken.

Dus jij het kan prima maar de dtx12 speelt gewoon zijn eigen geluiden af en de dtx700 ook, het enige wat je dus kan doen is de output koppelen waardoor je dus alles vanuit de dtx700 hoort.

Helder ?
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

drfill

de DTX502 heeft ook een aux in  (kleine jack naast de koptelefoon input)
de dtx-12 l/r zou via een audio kabel naar deze jack in kunnen, inderdaad..
het volume regel je dan op de dtx-12,  je kan proberen hoe je het vind klinken
zo via de koptelefoon op de dtx502 dan..
https://www.thomann.de/nl/the_sssnake_ypk2030.htm
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Dus het is mogelijk om de DTX502 module te koppelen aan de DTX-12 multipad en dan bv timbales van de DTX-12 en bv Oak Custom van de 502 module en dan te horen via mijn koptelefoon en eventueel met een nummer van Spotify mee te spelen. (eigenlijk 2 E-drum aan elkaar sluiten) Toch?

Neem me het niet kwalijk als ik het alsnog niet begrepen heb!

animal

Je hebt het goed begrepen. Je kunt op audio niveau de ene module aan de andere (door)koppelen. Het DTX-12 timbale geluid hoor je alléén door je koptelefoon als ook op de DTX-12 'slaat', de Oak Custom hoor je alléén als je op de 502 module slaat.

Het komt in feite hier op neer dat je de 502 module als een soort van mixertje gebruikt.
Dat gezegd hebbende, je doet jezelf (al) een groot plezier door een heel klein mixertje te kopen, voor € 67,- kun je al slagen.
Sluit je alles op aan, ook je smartphone met spotify  :)
https://www.amazon.nl/dp/B000J5Y282/ref=asc_df_B000J5Y2821609505100000/?creative=380333&creativeASIN=B000J5Y282&linkCode=asn&tag=beslistnl20-21&ascsubtag=70f9afc4-ac5a-44a8-955c-86bb6728c354

Wichert

Top! Als het zo ver is qua aanschaf, dan kom ik er nog wel op terug ivm de aansluiting op de mixer. Bedankt voor de uitleg!

Wichert

Nog even terugkomend. Heeft het sowieso enige nut om een mixer tussen mijn DTX502 module te zetten? Om bv bas, treble en volume te regelen?

animal

Altijd prettig om meer afstel mogelijkheden tot je beschikking te hebben, dus ja. :Y

alhambra

Nou mijn ervaring is dat dat totaal niet nodig is om tussen die twee een mixer te hebben, en zeker niet als je met koptelefoon speelt.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Dat zegt ook niemand, maar lekker is het wel en bij twee of meer audio apparaten nog praktisch ook, koop er één met USB uitgang (en ASIO driver) en je kunt ook meteen eenvoudig opnemen.

alhambra

Nou wichert heeft al aangegeven dat hij niet heel technisch is, dan zou ik het simpel houden.
Daarnaast is je idee dat meer mogelijkheden altijd goed is niet mijn ervaring.
Sterker nog ik merk dat minder mogelijkheden eigenlijk veel beter is.

Ik was volledig digitaal, met een pearl mimic en behringer x32 mengpaneel enz enz, de mogelijkheden waren ontelbaar.
Ben nu terug naar een setup die een stuk simpeler is, alesis strike, alesis strike multipad en roalnd m200i mengpaneel.
Heerlijk !!!!!!
Heb nog de ad5 achter de hand maar kans is aanwezig dat die ook weer weg gaat.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

En daarna de Alesis strike  :+ ............. wedden??

animal

Eens, de setup eenvoudig houden heeft natuurlijk ook z'n voordelen, zeker als je geen verstand hebt van techniek (of nog meer, er geen zin in hebt je er in te verdiepen).
Maar ik ben/blijf het niet met je eens dat een mixer je workflow complexer maakt, in tegendeel zelfs, het geeft overzicht.
Nee, je moet dan niet meteen een digitale mixer kopen met 1000 en 1 mogelijkheden, maar een simpele met een analoge benadering (fysieke knoppen). 

Wichert

Voor het opnemen, ga ik zo'n mixer niet gebruiken. Zoals gezegd alleen om eventueel bas of treble en volume toe te voegen of te verminderen.

Kom een veel, m.n. Behringer mixertjes tegen. Maar welke is voor mijn situatie het meest geschikt? Misschien  moet ik er ook maar niet aan beginnen.  

Wichert

En ik moet eerlijk bekennen....vind het ook wel stoer staan zo'n mixer bij je set.

animal

Als je (nog) verder wilt discussiëren over mixer/mengtafels, open dan een nieuw topic.

Wichert

Is goed hoor.

alhambra

En daarna de Alesis strike  :+ ............. wedden??
Die kans is altijd aanwezig, de zoek tocht is eigenlijk nooit klaar vrees ik.
Maar op dit moment doet de alesis wel wat ik zoek, het geluid via de koptelefoon en over de p.a. ligt het dichtste bij elkaar van de units die ik live geprobeerd heb.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Eens, de setup eenvoudig houden heeft natuurlijk ook z'n voordelen, zeker als je geen verstand hebt van techniek (of nog meer, er geen zin in hebt je er in te verdiepen).
Maar ik ben/blijf het niet met je eens dat een mixer je workflow complexer maakt, in tegendeel zelfs, het geeft overzicht.
Nee, je moet dan niet meteen een digitale mixer kopen met 1000 en 1 mogelijkheden, maar een simpele met een analoge benadering (fysieke knoppen).  

Dit forum is toch om vragen te stellen over alles wat met drummen te maken heeft, of niet? Waarom dan zo'n klote opmerking "zich er niet in willen verdiepen". Ik vraag het de mensen die het zo goed weten en dan krijg ik dit te horen.



Omhoog