Bass drum mesch head

Gestart door Drummerboy27, nov 29, 2020, 10:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Drummerboy27

Ik heb gisteren een millenium mps-850 gekocht.
Nu zag ik op internet dat je de bassdrum niet met de vilten kant moet gebruiken maar met de plastic kant. Maar daardoor komt de stang tegen de rand aan werd er ook gezegt. Maar heeft iemand hier ervaring daarmee?
Waarom de vilten kant niet?

animal

#1
nov 29, 2020, 19:25 Last Edit: nov 29, 2020, 19:28 by animal
Het vilt slijt op de meshhead op een wijze waardoor het vilt heel scherp wordt (met het oog niet waarneembaar) en de meshhead verruïneert.
Ook levert het slijten van het vilt een hoop (vilt) rotzooi op in de pad, wat storingen kan veroorzaken.

Plaats eens een afbeelding van je drumbeater of heb je het pedaal dat op deze webpagina staat afgebeeld?
https://www.thomann.de/nl/millenium_mps_850_e_drum_set.htm

Otje

De plastic kant van de beater moet kunnen getuige onderstaande filmpie *. Ikzelf heb het probleem, maar lost het simpelweg ook weer op door het pedaal ietsje verder van  het drumpad te monteren. Een beetje speling, een paar milimeter is soms genoeg. Kwestie van uitproberen. Ik speel al jaren en af en toe experimenteer ik nog met de stand van het pedaal. Kmoet er wel bij zeggen, "ik beschik er over meerdere".

 *


Drummerboy27

Ik krijg mijn set woensdag thuisgestuurd. Dus nog even wachten helaas. Maar ik krijg idd de klopper die op het plaatje staat erbij. Dus dan draai ik hem om. Dan heb ik een plastic knop.  En anders ga ik op zoek naar een andere klopper

Daniel_Skoffa

Ik heb een drum-tec real feel 20" mesh head met een evans EQ patch ter bescherming van het vel. 1x in de zoveel tijd de patch vervangen wanneer deze versleten is. Speel overigens (altijd) met een klopper van vilt.


animal

Ik adviseer je een klopper van plastic/hout te gebruiken, dan slijt de vinyl patch minder snel dan bij vilten klopper, is mijn ervaring.

alhambra

Wat Daniel zegt, gewoon een patch op het vel en geen enkel probleem.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Ik adviseer je een klopper van plastic/hout te gebruiken, dan slijt de vinyl patch minder snel dan bij vilten klopper, is mijn ervaring.

Daniel_Skoffa

Ik heb een drum-tec real feel 20" mesh head met een evans EQ patch ter bescherming van het vel. 1x in de zoveel tijd de patch vervangen wanneer deze versleten is. Speel overigens (altijd) met een klopper van vilt.

animal

Ik adviseer je een klopper van plastic/hout te gebruiken, dan slijt de vinyl patch minder snel dan bij vilten klopper, is mijn ervaring.

Daniel_Skoffa

Ik heb een drum-tec real feel 20" mesh head met een evans EQ patch ter bescherming van het vel. 1x in de zoveel tijd de patch vervangen wanneer deze versleten is. Speel overigens (altijd) met een klopper van vilt.

Omhoog